کره‌ها: کاهش صادرات کره جنوبی با کاهش تقاضای جهانی ادامه دارد

رکود صادرات کره جنوبی تا ماه مارس ادامه یافت و نشان دهنده تقاضای ضعیف در اقتصاد جهانی آسیب دیده از آشفتگی در بخش بانکی بود.

بر اساس داده های منتشر شده در روز شنبه توسط وزارت بازرگانی، محموله های تعدیل شده برای تفاوت روز کاری 17.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. صادرات سرفصل 13.6 درصد در مقایسه با پیش بینی اقتصاددانان برای کاهش 16 درصدی کاهش یافت. واردات کلی 6.4 درصد کاهش یافت که منجر به کسری تجاری 4.62 میلیارد دلاری شد که کمترین میزان در شش ماه گذشته است.

صادرات کره به عنوان فشارسنج تجارت بین‌الملل عمل می‌کند، زیرا این کشور اقلامی مانند چیپس، نمایشگرها و نفت تصفیه شده را می‌فروشد که در خطوط عرضه قرار دارند. این کشور خانه برخی از بزرگترین تولیدکنندگان نیمه هادی و گوشی های هوشمند در جهان است.

صادرات چیپس در ماه مارس 34.5 درصد کاهش یافت که به کاهش ماهانه کمک کرد. فروش نمایشگرهای خارجی 41.6 درصد کاهش یافت در حالی که خودروها 64.2 درصد جهش کردند.

تقاضای جهانی احتمالا ضعیف باقی خواهد ماند زیرا بانک‌های مرکزی همچنان به افزایش نرخ بهره برای مبارزه با تورم ادامه می‌دهند و جنگ روسیه علیه اوکراین ادامه دارد. آشفتگی بخش مالی پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و مشکلات در Credit Suisse Group AG نیز اعتماد را کاهش داده و نوسانات را افزایش داده است.

397006858بلومبرگ

تجارت یکی از اجزای کلیدی اقتصاد کره است زیرا این کشور به شدت به تجارت جهانی برای ایجاد رشد متکی است. اقتصاد در سه ماه پایانی سال 2022 نسبت به سه ماهه قبل منقبض شد و ممکن است برای رشد در دوره اول سال جاری تلاش کند.

سیاست گذاران به دنبال افزایش احتمالی قیمت نیمه هادی ها برای بهبود صادرات در نیمه دوم سال هستند. بهبود چین پس از بازگشایی از محدودیت‌های کووید ممکن است افزایش دیگری به صادرات کره بدهد.

بر اساس گزارش مورگان استنلی، با وجود اینکه بهبود تدریجی در مقایسه با رشدهای قبلی پیش بینی شده است، محموله های خارج از کشور آسیا احتمالاً کاهش یافته است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.