پهنای باند: Airtel، Jio برنامه های پهنای باند تحت اسکنر Trai

یک مقام بلندپایه گفت که سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) در حال بررسی است که آیا قوانین تعرفه و پخش توسط برخی از طرح های خطوط باند پهن ثابت اخیر ارائه شده توسط Bharti Airtel و Reliance Jio نقض می شود و به دنبال پاسخ از شرکت های مخابراتی است.

این اقدام رگولاتور مخابراتی و پخش پس از آن انجام شد که Bharti Airtel از آن خواست تا برنامه‌های پشتیبان‌گیری JioFiber را که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند را مسدود کند و گفت که این برنامه‌ها غارتگرانه هستند، به منافع مصرف‌کننده آسیب می‌رسانند، مانع رقابت می‌شوند و زمینه رقابت را در فضای تلویزیون دیجیتال DTH مختل می‌کنند. جیو این شکایت را رد کرد و از ترای خواست به ایرتل هشدار دهد که شکایت های بیهوده نکند.

در این میان، بزرگترین اپراتور DTH هند، تاتا پلی (تاتا اسکای سابق)، هر دو اپراتور را به قیمت گذاری غارتگرانه برای بسته بندی کانال های تلویزیونی زنده و برنامه های بیش از حد (OTT) با پیشنهادات پهنای باند مربوطه خود متهم کرد.

طرح های پهنای باند تحت اسکنر Trai

یک مقام ارشد Trai به ET گفت: “ما از هر دو طرف (Airtel و Jio) و همچنین Tata Play شکایت هایی دریافت کردیم. ما این فرصت را می دهیم تا به اتهامات مطرح شده پاسخ دهیم.”

این مقام مسئول افزود: «ترای در حال انجام تجزیه و تحلیل شکایات و بررسی اینکه آیا آنها (JioFiber) هنجارهای تعرفه را با ارائه کانال های تلویزیونی زنده از طریق طرح های پهنای باند و همچنین بررسی اینکه آیا مقررات پخش را دنبال می کنند، نقض می کنند یا خیر.

این مقام مسئول گفت: رگولاتوری در تلاش است ظرف یک هفته پاسخ دهد تا بتواند به سرعت در این مورد تصمیم گیری کند. با این حال، Trai ممکن است یک ماه طول بکشد تا در نهایت این موضوع را حل و فصل کند، زیرا بخش های متعدد در مورد این موضوع قبل از اینکه در نهایت آن را برای تصمیم نهایی در اختیار مرجع قرار دهند، مشورت می کنند. درخواست‌های ایمیلی ET که به شرکت‌ها ارسال شد تا زمان انتشار پاسخی را در پی نداشت.

Bharti Airtel تحت هدایت Sunil Mittal، در شکایت خود به رگولاتوری در 29 مارس، گفت که رقیب سرسخت آن Jio اجازه پخش تلویزیون زنده و برنامه های over-the-top (OTT) را می دهد که مغایر با قوانین پخش و اتصال پایین است. دومین شرکت بزرگ مخابراتی هند، ایرتل، همچنین دارای تجارت باند پهن خانگی و مستقیم به خانه (DTH) است.

Airtel “ارائه 400-550 کانال تلویزیونی زنده به عنوان بخشی از یک پهنای باند ارائه شده بسیار کمتر از هزینه بازار با هدف کاهش رقابت، یک مورد واضح از قیمت گذاری غارتگرانه است و در تضاد با TTO-1999 است و نیاز به توجه فوری مقامات دارد.” در نامه خود به ترای گفته است.

Jio که همچنین خدمات پهنای باند خانگی را با دسترسی به برنامه های محتوا از طریق یک جعبه تنظیم بالا ارائه می دهد، ادعا کرد که هیچ گونه قوانین پخش یا مخابراتی را نقض نکرده است و گفت که شکایت ایرتل به منظور از بین بردن شرکت مخابراتی متعلق به Mukesh Ambani بود.