Aditya Birla Group: Ramesh Sobti از IndusInd احتمالاً به عضویت هیئت مدیره Aditya Birla Capital در می آید ، تا زمان تأیید RBI

بمبئی: رامش سوبتی ، که به تبدیل IndusInd از یک بانک کوچک در حال تلاش برای تبدیل شدن به یکی از سریع ترین وام دهندگان بخش خصوصی کمک کرد ، احتمالاً به هیئت مدیره Aditya Birla Capital پیوست ، دو نفر از این توسعه مطلع شدند. یکی از اشخاص ذکر شده در بالا گفت: القا S Sobti که منوط به تأیید بانک ذخیره هند (RBI) است ، پس از ابراز نگرانی برخی از سرمایه گذاران برجسته در مورد عملکرد تجارت برجسته خدمات مالی این گروه ، انجام می شود.

سوبتی ، که احتمالاً به عنوان نامزد شرکت Advent Capital به عضویت هیئت مدیره در می آید ، همچنین با بیش از 40 سال سابقه کار در بانک های دولتی ، خصوصی و خارجی می تواند به کارآیی تجارت خدمات مالی کمک کند.

یکی از افراد مطلع می گوید: “در حالی که انتصاب رومش سوبتی منوط به تأیید RBI است ، وی احتمالاً در کار روزمره مشارکت خواهد داشت و بر برنامه های رشد آدیتیا بیرلا سرمایه نظارت خواهد کرد.”

شخص دیگری گفت که چند سرمایه گذار از عملکرد تجارت NBFC ابراز نگرانی کرده اند. “در حالی که مدیریت دارایی و مشاغل بیمه عملکرد خوبی داشته اند ، NBFC نتوانسته است با سایر هم رده های خود در همان بخش رقابت کند ، همچنین آنها چندین کسب و کار تحت یک چتر دارند که بازده خوبی برای بخشهایی با عملکرد خوب است که باعث خسارت برخی از سرمایه گذاران شده است.” یکی از افراد ذکر شده در بالا گفت

در حالی که گروه Aditya Birla به پرسش ET پاسخ نداد ، نمی توان برای Romesh Sobti اظهار نظر کرد.

Advent Capital سال گذشته 1000 کرور در ABCL سرمایه گذاری کرد تا 4.14٪ را در اختیار داشته باشد. Premji Invest 3.85٪ و شرکت بیمه زندگی 2٪ دارند. بیش از 70٪ توسط نهادهای مروج و مروج برگزار می شود.

سوبتی در 12 سال سلطنت خود که در مارس سال جاری پایان یافت ، بانک IndusInd را متحول كرد. سقف بازار بانک 69400 کرور روپیه بود که زمان تصدی مسئولیت وی از 3529 کرور پایان یافت. سهام این بانک که در سال 2008 با 110 روپیه معامله می شد ، در زمان عزیمت وی ​​732٪ افزایش یافته بود. Sobti به تنوع بخشیدن به سبد سهام IndusInd بانک به سمت خرده فروشی کمک کرد و ادغام وام دهنده خرد Bharat Financial را به عهده گرفت. Aditya Birla Capital ، تجارت برجسته خدمات مالی Aditya Birla Group یک واحد وام غیر بانکی Aditya Birla Finance ، Aditya Birla Housing Finance را در خود جای داده است. این مرکز همچنین تجارت مدیریت دارایی تحت Aditya Birla Sun Life AMC و مشاغل بیمه تحت Aditya Birla Sun بیمه زندگی را در خود جای داده است. سرمایه بازار Aditya Birla Capital 22422 کرور است.

ABCL در کل AUM 3 لور کرور ، کتاب وام بیش از 57،000 کرور و بیش از 20 میلیون مشتری دارد. سهام ABCL در پایان معاملات روز سه شنبه در 92.85 روپیه بسته شد.

شخص دیگری گفت که این گروه در حال مطالعه برنامه هایی برای در نظر گرفتن مجوز بانکی است و زمان آن است که آنها خودشان دوباره اختراع کنند.

“جای تعجب است که علی رغم داشتن کتاب وام زیاد ، علاقه چندانی در بین سرمایه گذاران وجود ندارد. آنها دارای مشاغل متعددی در بخش ABCL هستند که اگر و چه زمانی برای صدور مجوز بانکی برنامه ریزی می کنند ، به خوبی مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. ” “مروج و گروه با غوطه وری در عملکردهای خوب AMC و بیمه و لیست کردن آنها به طور جداگانه ، خوب عمل می کنند.”

بزرگترین اختلاف نظر عملکرد Aditya Birla Finance بوده است که در پایان سه ماهه سپتامبر کتاب وام های خود را در برابر 48368 کرور در مدت مشابه سال گذشته به 45،475 کرور کاهش یافت. وام دهنده غیر بانکی نیز در بخش مالی ساخت و ساز خود وام را متوقف کرد و از چند نفر در آن هند به طور عمودی خواست که اخیراً استعفا دهند.