گمرک ارزیابی بی رویه پان هند را برای همه واردات تا 31 اکتبر آغاز می کند

هند ارزیابی وارداتی در سطح کشور را برای واردات آغاز می کند که از 31 اکتبر آغاز می شود و تا پایان سال در همه بندرها گسترش خواهد یافت.

این اقدام به دنبال پروژه های آزمایشی انجام شده توسط اداره گمرک در چنای و بنگالورو از ماه ژوئن انجام شد که ماه گذشته به دهلی و بمبئی گسترش یافت.

هیئت مدیره مالیات های غیرمستقیم و گمرک (CBIC) در بخشنامه ای گفت: “هیئت مدیره تصمیم گرفته است ارزیابی بی چهره را در سطح هند در همه بنادر وارداتی و برای کالاهای وارداتی تا 31 اکتبر 2020 ارائه دهد.”

ارزیابی بی چهره از گمرک بخشی از اصلاحات تحت گمرک تورانت است تا اداره گمرک را مدرن تر ، کارآمد و حرفه ای تر کند.

مقامات مالیاتی در حال حرکت به سمت حرکت کاملاً بی چهره یا دیجیتالی هستند ، دولت از بیست و پنجم سپتامبر ارزیابی بی رویه برای ارزیابی مالیات بر درآمد و درخواست تجدیدنظر بدون چهره را آغاز کرده است.

هدف بزرگتر از این تمرین بهبود سهولت انجام کار ، کاهش فساد و فرار مالیاتی است.

از طرف مالیات غیرمستقیم ، گمرک اولین کسانی خواهد بود که انتقال بدون چهره ، بدون تماس و بدون کاغذ را تجربه می کند ، حتی اگر صنعت تقاضا کرده است که ارزیابی مالیات کالاها و خدمات از طریق مکانیسم بی چهره انجام شود.

CBIC 11 مرکز ملی سنجش (NAC) را تشکیل داده است که متشکل از کمیسرهای اصلی / کمیسیون گمرک است.

ارزیابی افسران مستقر در یک حوزه قضایی خاص ، صورتحساب ورود واردات یک ایستگاه گمرکی یا بندر دیگر را که از طریق سیستم خودکار به آنها اختصاص می یابد ، ارزیابی می کند. پردازش بدون تعامل مستقیم بین وارد کننده و مقامات گمرکی انجام خواهد شد.