کارخانه‌های چین در نشانه‌ای از عدم تعادل اقتصادی با مشکل مواجه هستند

یک نظرسنجی خصوصی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با مشکل مواجه شد و به نشانه‌هایی از عدم تعادل در بهبود اقتصادی افزود.

کایکسین و اس اند پی گلوبال در بیانیه‌ای اعلام کردند که شاخص مدیران خرید شرکت چینی کایکسین از 50 واحد در ماه مارس به 49.5 در ماه گذشته کاهش یافت که نشان دهنده انقباض تولید کارخانه برای اولین بار از ژانویه است.

این شاخص عمدتاً مشاغل کوچکتر و صادرات محور را در مقایسه با PMI رسمی که به طور غیرمنتظره ای در آوریل به 49.2 کاهش یافت، پوشش می دهد.

397977256بلومبرگ

وانگ ژ، اقتصاددان ارشد در Caixin Insight Group، در بیانیه‌ای که همراه با داده‌ها بود، گفت: «این نشان می‌دهد که بهبود اقتصادی چین پس از اوج‌گیری شیوع کووید-19 در ابتدای سال جاری به طور قابل‌توجهی کند شده است». باید دید که آیا این بازگشت پس از کاهش کوتاه مدت تقاضای متوقف شده پایدار است یا خیر.

اقتصاد چین در سه ماهه گذشته با سریع ترین سرعت در یک سال رشد کرد که عمدتاً ناشی از هزینه های مصرف کننده بود زیرا این کشور به محدودیت های کووید خود پایان داد. با این حال، بهبودی ناچیز بوده است: کارخانه‌ها از ارقام مصرف‌کننده عقب مانده‌اند، جهش بخش املاک تازه شروع شده است، و سرمایه‌گذاری به کاهش ادامه داده است.

بازگشت مصرف‌کننده در ارقام گردشگری و هزینه‌ها در طول تعطیلات روز کارگر مشهود بود، که با سفر میلیون‌ها نفر به شهرهای بزرگ و نقاط توریستی در سراسر کشور، به سطح قبل از همه‌گیری بازگشت. اکنون چندین بانک بزرگ انتظار دارند رشد تولید ناخالص داخلی سالانه از هدف پکن برای سال حدود 5 درصد بهتر باشد.

با این حال، گزارش کایکسین، تقاضای داخلی را به عنوان یک عامل اصلی برای ارقام PMI تولید در آوریل ذکر کرد. یک زیرشاخص برای کل سفارشات جدید در ماه گذشته مجدداً کاهش یافت.

وانگ گفت که بازار کار نیز رو به وخامت گذاشته است و افزود: «با کاهش تقاضای بازار، کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند هزینه‌ها را کاهش دهند، تمایلی به استخدام کارگران بیشتر نداشتند، حتی برخی از آنها اخراج را اعلام کردند.»

رهبران چین در مورد چشم انداز رشد محتاط هستند و نشان می دهند که در صورت نیاز به حمایت از اقتصاد ادامه خواهند داد. یکی از مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول این هفته گفت که چین «فضای سیاست‌گذاری برای تطبیق‌پذیری سیاست‌های پولی را دارد، زیرا تورم بسیار ضعیف است».

PMI بالای 50 نشان دهنده انبساط نسبت به ماه قبل است، در حالی که هر چیزی زیر نشان دهنده انقباض است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.