کسب و کار آنلاین وام طلا که مورد توجه قرار گرفته و NBFC ها می خواهند بیشترین بهره را ببرند

KOLKATA: وام آنلاین طلا همچنان پس از بازگشایی شعب شرکت های مالی غیربانکی به عنوان گزینه مورد علاقه برای مشاغل و افراد باقی مانده است. با افزایش پذیرش تلفن های هوشمند و گسترش ارتباطات اینترنتی در مناطق روستایی و نیمه شهری هند ، NBFC ها قصد دارند بیشتر مشتریان خود را به سیستم وام آنلاین طلا بکشند.

برخی قصد دارند کارت های اعتباری با مارک مشترک را راه اندازی کنند در حالی که دیگران در حال توسعه کیوسک وام طلای نیمه خودکار برای گسترش تجارت هستند.

VP Nandakumar ، مدیر عامل Manappuram Finance ، به ET گفت: “سهم وام طلای آنلاین (OGL) در کل تجارت وام طلا قبل از قفل کردن حدود 45٪ بود و اکنون به بیش از 62٪ رسیده است.” “واضح است که دوره قفل زمانی بود که بسیاری از مشتریان ما به مزایای OGL پی بردند زیرا آنها قادر به کار کردن حساب خود و مقادیر بالاتر وام بودند ، حتی اگر شعب ما بسته باشند. حتی پس از بازگشایی شعب ، ما همچنان شاهد افزایش استفاده از OGL هستیم. ”

نانداکومار اضافه کرد ، ماناپورام وام های طلای آستانه خود را در سراسر هند برای افزایش رد پای OGL خود ارائه داده است.

به غیر از جمعیت شهری ، مشترکین وام های آنلاین طلا عمدتا جوامع تجاری از پوسته بالای بخش کوچک ، کوچک و متوسط ​​هستند که با مراجعه به دفاتر شرکت وام طلا راحت نیستند.

امش موهانان ، مدیر اجرایی Indel Money ، گفت: “متوسط ​​اندازه بلیط آنها بیش از 50 روپیه است.”

جورج الكساندر موتوت ، مدیرعامل Muthoot Finance گفت: “ما شاهد رشد 112 درصدی در پرداخت های OGL در Q2 نسبت به Q1 سال مالی 21 هستیم.

Muthoot Finance انتظار دارد 30٪ رشد سه ماهه سه ماهه پرداخت ها از طریق کانال های دیجیتال در Q3 باشد.

دکتر گفت: “ما انتظار داریم 30٪ در پرداخت وام طلا آنلاین و برنامه ریزی برای افزایش 10٪ مشتری آنلاین در پایان Q3 داشته باشیم.”

ایندل مانی قصد دارد کارت های اعتباری با مارک مشترک را برای وام های طلای آنلاین خود راه اندازی کند.

مهندس موهانان گفت: “در حال حاضر ، تمام هزینه های پرداختی ما کاملاً خودکار است. مشتریانی که روی آن سوار شده اند می توانند از پورتال یا برنامه ما برای افزایش حداکثر قرار گرفتن در معرض LTV (وام به ارزش) طلای تعهد شده با ما استفاده کنند”

NBFC ها انتظار ندارند مشتریان پس از پایان همه گیر شدن ، به قالب وام فیزیکی طلای طلایی برگردند زیرا در سبک زندگی و چشم انداز تغییر ایجاد شده است. قبل از همه گیری ، وام طلا تابو بود. اما اکنون مردم با وام طلا به عنوان گزینه ای برای تأمین سرمایه در گردش و نیازهای صندوق برخورد می کنند.

“پس از بازگشت Covid-19 ، ممکن است سرعت رشد در پذیرش آنلاین کاهش یابد. تا آن زمان ، ما احساس می کنیم بخش بزرگی از مشتریان ما در حال انجام معاملات آنلاین هستند. ”

مشتری که بازپرداخت آفلاین را انجام می دهد باید قبل از پایان کار از شعبه بازدید کند. نانداکومار توضیح داد ، با استفاده از OGL ، آنها می توانند مبلغ را حتی در اواخر شب پرداخت کنند و هنوز هم برای روز صرفه جویی می کنند.