یک پیروزی رمزنگاری هزار ساله بزرگتر از قیمت بیت کوین

با ظهور ارز رمزنگاری شده به عنوان دارایی جایگزین نسل هزاره در هند ، دشوار است تصور کنید که فقط دو سال پیش چند پیشگام بلاکچین مدت کوتاهی در بازداشت پلیس بودند.

Sathvik Vishwanath و Harish BV ، از بنیانگذاران یک شرکت تازه تاسیس پنج ساله ، در اواخر سال 2018 دستگیر شدند. نه ، آنها یک پیشنهاد اولیه سایه دار تهیه نکرده بودند. “جرم” آنها این بود که آنها در یک مرکز خرید در بنگلور کیوسکی نصب کردند که در آن مشتریان می توانستند بیت کوین ، اتر یا ریپل را با پول نقد عوض کنند یا بالعکس. این کل هدف Unocoin ، مبادله رمزهای رمزگذاری شده آنها بود. اما پلیس نسبت به “خودپرداز” که به شکل جدید معروف شده بود مشکوک بود.

از آن زمان تاکنون چیزهای زیادی تغییر کرده است. Unocoin ، که به تازگی سرمایه خود را از تیم Drala’s Associated Tim Draper’s ، حامی تسلا ، تأمین مالی کرده است ، همراه با سایر مشاغل بلاک چین هند در حال رونق است. طبق تجزیه و تحلیل حجم Arcane Research در اسلو در زمینه حجم Paxful و LocalBitcoins ، بزرگترین بسترهای معاملات در منطقه ، در هند از تجارت ارز مجازی شخصی به فرد در آسیا به 33٪ رسیده است ، همان میزان چین.

برخی از اینها بدون شک به دلیل افزایش حبابی بیت کوین در سال جاری رقم خورده است که اخیراً پس از عبور از 19،000 دلار برای اولین بار از سال 2017 ، در حدود 100 دلار از بالاترین رقم خود به خود اختصاص داده است. حتی پس از تلاطم روز پنجشنبه ، قیمت ها امسال بیش از دو برابر شده است .

اما عوامل اساسی نیز بازی می کنند. ارسال پول به هند به صورت توکن و در نتیجه پرهیز از اتهامات سنگین بانکی ، به یک گزینه تبدیل شده است. برخی از مشتریان مبادلات دارایی دیجیتال ، احتمالاً فریلنسرهای صاحب فن ، در فواصل معین به عنوان هزینه کار خود ، نشانه دریافت می کنند و از طریق حساب های بانکی محلی خود را به روپیه تبدیل می کنند. خانواده ها در هند از همین کانال برای ارسال پول به دانشجویان خارج از کشور استفاده می کنند.

داشتن بزرگترین دیاسپورای جهان – و بیش از 100 میلیارد دلار جریان پول دو طرفه در سال گذشته – تنها چیز نیست. ممنوعیت فاجعه بار 86٪ ارز این کشور توسط نخست وزیر نارندرا مودی در نوامبر 2016 ، اعتقاد هند به پول های ناچیز را متزلزل کرد. هنگامی که سه م majorسسه بزرگ سپرده گیر در 15 ماه گذشته از بین رفتند ، ترس از گذاشتن پول نقد اضافی در بانک ها را اضافه کنید. جای تعجب نیست که Arcane انتظار دارد که حجم رمزنگاری های هند از چین پیشی بگیرد.

صنعت مدیریت دارایی داخلی نیز به دلیل بی کفایتی خود به پذیرش رمزنگاری کمک می کند. بیشتر مدیران صندوق های سرمایه بزرگ به ویژه در سال های اخیر برای شکست دادن معیارهای خود تلاش کرده اند. شاخص Nifty 50 طی دهه گذشته سالانه فقط حدود 2 درصد به دلار گزارش شده است. با این حال ، همانطور که Gaurav Patankar و Morgan Barna از Bloomberg Intelligence نشان داده اند ، عدم عملکرد باعث نشده است مدیران هزینه های بالایی را به جیب بزنند.

