پوشش بیمه ای استاندارد برای بیماری های منتقله از طریق ناقل در کار

تنظیم کننده بیمه هند پیش نویس دستورالعمل هایی را برای یک بیمه نامه استاندارد پزشکی ارائه داده است که بیماری های منتقله از راه ناحیه مانند دنگ ، مالاریا ، چیکونگونیا و ویروس زیکا را در بر خواهد گرفت.

پس از نهایی شدن دستورالعمل ها پس از یک فرآیند مشاوره ، محصول پیشنهادی در تمام بیمه های سلامت و عمومی در دسترس خواهد بود. طبق پیش نویس هنجارها ، این محصول به عنوان یک سیاست حق بیمه سالانه و منفرد با سواران اختیاری در نظر گرفته شده است.

“سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه (IRDAI)” به منظور در دسترس قرار دادن … کالای بیمه سلامت جهت رفع نیازهای بیمه مردم برای جلب پوشش بیمه درمانی به بیماری های منتقله از راه دور ، سازمان کلیه بیمه گران عمومی و بهداشت را به ارائه بیمه نامه تشویق می کند. گفت: در پیش نویس دستورالعمل صادر شده در روز جمعه.

پوشش پایه بستری می تواند برای مبلغی بیمه شده بین 10000 تا 2 روپیه با هزینه روزانه اتاق و محدودیت ICU باشد که طبق روش “استفاده و پرونده” تعیین شده است. محصول استاندارد پیشنهادی همچنین می تواند 15 روز دوره انتظار داشته باشد.

IRDAI گفت ، از ذینفعان خواسته شده است كه تا 27 نوامبر نظرات خود را در مورد پیش نویس هنجارها ارائه دهند ، خصوصاً در مورد اینكه آیا این محصول می تواند برای مدت كوتاه تری باشد و یا در دوره انتظار 15 روزه قبل از شروع مزایا.

“… از ذینفعان خواسته می شود نظرات خود را با مرجع خاص بررسی و ارائه دهند. آیا محصول استاندارد بیماری منتقله از طریق ناقل برای کوتاه تر (کمتر از مدت یک سال سیاست) ارائه می شود زیرا این بیماری های منتقله از طریق ناحیه به طور کلی فصلی هستند ،” گفت

تنظیم کننده بیمه قبلاً پوشش های استانداردی برای سلامتی به نام Aarogya Sanjeevani و همچنین پوشش ویروس کرونا را نیز در اوایل سال جاری راه اندازی کرده است. IRDAI همچنین پیش نویس شرایط یک بیمه نامه استاندارد زندگی را نیز ارائه کرده است.

بیماری های منتقله از ناقل بیماری هایی هستند که در اثر عفونت منتقل شده از بندپایان خونرسانی مانند پشه ها ، کنه ها و کک ها ایجاد می شوند و شامل بیماری های دنگ ، مالاریا ، ویروس نیل غربی ، بیماری لایم هستند.