پیشنهاد ادغام LVB-DBS یک کار قابل توجه: عضو هیئت مدیره RBI

بمبئی: مانیش صبهروال ، عضو هیئت مدیره RBI ، روز پنجشنبه از پیشنهاد بانک مرکزی برای ادغام بانک لاکشمی ویلا (LVB) با بازوی هندی بانک DBS مستقر در سنگاپور ، تمجید کرد و گفت: توسط یک بازیکن خصوصی دیگر.

روز سه شنبه ، دولت با اعمال مهلت 30 روزه به بانک لاکشمی ویلا (LVB) ، برداشت پول نقد را با مبلغ 25000 روپیه برای هر سپرده گذار محدود کرد و همزمان طرحی را برای ادغام وام دهنده نقدینگی با بانک DBS هند اعلام کرد.

با توجه به وخامت سلامت مالی وام دهنده بخش خصوصی ، این گام به توصیه بانک ذخیره هند (RBI) برداشته شد.

“RBI کار قابل توجهی را با الگویی ایجاد کرده است … (در) معامله DBS و LVB. این الگوی جدیدی است که در آن پریشانی خصوصی با نجات بخش خصوصی برطرف می شود. سهامداران از بین می روند ، سپرده گذاران و دیگران خوب هستند ، “صبروال گفت.

وی در حال سخنرانی در وبیناری بود که توسط مرکز مطالعات مالی (CFS) ، SPJIMR بهوان برگزار شد.

Sabharwal ، رئیس و موسس خدمات TeamLease است ، گفت که این حرکت نشان می دهد RBI در حال نوآوری است.

وی همچنین گفت این کشور نمی تواند دارایی های غیر عملکرد بالا (NPA) برای مدت طولانی تری داشته باشد زیرا بر نسبت اعتبار به تولید ناخالص داخلی تأثیر می گذارد.

وی افزود: “سرمایه زیادی وجود دارد که تشخیص می دهد بانکداری هند در 30 سال آینده فرصت خوبی است. ما باید شرایطی را برای جذب سرمایه بیشتر به سیستم بانکی ایجاد کنیم. من فکر می کنم پیشرفت های زیادی در حال انجام است.”

صبحاروال در پاسخ به سوالی درباره نگرانی های فعالان بازار در مورد موضوعات حاکمیت شرکتی در برخی از موسسات وام دهنده و “اقدام دیرهنگام” RBI در هر بحرانی ، گفت که بانک مرکزی به دلیل اقدام خیلی زود و خیلی دیرهنگام مورد انتقاد قرار می گیرد.

وی افزود: RBI یاد می گیرد زودتر از اینها اقدام کند و فرد در آن جبهه شتاب می بیند.

“بله ، شما می توانید RBI را در گذشته به دلیل کندی در یادگیری انتقاد کنید ، اما من با تجربه چند سال گذشته ، با پیشرفتی که آنها ارائه می دهند ، اظهار می کنم که این یک نهاد قابل توجه در کشوری است که بسیاری از آنها سایر نهادهای عمومی شایسته سالاری و صلاحیتی را که دارند ، توسعه نداده اند. ”