5 نکته برای جلوگیری از برنامه ریزی بازنشستگی در حالت عادی جدید

5_چیز_براي برنامه ريزي بازنشستگي در حالت عادي جديد

5 موردی که باید در برنامه بازنشستگی در شرایط عادی از آنها اجتناب کنید

سلب مسئولیت

سلب مسئولیت

در قالب یک همه گیری جهانی ، زندگی عادی جدیدی را بر ما تحمیل کرده است. در حالی که همه ما نگران محیط پیرامون خود هستیم و مشکلات همچنان پابرجا هستند ، آیا به اندازه کافی به آینده فکر می کنیم؟ آیا با سناریوی فعلی اشتغال امروز ، آیا فردا برای بازنشستگی خود به اندازه کافی برنامه ریزی می کنیم؟

در اینجا چند مورد وجود دارد که ممکن است بخواهید در برنامه بازنشستگی از آنها اجتناب کنید:

1. از گرفتن وام های جدید خودداری کنید.

در این اوقات سخت به دلیل همه گیری جهانی ، اقتصاد با از دست دادن شغل ، کاهش حقوق و تورم روبرو است. بسیاری از پیشنهادات شغلی آینده لغو شد و مردم گزارش کردند که به دلیل تغییر کار از حالت خانه ، میزان حقوق و دستمزد کاهش چشمگیری داشته است. با در نظر گرفتن عدم اطمینان در کار ، عاقلانه است که برنامه های مسکونی یا خودروی خود را حداقل تا زمانی که همه گیری نتیجه گیری کند ، متوقف کنید. وقتی منابع درآمد لغزنده هستند ، باید از بدهی در کتاب های خود اجتناب کنید.

2. از سرمایه گذاری پس انداز خود در بازارهای سهام خودداری کنید.

بازارها به دلیل اثرات ویروس مرتباً دچار نوساناتی شده اند. صنایعی که به دلیل قفل شدن و ایجاد اختلال در زنجیره تأمین تعطیل شده اند یا برای همیشه تعطیل شده اند و یا برای زنده ماندن در تلاش هستند. اگرچه ، برخی از بخشها هستند که شاهد برخی از حرکتهای رو به بالا هستند. به نظر می رسد احساسات کلی بازار نزولی است ، یعنی قیمت سهام بی ثبات است و توصیه نمی شود که اکنون صندوق بازنشستگی خود را در سهام سرمایه گذاری کنید.

3. با توجه به سالهای بازنشستگی از برداشت وجوه خود از اوراق بهادار ایمن مانند PF و EPS خودداری کنید.

دیگر اثرات بی سابقه COVID-19 که مشاهده می شود ، خرید وحشت و ترک هراس بود. مردم از دیدن قیمت های بسیار بالای درمان COVID-19 دچار وحشت شده اند و به همین دلیل از دست دادن عزیزی می ترسند. بنابراین ، به عنوان یک اقدام ایمنی ، بسیاری از آنها پس انداز کرده اند از سپرده های امن مانند PF و EPS. از این موارد باید اجتناب شود مگر اینکه کاملاً ضروری باشد زیرا منجر به کاهش بالشتک بازنشستگی شما می شود.

4- از کم استفاده شدن تسکین EMI در RBI خودداری کنید.

بانک ذخیره هند (RBI) به عنوان بخشی از بسته COVID-19 ، نرخ سود اکثر وام های خرده فروشی را کاهش داده است. این فرصت را به شما می دهد که حداقل برای این بازه زمانی پرداخت های EMI خود را کاهش دهید. از وجوه خود صرفه جویی شده در این EMI های اصلاح شده استفاده کرده و این پس اندازها را به صندوق بازنشستگی خود هدایت کنید.

5- از مشاوره تأیید نشده خودداری کنید و برای اطمینان از برنامه ریزی آینده خود از مشاوران حرفه ای سرمایه گذاری کمک بگیرید.

برنامه ریزی مالی شما ، در حین کار ، پایه و اساس زندگی شما بعد از بازنشستگی است. در مورد سرمایه گذاری در درآمد سخت خود به سختی صحبت نکنید و در عوض از متخصصان حوزه سرمایه گذاری کمک بگیرید تا تصمیمات محتاطانه ای برای خود بگیرید.

نتیجه

برای آینده خود با استفاده از ماشین حساب بازنشستگی زیر بر اساس اهداف زندگی و اهداف مالی خود برنامه ریزی کنید. یا می توانید برای کمک به مشاور مالی خود به او کمک کنید. داده های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در صرفه جویی در برنامه ریزی مالی یا برنامه ریزی برای بازنشستگی کمک کند. اما آنچه “اکنون” بیشتر است مواردی است که فرد باید در برنامه ریزی بازنشستگی برای صرفه جویی در هزینه اجتناب کند.

سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات مستندات KYC و روش تغییر آدرس ، شماره تلفن ، جزئیات بانک و غیره ، لطفاً به https://bit.ly/36BTr0u مراجعه کنید. ثبت یک باره KYC برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. شما می توانید KYC خود را با ارسال موارد زیر در هر یک از شعب یا مراکز جمع آوری ما تکمیل کنید: الف) فرم Central-KYC به طور کامل پر شده و امضا شده ب) شناسنامه و اثبات آدرس: هر سندی که توسط دولت مرکزی اعلام شده باشد ، به اثبات رسیده باشد. PAN برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. ج) اثبات آدرس: همان شناسه هویت (به جز PAN) د) عکس به اندازه گذرنامه اخیر. اصل باید برای تأیید حمل شود. سرمایه گذاران باید فقط در صندوق های سرمایه گذاری مشترک SEBI معامله کنند / سرمایه گذاری کنند. جزئیات در سایت www.sebi.gov.in موجود است. سرمایه گذاران می توانند از طریق شماره 91-8048893330 + با ما تماس بگیرند یا از طریق آدرس ایمیل@kotak.com برای ما نامه بنویسند. برای تشدید ، به [email protected] نامه بنویسید و یا از طریق پورتال SCORES (سیستم رسیدگی به شکایات SEBI) در http://scores.gov.in شکایت خود را نزد SEBI مطرح کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=PWrvLQmSSyo

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra