گروه SP: گروه SP به دنبال افزایش 1.75 میلیارد دلاری در برابر سهام تاتا است

بمبئی: افراد مطلع گفتند که گروه شاپورجی پالونجی (SP)، تنها بزرگترین سهامدار Tata Sons، در حال مذاکره برای جمع آوری 1.75 میلیارد دلار با تعهد نیمی از سهام خود در شرکت هلدینگ غیر بورسی گروه تاتا است. . آنها گفتند که گروه SP به دنبال بازپرداخت بخشی از تعهدات بدهی خود و تزریق نقدینگی به شرکت های عامل خود است.

این گروه قبلاً نزدیک به 9 درصد از سهام 18.37 درصدی خود در Tata Sons را متعهد شده است. پس از این آخرین معامله، کل سهام، که در حال حاضر نزدیک به 94000 کرور ارزش دارد، به وام دهندگان از جمله دو بانک خارجی و چندین صندوق تامینی و اعتباری خارج از کشور سپرده خواهد شد. وام پرداخت در نوع کوپن صفر (PIK) توسط Cyrus Investment Pvt Ltd (CIPL)، یک نهاد خانواده Mistry جمع آوری می شود و در پایان سررسید به ارزش از پیش توافق شده بازپرداخت می شود. حدود سه سال باشد

یکی از این افراد گفت: «این گروه بانک استاندارد چارترد (SCB) و دویچه بانک (DB) را که هر دو بانک‌های ارتباط بلندمدت آن هستند، برای اعطای وام منصوب کرده است. به غیر از SCB و DB، سایر وام دهندگان در حال مذاکره برای مشارکت در معامله هستند. این شخص گفت که آنها شامل صندوق های تامینی خارجی Cerberus Capital Management، Ares SSG، Oaktree Capital، Davidson Kempner Capital Management و سیستم بازنشستگی کارکنان شهرداری انتاریو (OMERS)، یک صندوق بازنشستگی عمومی کانادا هستند. SP Group، Cerberus Capital و Davidson Kempner به سوالات پاسخ ندادند. SCB، DB، OMERS، Oaktree و Ares SSG از اظهار نظر خودداری کردند.

فرد دوم گفت: “با این کار، ارزش کل وام های جمع آوری شده توسط نهادهای خانواده Mistry در برابر سهام Tata Sons از 3 میلیارد دلار خواهد گذشت.” این گروه در حال حاضر حدود 1.6 میلیارد دلار از وام دهندگان مختلف از سال 2021 به بعد جذب کرده است و بازپرداخت آن تا پایان سال جاری به 750 میلیون دلار می رسد.

به گفته بانکدارانی که از مذاکرات جاری مطلع هستند، گروه SP که عمدتاً به صورت خصوصی در اختیار خانواده Mistry قرار دارد، بخشی از وجوه را برای تزریق نقدینگی به شرکت های عامل خود استفاده خواهد کرد.

سهام

فروش سهام روی کارت
آنها گفتند که از طریق فروش سهام به سرمایه گذاران مالی و استراتژیک و همچنین لیست های بازار عمومی درآمدزایی خواهد شد.

گروه SP که توسط Pallonji Mistry در سال 1865 تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های صنعتی متنوع هند است و در بخش‌هایی مانند املاک، ساخت‌وساز، زیرساخت‌ها، تولید برق خورشیدی و خدمات مرتبط برای بخش نفت و گاز در میان سایر بخش‌ها حضور دارد.

این گروه اخیراً ساختارهای موازی را برای واحدهای املاک و زیرساخت خود تحت شرکت های هلدینگ موجود خود ایجاد کرده است تا جریان های نقدی عملیاتی را بهبود بخشد. این گروه در گذشته روابط نزدیکی با گروه تاتا داشته است، اما پس از برکناری کوروش میستری فقید از ریاست پسران تاتا در سال 2016، روابط تیره شد.