چگونه می توان در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری کرد؟

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری متقابل_800x600

نحوه سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری متقابل_800x600

چگونه صندوق های سرمایه گذاری مشترک در هند خریداری کنیم؟

ممکن است اصطلاح صندوق های سرمایه گذاری (MF) را در زمینه سرمایه گذاری شنیده باشید ، اما آیا می دانید صندوق های سرمایه گذاری مشترک چیست و چگونه کار می کنند؟ یک صندوق سرمایه گذاری سرمایه تعداد زیادی از سرمایه گذاران را جمع می کند و توسط یک شرکت کنترل دارایی (AMC) تنظیم می شود. پول معمولاً بر اساس هدف این طرح در سهام سهام ، اوراق قرضه یا ابزار بازار پول سرمایه گذاری می شود.

صندوق های سرمایه گذاری چگونه کار می کنند؟

مقدار طرح MF (ارزش خالص دارایی یا NAV) هر روز اعلام می شود. AMC یک مدیر صندوق منصوب می کند که پول را بر اساس هدف سرمایه گذاری طرح سرمایه گذاری می کند. انواع عمده صندوق های سرمایه گذاری سهام ، بدهی و ترکیبی است. همانطور که از نامها پیداست ، صندوقهای سرمایه گذاری عمدتا در سهام سهام شرکت سرمایه گذاری می کنند. صندوق های بدهی در اوراق بهادار بدهی مانند اوراق قرضه ، کاغذ تجاری و غیره سرمایه گذاری می کنند. وجوه ترکیبی بر اساس نسبت از پیش تعیین شده در دارایی و بدهی سرمایه گذاری می کنند.

بهترین روش سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری مشترک از طریق یک برنامه سرمایه گذاری سیستماتیک (SIP) است که در آن شما یک مقدار ثابت را به طور دوره ای (معمولاً ماهانه) از طریق بدهی خودکار حساب بانکی خود سرمایه گذاری می کنید.

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Edelweiss