یک راهنمای کامل برای برنامه ریزی مالی اولین دستمزد

با_پولی_با_مسئولیت_یک_ راهنمای کامل برای برنامه ریزی_صوری_پست_اولین حقوق و دستمزد

با پول ، مسئولیت همراه است یک راهنمای کامل برای برنامه ریزی مالی پس از حقوق و دستمزد اول

سلب مسئولیت

سلب مسئولیت

اولین حقوق و دستمزد – شادی و مصائب استقلال طلبی

قدم گذاشتن در بزرگسالی برای هر جوان تجربه ای نشاط آور است. این نه تنها به معنای قبلی اعتماد ذاتی به والدین برای خودزنی است ، بلکه احساس توانمندی از طریق کسب درآمد شخصی نیز وجود دارد. اعلان حقوق و دستمزد در پایان هر ماه اشتیاق ذاتی را ایجاد می کند تا چیزهایی را که ارزش آن را دارند گرامی داشته باشید – اعم از لباس ، لوازم جانبی ، وسایل ، کالاهای لوکس و غیره.

با این حال ، تعداد بسیار کمی از جوانان فکر می کنند بخشی از پول خود را که به سختی بدست آورده اند ، به شیوه ای منظم پس انداز کنند. در نتیجه ، بسیاری از جوانان متخصص حقوق و دستمزد مجبور می شوند ماه به ماه زنده بمانند. آنها در ابتدای ماه غیرمسئولانه هزینه می کنند ، که در نهایت آنها را مجبور می کند هزینه های کارهای ضروری را حتی تا اعتبار بعدی پرداخت کنند. معمولاً هیچ برنامه ریزی احتمالی برای روزهای بارانی مانند تعمیرات فوری منازل ، خرید وسایل ضروری یا حتی موارد اضطراری پزشکی وجود ندارد.

ماهیت برنامه ریزی مالی

بنابراین برنامه ریزی مالی بیش از هر زمان دیگری مهم می شود. این کار با محکم کردن نظم و انضباط مالی به محض شروع درآمد کسب می شود. ما چند نکته اساسی را به شما کمک خواهیم کرد تا به شما کمک کند با درایت خود را محتاط کنید و یک بنیاد مالی درست کنید.

1. انضباط مالی

کشیدن کارت خود و خرید آنچه می خواهید ، چه از طریق پرداخت یکجا و چه به صورت اعتباری ، بسیار آسان است. در عوض ، منطقی سازی هزینه های خود و بررسی مجدد نیاز به خرید تصمیم بسیار دشوارتری است. طبق نظر کارشناسان مالی ، یک قانون کلی پیشنهاد می شود حداقل 20٪ از حقوق خود را از قبل سرمایه گذاری کنید و سپس بر اساس میزان راحتی خود به تدریج مبلغ خود را افزایش دهید. این روال یک رشته بسیار ضروری را معرفی می کند و به دو برابر کردن هزینه های غیرضروری کمک می کند.

2. برای هزینه های عمده بیمه کنید

اوقات بد ممکن است برای هر کسی و در هر زمان اتفاق بیفتد. همراه داشتن بیمه نامه های سلامت و زندگی با پوشش کافی توصیه می شود از خود در برابر هرگونه اتفاق پیش بینی نشده محافظت کنید. شروع زودهنگام مزیت اضافه شدن حق بیمه کمتری را به دلیل طولانی تر بودن پرداخت به شما می دهد.

3. از مزایای مالیاتی استفاده کنید

قانون مالیات بر درآمد دولت هند ، 1961 ، مزایای مختلف مالیاتی را برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف ارائه می دهد. پس انداز خود را از طریق ابزارهای مختلف پس انداز مالیات تقسیم کنید تا کسر مالیات از حقوق شما به حداقل برسد.

4- از طریق مسیر SIP سرمایه گذاری کنید

حقوق اولیه معمولاً برای سرمایه گذاری کلان کافی نیست. یک برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک (SIP) یک روش ترجیحی برای سرمایه گذاری در سپرده های مدت دار ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا هر ابزار مالی دیگر است. در این روش ، سرمایه گذاری ها می توانند از پایین Rs شروع شوند. ماهیانه پانصد نفر و انعطاف پذیری لازم برای مدیریت پس انداز خود را در کنار هزینه ها فراهم کنید. SIP ها همچنین به شما امکان می دهند برای اهداف مختلف به صورت منظم برنامه ریزی کنید.

5- صندوق احتیاط را حفظ کنید

برخی از شرایط اضطراری ممکن است نیاز فوری به پول نقد موجود را ایجاد کند. در حالی که سرمایه گذاری در درازمدت توصیه می شود ، باید صندوق تأمین مالی نیز تأمین شود که می تواند بلافاصله تصفیه شود. کارشناسان توصیه می کنند برای غلبه بر شرایط اضطراری معمول ، مجموعه ای از حقوق شش ماهه تحت ابزارهای مالی مایع ایجاد کنند.

نتیجه

صرف حقوق شخصی احساس شادی آور و راضی کننده ای است. همچنین مهم است که یک یادداشت در مورد پس انداز به اندازه کافی آماده کنید تا برای عدم قطعیت زندگی آماده شوید. با داشتن دانش مناسب در مورد برنامه ریزی های مالی ، می توان ثروت سخت کوک شده آنها را در زمان حال و همچنین آینده بچشید.

سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات مستندات KYC و روش تغییر آدرس ، شماره تلفن ، جزئیات بانک و غیره ، لطفاً به https://bit.ly/36BTr0u مراجعه کنید. ثبت یک باره KYC برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. شما می توانید KYC خود را با ارسال موارد زیر در هر یک از شعب یا مراکز جمع آوری ما تکمیل کنید: الف) فرم Central-KYC به طور کامل پر شده و امضا شده ب) شناسنامه و اثبات آدرس: هر سندی که توسط دولت مرکزی اعلام شده باشد ، به اثبات رسیده باشد. PAN برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. ج) اثبات آدرس: همان شناسه هویت (به جز PAN) د) عکس اخیر به اندازه گذرنامه. اصل باید برای تأیید حمل شود. سرمایه گذاران باید فقط در صندوق های سرمایه گذاری مشترک SEBI معامله کنند / سرمایه گذاری کنند. جزئیات در سایت www.sebi.gov.in موجود است. سرمایه گذاران می توانند از طریق شماره 91-8048893330 + با ما تماس بگیرند یا از طریق آدرس ایمیل@kotak.com برای ما نامه بنویسند. برای تشدید ، به [email protected] نامه بنویسید و یا از طریق پورتال SCORES (سیستم رسیدگی به شکایات SEBI) در http://scores.gov.in شکایت خود را نزد SEBI مطرح کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=PWrvLQmSSyo

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra