چشم پوشی از پتو برای همه وام ها به 6 لور کرور: مرکز برای SC

دهلی نو: این مرکز روز سه شنبه به دیوان عالی کشور اطلاع داد که در صورت در نظر گرفتن چشم پوشی از سود همه وام ها و پیش پرداخت های همه دسته وام گیرندگان برای دوره شش ماهه توقف اعلام شده توسط RBI با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، پس مبلغ پیش بینی شده بیش از 6 لور کرور است.

این بانک اگر این بار را به دوش می کشد ، لزوماً بخش عمده ای از دارایی خالص آنها را از بین می برد و باعث می شود بسیاری از وام دهندگان غیرقابل انکار شوند و یک علامت سوال جدی نسبت به بقای آنها ایجاد می کند.

دادگستری Ashok Bhushan ، RS Reddy و MR Shah توسط وكیل دادگستری توشار مهتا ، با حضور در مركز ، به وی اطلاع داده شد كه این یكی از مهمترین دلایلی است كه حتی از چشم پوشی از بهره در نظر گرفته نشده است و فقط پرداخت اقساط به تعویق افتاده است.

دادگاه عالی در حال شنیدن دسته ای از درخواست های ارگان های مختلف از جمله در مورد املاک و مستغلات و بخش های جویای قدرت با توجه به همه گیری COVID-19 است.

با خواندن مطالب ارائه شده در دادگاه عالی ، مهتا گفت که اگر از سود همه وامها و پیش پرداختهای دوره توقف صرف نظر شود ، با توجه به همه طبقات و دسته های وام گیرندگان ، مبلغ مورد پیش پرداخت بیش از Rs خواهد بود کرور 6 لک.

گفته می شود که اگر دولت بخواهد تمام سود وامها و پیش پرداختها را به همه طبقات و دسته های وام گیرندگان مربوط به دوره شش ماهه که مهلت قانونی (تعویق پرداخت اقساط) برای آن در نظر گرفته شده است ، در نظر بگیرد. بخشنامه ها ، مقدار تخمین زده شده بیش از 6 لور کرور است ، او گفت. با ارائه یک مثال ، وی گفت که فقط در صورت بانک دولتی هند (که بزرگترین بانک در این کشور است) ، انصراف از سود شش ماهه بیش از نیمی از ارزش خالص بانک را که بیش از 65 سال جمع شده است ، به طور کامل از بین می برد از وجود آن پرداخت مداوم سود (از جمله سود سود) به سپرده گذاران نه تنها یکی از ضروری ترین فعالیت های بانکی است بلکه مسئولیت بزرگی است که هرگز نمی تواند به خطر بیفتد زیرا بیشتر سپرده گذاران موظف به سپرده گذاران کوچک ، مستمری بگیران و غیره هستند وی در مطالب کتبی خود گفت:

وی با اشاره به مبایعه نامه ارائه شده توسط انجمن بانک های هند در تاریخ 25 سپتامبر ، اظهار داشت که بانک دولتی هند اظهار داشته است که میزان سود وام گیرندگان در طی شش ماه مهلت قانونی 88،078 کرور روپیه (تقریباً) است در حالی که سود قابل پرداخت به سپرده گذاران در طی این دوره 75157 کرور روپیه (تقریباً) کار می کند.

مهتا گفت که در سیستم بانکی هند برای هر حساب وام حدود 8.5 حساب سپرده وجود دارد و موارد مختلف تخفیف مالی را که قبلاً توسط دولت مرکزی اعطا شده برجسته کرد.

وی گفت که ممکن است پیشروی بیشتر به سناریوی کلی اقتصادی آسیب برساند ، ممکن است اقتصاد کشور یا بخش بانکی نتواند محدودیت های مالی ناشی از آن را بدست آورد.

مهتا همچنین به اقدامات مربوط به بخشهای خاص کمک گرفته شده توسط مرکز برای مشاغل کوچک و متوسط ​​/ MSME از جمله در بخشهایی مانند رستورانها و هتلها اشاره کرد.

وی گفت: این مرکز طرح تضمین وابسته به اعتبار اضطراری (ECLGS) 3 لورهای کرور را با تأمین اعتبار اضافی با نرخ بهره کم ، با 100 درصد ضمانت دولت و هیچ وثیقه تازه منتشر کرده است.

وی افزود: این طرح با محدودیت های مالی بالاتر به بیست و هفت بخش تحت تأثیر COVID-19 از جمله رستوران ها و هتل ها گسترش یافته است.

وی گفت: اگرچه ممکن است درصدی دقیق از وام گیرندگان که از مهلت قانونی استفاده نکرده اند و اقساط را به موقع واریز کرده اند ، امکان پذیر نباشد. تقریباً چنین طبقه ای بیش از 50 درصد خواهد بود.

مهتا گفت که با اعطای تسکین به وام گیرندگان کوچک مضطرب ، این مرکز تصمیم گرفت که تخفیف در معافیت از سودهای مرکب در مدت مهلت قانونی شش ماهه به آسیب پذیرترین گروه وام گیرندگان محدود شود که حداکثر 2 کرور روپیه بهره مند شوند.

وی گفت كه RBI در بخشنامه خود به تاریخ 6 آگوست ، وام گیرندگان بزرگ را طبقه بندی كرده است (داشتن حساب وام 1500 كورویی و بالاتر از 0 و بقیه را به عنوان وام گیرندگان بزرگ معرفی نمی كند).

مهتا افزود که تنظیم سفارشی برای وام گیرندگان منفرد هرگز توسط وزارت دارایی یا RBI انجام نمی شود زیرا شامل وام های زیادی می شود و بنابراین فقط توسط وام دهندگان مربوطه انجام می شود.

وی گفت که تا آنجا که به وام گیرندگان بزرگ مربوط می شود ، RBI کمیته ای متخصص تحت ریاست KV Kamath منصوب کرد که وام گیرندگان مختلف را در 26 دسته تفکیک کرده و پارامترهایی را در اختیار بانک ها قرار می داد تا حساب ها را از نو بسازند.

وی افزود که بر خلاف تصور غلط دادخواست ها مبنی بر اینکه وظایف همه وزرا توسط مقامات ملی مدیریت بلایای طبیعی (NDMA) تخلیه می شود ، اقدامات مختلفی توسط وزیران مختلف تحت قانون مدیریت فاجعه برداشته می شود.

به عبارت دیگر ، تا آنجا که به تأثیر اقتصادی فاجعه کنونی مربوط می شود ، اساساً وظیفه وزارت دارایی و RBI است که اقدامات تحت ماده 36 قانون را انجام دهند و مسئله وارد شدن NDMA به وجود نخواهد آمد ، ارسال کتبی گفت.

جلسه دادرسی طولانی مدت که از طریق کنفرانس ویدیویی انجام می شود فردا ادامه خواهد داشت.