گمرک ارزیابی محموله های بی چهره را برای واردات در چنای و بنگالورو آغاز می کند

گمرک چنای و بنگالورو در مرحله اول اجرای برنامه ملی ارزیابی بدون وجه بار را آغاز می کنند. مرحله اول از 8 ژوئن آغاز می شود و تا پایان سال در سراسر کشور اجرا می شود.

هیئت مرکزی مالیات غیرمستقیم و گمرک (CBIC) در بخشنامه ای گفت: “هیئت مدیره تصمیم گرفته است ارزیابی فاقد صورت را در فازهایی آغاز کند که با ایستگاه های گمرکی تجربه می شوند.”

برای شروع ، واردات مشمول فصل 84 و 85 قانون تعرفه گمرکی ، 1975 که شامل ماشین آلات ، وسایل مکانیکی ، تجهیزات الکتریکی و قطعات می شود ، برای ارزیابی بدون وجه هنگام گذر از گمرک مجاز است. سیستم خودکار گمرک صورتحساب ورودی ثبت شده برای واردات این مواد را تعیین می کند.

هیئت مدیره افزود: “طرح عرضه مرحله ای پیش بینی کرده است که ارزیابی بدون چهره تا 31 دسامبر سال 2020 استاندارد هندی خواهد بود.”

ارزیابی بدون صورت از محموله بخشی از اصلاحات نسل بعدی موسوم به “گمرک تورانت” است که با هدف ترخیص سریع کالا در بندرهای هوایی و دریایی انجام می شود که به نوبه خود از تجارت آسان در هند سود می برد.

CBIC پیشنهادی را ارائه داد که در ماه فوریه برای تغییر ساختار کمیسیون های موجود به منظور ایجاد کمیسیون های ارزیابی ملی (NAC) با اختیار برای بررسی شیوه های ارزیابی مقالات وارداتی از طریق ایستگاه های گمرکی و اقدامات لازم برای ایجاد یکنواختی و افزایش کیفیت ارزیابی ها ، به اجرا درآمد.

CBIC ضمن اطلاع از طرح پیشنهادی در 5 ژوئن ، گفت: “NAC ها همزمان با اجرای ارزیابی بدون چهره به صورت مرحله ای در سراسر كشور اجرا می شوند.”

رئیس کمیسرهای اصلی یا رئیس کمیسیونرهای اصلی مربوطه راهنمایی شده اند که سلولهای اختصاصی بنام Turant Suvidha Kendras را در هر ایستگاه گمرکی که مأموران سفارشی برای انجام کارهای مختلف کار می کنند ، در درجه اول ، پذیرش ضمانت نامه های بانکی یا بانکی ، تولید یادداشت آزمون و ارسال نمونه ها ، پردازش درخواست معافیت از هزینه برای تأخیر در تشکیل پرونده و انجام هر کار فنی دیگر.

راجات موهان ، شریک ارشد AMRG Associated گفت: “COVID-19 ابتکار دیجیتال هند را در کانون توجه قرار داده است و انتظار می رود که همه جمع کننده های درآمد 100٪ آنلاین و خودکار شوند.”

CBIC قبلاً اصلاحات مختلفی از جمله رابط یک پنجره برای تسهیل تجارت ، e-Sanchit (ذخیره سازی الکترونیکی و مدیریت رایانه ای اسناد مالیات غیرمستقیم) و تحویل مستقیم بندر و غیره را ارائه داده است. با این حال ، تجارت صادرات و واردات هند اغلب موارد مربوط به بنادر دریایی را ارزیابی کرده و ارزیابی خود را انجام می دهد که از بندری به بندر دیگر متفاوت است و اقدامات متفاوتی که توسط مقامات اتخاذ می شود.