کمبود دانه ها باعث افزایش هزینه حتی ارزان ترین فنجان قهوه می شود

بحران جهانی هزینه های زندگی، مصرف کنندگان قهوه را وادار کرده است تا راه حل خود را از دم کرده های ارزان تر دریافت کنند. اما کمبود دانه های روبوستا یافتن یک فنجان مقرون به صرفه را به طور فزاینده ای دشوار می کند.

در حالی که بسیاری از دوستداران قهوه، دانه‌های عربیکا با کیفیت بالا را که در کافه‌ها فروخته می‌شوند، ترجیح می‌دهند، روبوستا معمولاً ارزان‌تر است، زیرا درخت سخت‌تر است و به مراقبت کمتری نیاز دارد و تولید آن را در مقادیر زیاد آسان‌تر می‌کند. این تنوع اغلب در قهوه فوری، اسپرسوها و مخلوط های آسیاب شده که در سوپرمارکت ها فروخته می شود استفاده می شود، زیرا مصرف کنندگانی که پول نقد به دنبال جایگزین هستند، بازگشتی را تجربه کرده اند.

با این حال، تولیدکنندگان کلیدی به سختی می توانند با افزایش تقاضا همراهی کنند، زیرا قیمت های عمده فروشی در این هفته به بالاترین سطح در نزدیک به دوازده سال گذشته رسید.

برای مصرف‌کنندگان در بزرگترین بازار قهوه اروپا، آلمان، فشار بر هزینه‌های خرده‌فروشی تأثیر قابل‌توجهی دارد، با وجود کاهش نرخ تورم برای دانه‌های قهوه، قیمت انواع فوری آن تقریباً 20 درصد بیشتر از یک سال گذشته است. رشد قیمت قهوه فوری ایالات متحده نیز کمتر از نسخه بو داده در آوریل کاهش یافت.

398234310بلومبرگ

احتمال کاهش کمبود جهانی روبوستا به زودی تاریک به نظر می رسد. ویتنام – بزرگترین تولید کننده جهان – احتمالاً کمترین محصول خود را در چهار سال اخیر جمع آوری کرد، زیرا کشاورزان روی کاشت محصولات سودآورتر مانند آووکادو و دوریان تمرکز کردند تا با هزینه های رونق کود پس از تهاجم روسیه به اوکراین مقابله کنند.

برزیل، دومین تولیدکننده بزرگ این رقم، محصولات خود را به دلیل خشکسالی آسیب دیده است و همچنین نگرانی هایی وجود دارد که محصول اندونزی ممکن است به دنبال باران های شدید آسیب ببیند.

علی‌رغم این موانع، در شش ماه اول فصل جاری در مقایسه با سه سال گذشته، دانه‌های روبوستا بیشتری در سطح جهان صادر شد – فقط به اندازه کافی سریع نبود که بتواند نیازهای بالاتر را تامین کند. بر اساس گزارش سازمان بین المللی قهوه، محموله های بین اکتبر و مارس حدود 4 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2021-2022 بوده است.

جودیت گانس، که یک شرکت مشاوره متمرکز بر کالاهایی مانند قهوه در نیویورک را اداره می‌کند، گفت: «آنقدر تقاضا از قهوه با قیمت‌های بالاتر تغییر کرده است که حتی بازار حتی با صادرات روبوستا بالاتر راضی نمی‌شود».

398239165بلومبرگ

این سوئیچ برای اولین بار در میان برشته‌کنندگانی مشاهده شد که میزان استفاده از روبوستا در مخلوط‌های تجاری را افزایش دادند تا هزینه‌های بالاتر عربیکا و قبوض انرژی را جبران کنند. سپس، تورم دو رقمی در بسیاری از نقاط جهان شاهد افزایش صورت‌حساب‌های مواد غذایی به بالاترین میزان در دهه‌های اخیر بود و برخی از مصرف‌کنندگان را مجبور کرد تا به گزینه‌های ارزان‌تر معامله کنند.

به گفته آگوینالدو لیما از انجمن صنعت قهوه فوری برزیل، که کشورش بزرگترین تولید کننده قهوه محلول در جهان است، در نتیجه، قهوه فوری روبوستا سریعتر از سایر بخش های صنعت رشد می کند. و شرکت‌های پیشرو در جاهای دیگر مانند نستله SA و قهوه تاتا هند نیز تقاضای قوی‌تری برای قهوه فوری در آخرین گزارش‌های مالی خود گزارش کرده‌اند.

در حالی که دانه های روبوستا به میزان قابل توجهی تلخ تر از نوع عربیکا شناخته شده است – تا حدی به دلیل سطوح بالای کافئین – ویتنام و اندونزی هر دو کیفیت دانه های خود را بهبود بخشیده اند، و این کار را برای برشته ها آسان تر می کند تا تنوع را در مخلوط ها افزایش دهند بدون اینکه تأثیری شدید بگذارند. طعم، به گفته گانس.

دانیل موناری، باریستا که همچنین کافه رویالتی کوالیتی در جنوب برزیل را اداره می‌کند، گفت: مصرف‌کنندگان ممکن است با نوشیدن روبوستا «طعم‌های بسیار جالبی» پیدا کنند، حتی اگر طعم آن با قهوه عربیکا متفاوت باشد.

او گفت: “شیرینی و اسیدیته وجود دارد که افزودنی عالی است و به نوشیدنی تعادل می بخشد.”

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.