کاهش صادرات کره کاهش می یابد و این نشان دهنده پایین آمدن تقاضای جهانی است

رکود صادرات کره جنوبی در ماه مه برای دومین ماه کاهش یافت، که نشانه اولیه این است که ضعف در تقاضای جهانی ممکن است در نهایت شروع به تعدیل کند.

بر اساس داده های منتشر شده در روز پنجشنبه توسط اداره گمرک، محموله های تعدیل شده برای تفاوت روز کاری 9.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که کمترین کاهش از اکتبر بود.

به گفته وزارت بازرگانی، صادرات سرفصل 15.2 درصد کاهش یافته است، کمتر از انتظارات اقتصاددانان برای کاهش 16.3 درصدی. واردات کلی 14 درصد کاهش یافت که منجر به کسری تجاری 2.1 میلیارد دلاری شد که کمترین میزان در یک سال گذشته است.

صادرات کره به عنوان فشارسنج تجارت بین‌الملل عمل می‌کند، زیرا این کشور اقلامی مانند چیپس، نمایشگرها و نفت تصفیه شده را می‌فروشد که در خطوط عرضه قرار دارند. در حالی که داده ها حاکی از بهبود تقاضا برای کالاهای کره ای است، صادرات کلی در بحبوحه افزایش موجودی تراشه ها و توسعه ضعیف اقتصادی چین ضعیف باقی می ماند.

وون کره جنوبی روز پنجشنبه با 0.5 درصد افزایش به 1319.55 دلار در هر دلار رسید که با کمک داده های تجاری کمک کرد اما با بهبود ریسک پذیری جهانی حمایت بیشتری کرد. این ارز در سال جاری همچنان حدود 4 درصد ضعیف‌تر در برابر دلار آمریکا باقی مانده است که آن را به یکی از بدترین عملکردها در آسیا تبدیل می‌کند.

هاکئون هیونگ، اقتصاددان در شرکت اوراق بهادار Shinhan، گفت: «ممکن است اوضاع به همان اندازه که برخی انتظار داشتند بد نباشد. در حال حاضر، نشانه‌های بسیاری نشان می‌دهد که در حال حاضر.» بهبود اقتصادی در چین، بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی، در ماه می تضعیف شد زیرا فعالیت‌های تولیدی به پایین‌ترین سطح از دسامبر 2022 کاهش یافت. در هفت سال در ماه آوریل، نشان دهنده تقاضای ضعیف مداوم برای تراشه است.

398866376بلومبرگ

صادرات به شش شریک تجاری اصلی کره در ماه مه کاهش یافت و بیشترین کاهش را برای کالاهایی که به آمریکای مرکزی و جنوبی می رفتند، داشت. صادرات به چین 21 درصد کاهش یافت که کمترین کاهش از اکتبر است.

وزارت بازرگانی در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد، صادرات تراشه‌ها 36 درصد کاهش یافته است زیرا چین و شرکت‌های فناوری به کار از طریق انبوه موجودی ادامه می‌دهند و محموله‌های نمایشگرهای خارجی 7.4 درصد کاهش یافت. یکی از نقاط درخشان تجارت کره، خودروها است، با افزایش صادرات نزدیک به 50 درصد – یازدهمین ماه متوالی افزایش – با حمایت تقاضا از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا.

انقباض مداوم در صادرات قرار است بر رشد اقتصادی کره جنوبی تاثیر بگذارد. بانک کره هفته گذشته پیش بینی خود را برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2023 به 1.4 درصد کاهش داد و دلیل آن کاهش صادرات و سرمایه گذاری بود.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.