پس اندازکنندگان جوان ناراضی توجه می کنند و انگشتان پای خود را در صندوق های معاملات بورسی ایالات متحده فرو می برند. تحلیلگران اطلاعات بلومبرگ می گویند ، با 1٪ ، تخصیص بین المللی هنوز اندک است ، اما به سرعت در حال رشد است. برای سرمایه گذاری رمزنگاری شده ، حتی اگر داشتن یک دارایی دیجیتال بسیار ناپایدار در درازمدت به درد دل نمی خورد. فقط 600 نفر از یک میلیون و 200 هزار مشتری Unocoin برنامه خرید منظمی را برای سرمایه گذاری (بیشتر) در بیت کوین آغاز کرده اند. اما 99.5٪ از آنها با سود روبرو هستند و باید در این باره به دوستان خود لاف بزنند.

یک میراگر وجود دارد: تنظیم. هیچ کس نمی خواهد به سال 2018 بازگردد ، زمانی که بانک ذخیره ، مقام پولی ، به بانک ها دستور داد مشتریانی را که با ارز مجازی معامله می کنند سرگرم نکنند. این رویه تقریباً انقلاب زنجیره بلوک هند را خفه کرد. اقدام علیه کیوسک Unocoin در بنگلور مانند شکستن سنگین دست دولت بر پایه لیموناد بچه ها بود. اگر افرادی در پایتخت فناوری هند نتوانستند پول نقد را برای خرید توکن های دیجیتالی پرداخت کنند ، بنابراین دارایی در سراسر کشور ممنوع شد.

از نظر عقاید ، معاملات بنیانگذاران با پلیس ثابت شد که یک نعمت است. کارآفرینان جوان با هم پیوستند ، به دادگاه عالی دهلی نو رفتند و هدایت RBI را به بانک های غیرقانونی اعلام کردند. این در ماه مارس بود. در حال حاضر ، این صرافی شاهد جهش پنج برابری در معاملات بوده که میانگین آن روزانه 150،000 دلار از 30،000 دلار قبل از صدور رای دادگاه است. متأخر ، به لطف افزایش قیمت بیت کوین ، معاملات بسیار بالاتر است. بورس های بزرگ تری مانند CoinDCX ، آخرین بار که چک کردم ، روزانه تقریباً 700000 دلار شاهد بودند.

بازیگران از دولت می خواهند دارایی های دیجیتالی را تحت قانون پولشویی موجود ، كه به این صنعت مشروعیت می بخشد ، وارد كند. مرحله بعدی تنظیم تنظیم توکن ها به عنوان پول یا اوراق بهادار ، بسته به نوع استفاده آنها خواهد بود.

بوروکراسی بلغمی هند ممکن است تعجب کند که آیا این همه یک دیوانگی است. شاید نه. این حتی برای مصرف کنندگان هند هزاره و نسل Z خاص نیست. خشک کردن صنعت بانکداری جهانی در ازای هزینه های گزاف آن و قرار دادن قدرت خرید بیشتر در دست مردم پس از بیماری همه گیر Covid-19 ، یک هدف جهانی خواهد بود. اقتصاددانان Deutsche Bank AG در مطالعه خود با عنوان “آنچه برای بازسازی باید انجام دهیم” به شرکت ها و سیاست گذاران توصیه می کنند که گزینه های جایگزینی برای کارت های اعتباری و “حذف کارمزد واسطه” طراحی کنند. در کوتاه مدت ، فین تک معمولی کمک خواهد کرد ، اما در بلند مدت ، اقتصادهای بزرگ همه این کار را با جایگزینی پول نقد با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی خود انجام می دهند.

این زمانی است که مصرف کنندگان مسن نیز به آن می پیوندند. اگر این کار را نکنند ، گیر می کنند و نه فقط به صورت مجازی. “قراردادهای هوشمند” رمزنگاری شده باعث می شود که اتومبیل های خودران سریعتر از بقیه خطوط را تغییر دهند. مسافران به طور مداوم به ارزهای دیجیتال رسمی به یکدیگر پرداخت خواهند کرد – یا با سکه های ثابت مانند Libra پیشنهادی فیس بوک ، توکن های خصوصی که ارزش آنها نسبت به پولهای ناخواسته ثابت است.

هزاره های هند برگ چای را درست خوانده اند.

بازدیدها از خود نویسنده است.