چاندا کوچار: ED به SC اطمینان می دهد که هیچگونه اقدام قهری علیه مدیرعامل سابق بانک ICICI ، چاندا کوچار در پرونده PMLA ندارد

دهلی نو: اداره اجرای احکام (ED) روز جمعه به دیوان عالی کشور اطمینان داد که هیچگونه اقدام قهری علیه مدیر عامل سابق بانک ICICI و دکتر چاندا کوچار در پرونده پولشویی انجام نخواهد داد. یک وکالت به ریاست دادگستری SK Kaul توسط وکیل دادگستری توشار مهتا به وی اطلاع داده شد که آژانس هیچ اقدامی قهری در پیگیری ECIR ثبت شده در پرونده وام گروه ICICI Bank-Videocon نخواهد داشت.

نیمکت نشین ، متشکل از Justices Dinesh Maheshwari و Hrishikesh Roy ، گفت که بعداً به دو دادخواست دیگر که توسط Chanda Kochhar به چالش کشیدن همسرش Deepak کوچار در پرونده رسیدگی می کند ، رسیدگی خواهد کرد.

ED اخیراً علیه کوچار ، دیپاک کوچار و مروج گروه Videocon Venugopal Dhoot به اتهامات پولشویی برگه ای متهم کرده است.

منابع رسمی قبلاً گفته بودند ، کوچار ، ظوت و دیگران این ادعا را انکار کرده اند.

آنها گفته بودند كه برگه اتهام یا شكایت تعقیب تحت قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) در دادگاه ویژه بمبئی تنظیم شده است.

آژانس تحقیقات مرکزی دیپاک کوچار را در ماه سپتامبر پس از تشکیل پرونده جنایی پولشویی پس از مطالعه FIR ثبت شده توسط CBI علیه کوچارها ، دهوت و دیگران دستگیر کرده بود.

این سازمان اتهامات پولشویی را علیه کوچارها و نهادهای تجاری آنها به “مجازات غیرقانونی وامهایی به مبلغ 1875 کرور روپیه به شرکتهای گروه Videocon” اعلام کرده است.