پول درسی باید در طول قفل کردن بچه های خود را آموزش دهید

دروس_پول_شما_باید_در_قسمت_لک تاون_کودکهای_ خود را به آنها بیاموزید

دروس پولی که باید در حین قفل کردن به کودکان خود یاد دهید

سلب مسئولیت

سلب مسئولیت

Lockdown می تواند زمان مناسب برای آموزش مهارت های جدید ، مانند آموزش پول در مورد بچه ها باشد. از آنجا که دفاتر و مدارس یا تعطیل هستند یا از راه دور کار می کنند ، هر دوی شما زمان کافی برای بحث در مورد مدیریت مالی را خواهید داشت ، به جای اینکه آنها همیشه بازی کنند. اگر فکر می کنید بچه های شما خیلی جوان هستند و نمی توانند در مورد پول اطلاعاتی کسب کنند ، نمی توانید اشتباه بیشتری کنید.

نکاتی درباره پول که فرزندان شما باید بدانند

کودکان در سنین بسیار کمتری درک می کنند که شما می توانید با استفاده از پول چیزهایی را خریداری کنید زیرا آنها می بینند شما چنین کاری انجام می دهید. چیزی که آنها نمی بینند پس انداز ، بودجه یا مدیریت پول شما است. بیایید سه درس مهم پول را که باید به فرزندان خود بیاموزید بررسی کنیم.

1. پس انداز کنید

اول از همه چیز ، مفهوم پس انداز را به بچه های خود یاد دهید. به آنها بفهمانید که چرا صرفه جویی در هزینه ضروری است و چگونه به آنها در آینده کمک می کند.

برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنند ، هر ماه پول جیبی به آنها بدهید ، اما آنها را مجبور کنید برای این کار کار کنند. آنها می توانند به شما در خانه کمک کنند و با انجام کارهای خانه “درآمد” کسب کنند.

وقتی پول آنها باشد ، آنها احساس مسئولیت بیشتری خواهند کرد. در پایان هر ماه به آنها هدفی بدهید تا پس انداز کنند و با استفاده از تکنیک های مختلف پس انداز مانند پیگیری هزینه ها ، پس انداز مشوق ها و عمل به عنوان طلبکار ، به آنها یاد دهید که چگونه به آن برسند.

2. بودجه

بعدی بودجه بندی می آید. این فعالیت می تواند برای بزرگسالان کاملاً چالش برانگیز باشد ، اما شما باید از کودکی در مورد بودجه بندی به کودکان خود بیاموزید.

وقتی بودجه بودجه خانه خود را تهیه می کنید ، آنها را درگیر کنید و از آنها کمک بخواهید. به عنوان مثال ، تصور کنید که قصد خرید دوچرخه برقی دارید ، آنها را تشویق کنید تا به شما در یافتن بهترین معامله ممکن کمک کنند یا به دنبال دوچرخه ای بگردید که ویژگی های آن برای نیاز وی مناسب باشد و از نظر اقتصادی منطقی باشد. نظر آنها را در مورد محل اختصاص پول بپرسید.

آنها مشتاق خواهند بود که بخشی از یک فعالیت بزرگ شده باشند و در پایان یک ابزار مهم را در این کار یاد بگیرند.

3. خرج کنید

بچه ها می فهمند که برای خرید چیزی باید هزینه کنید. آنچه شما باید به آنها بیاموزید ، عمل ارزیابی این است كه آیا آنها به آن نیاز دارند یا خیر.

فرزندان خود را تشویق کنید که پول جیب خود را برای خرید وسایل مورد نیاز خود خرج کنند. آنها یاد خواهند گرفت که مشخص کنند که در کجا باید هزینه کنند و چه چیزهایی را می توانند از خرج کردن جلوگیری کنند. این مهارت در هنگام رشد بسیار به آنها کمک خواهد کرد.

علاوه بر این ، آنها از خرید چیزی با پول خود احساس غرور می کنند.

نکته پاداش: انجام بازی ها یکی از ساده ترین راه ها برای جلب توجه بچه ها به پول است. بازی هایی مانند Monopoly به آنها کمک می کند تا تمام مفاهیم ذکر شده را به روشی سرگرم کننده درک کنند. بنابراین ، پیش بروید و شب های بازی خانوادگی را برگزار کنید ، بچه های شما یاد می گیرند و همزمان از یک موقعیت برنده لذت می برند.

مراحل بعدی

این شروع خوبی برای بچه های شما در قفل است. با گذشت زمان مطمئن شوید که درس ها متوقف نمی شوند. آنها روزی از شما برای آموختن عادت های خوب پول در سنین پایین تشکر می کنند. علاوه بر دروس مالی ، چیزی که می تواند به کودکان شما کمک کند برجسته باشد ، آموزش با کیفیت است. با استفاده از ماشین حساب آموزش کودک در زیر ، می توانید به راحتی هزینه های تحصیل کودک خود را برای آینده درخشان او برنامه ریزی کنید.

سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات مستندات KYC و روش تغییر آدرس ، شماره تلفن ، جزئیات بانک و غیره ، لطفاً از https://bit.ly/36BTr0u بازدید کنید. ثبت یک باره KYC برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. شما می توانید KYC خود را با ارسال موارد زیر در هر یک از شعب یا مراکز جمع آوری ما تکمیل کنید: الف) فرم Central-KYC به طور کامل پر شده و امضا شده ب) شناسنامه و اثبات آدرس: هر سندی که توسط دولت مرکزی اعلام شده باشد ، به اثبات رسیده باشد. PAN برای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری اجباری است. ج) اثبات آدرس: همان شناسه هویت (به جز PAN) د) عکس به اندازه گذرنامه اخیر. اصل باید برای تأیید حمل شود. سرمایه گذاران باید فقط در صندوق های سرمایه گذاری مشترک SEBI معامله کنند / سرمایه گذاری کنند. جزئیات در سایت www.sebi.gov.in موجود است. سرمایه گذاران می توانند از طریق شماره 91-8048893330 + با ما تماس بگیرند یا از طریق آدرس ایمیل@kotak.com برای ما نامه بنویسند. برای تشدید ، به [email protected] نامه بنویسید یا شکایت خود را از طریق پورتال SCORES (سیستم رسیدگی به شکایات SEBI) در http://scores.gov.in با SEBI مطرح کنید.

https://www.youtube.com/watch؟v=PWrvLQmSSyo

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک Kotak Mahindra