کارخانه‌های آسیای شمالی به دلیل توقف رشد جهانی، رو به کاهش گذاشتند

بر اساس داده‌های جدیدی که نگرانی‌ها در مورد خطر رکود جهانی را تشدید می‌کند، نیروگاه‌های صادراتی شمال آسیا در ماه آوریل در بحبوحه تجارت جهانی کند و بهبود اقتصادی ناچیز در چین به لکنت ادامه دادند.

بر اساس نظرسنجی های منتشر شده در روز سه شنبه توسط S&P Global، کارخانه ها در کره جنوبی و تایوان در ماه گذشته شاهد انقباض فعالیت بودند. شاخص های مدیران خرید تولیدی برای این دو اقتصاد به ترتیب 48.1 و 47.1 را به ثبت رساندند – هر کدام زیر علامت 50 که انبساط را از انقباض جدا می کند.

نظرسنجی‌های آسیای شمالی به‌شدت با آن‌هایی که در آسیای جنوب شرقی انجام می‌شود، متفاوت بود، جایی که تایلند با رکورد بالای PMI 60.4 پیشتاز منطقه بود.

آنابل فیدز، معاون اقتصادی در S&P Global Market Intelligence، در توضیحی که همراه با آن انتشار بود، گفت داده‌های تایوان نشان می‌دهد که شرکت‌ها «سریع‌ترین کاهش تولید و فروش را برای سه ماه ثبت می‌کنند». گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه شرایط ضعیف تقاضا، به‌ویژه در بازارهای کلیدی صادراتی مانند ایالات متحده، اروپا و سرزمین اصلی چین، همچنان به عنوان فشار بر عملکرد عمل می‌کند.

397892328بلومبرگ

تجارت جهانی به دلیل تورم سرسختانه و افزایش هزینه های استقراض که تقاضا را در سراسر ایالات متحده و اروپا کاهش داده و رشد صادرات از جمله کالاهای حیاتی و کالاهای مصرفی مانند لوازم الکترونیکی را تحت تأثیر قرار داده است، متوقف شده است.

داده‌های منطقه‌ای PMI چند روز پس از آن منتشر شد که یک بررسی رسمی از فعالیت‌های تولیدی در چین نشان داد که در ماه گذشته انقباض غیرمنتظره‌ای را نشان می‌دهد و شتاب بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان را زیر سوال می‌برد. بسیاری از آسیا به چین چشم دوخته اند تا بادهای دنباله دار بسیار مورد نیاز را ایجاد کنند، به ویژه برای بخش خدمات، زیرا اقتصاد سفر، ساخت و ساز و سرمایه گذاری را از سر می گیرد.

این نظرسنجی ها بار دیگر شکاف گسترده ای را بین مبارزات در شمال آسیا و عملکرد نسبتاً خوش بینانه در میان کارخانه های جنوبی نشان داد.

همراه با رکورد PMI تایلند، کشورهای همسایه اندونزی و فیلیپین هر کدام بالای 50 باقی ماندند.

PMI برای هند و ویتنام قرار است چهارشنبه گزارش شود. Caixin چین – نظرسنجی که در مقایسه با PMI رسمی بر شرکت‌های کوچک‌تر متمرکز است – روز جمعه قرار است و داده‌های PMI بانک Jibun ژاپن برای دوشنبه برنامه‌ریزی شده است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.