پس از خشکسالی که محصولات کشاورزی را از بین می برد، ایالات متحده گندم نادری از اروپا وارد می کند

ایالات متحده پس از خشکسالی که بازارهای محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد، به خرید گندم اروپایی متوسل شد و قیمت های محلی را بالاتر برد.

طبق گفته افراد آشنا که خواستند نامشان فاش نشود، امسال حداقل دو محموله غلات لهستانی به فلوریدا رسیده است که انتظار می رود در چند ماه آینده بیشتر شود. مردم گفتند که اندرسون، ناظر محصولات کشاورزی، گندم را به کارخانه آرد آردنت میلز در تامپا عرضه کرد.

واردات نادر ضربه ای برای ایالات متحده است که ارتباط خود را در بازار جهانی گندم به روسیه از دست داده است. خشکسالی سال گذشته حمل و نقل از طریق رودخانه می سی سی پی را با مشکل مواجه کرده و حمل و نقل محصولات از طریق راه آهن را گران تر کرده است. آب و هوای ناامیدکننده همچنین به این معنی است که کشاورزان آمریکایی آماده هستند تا محصولات گندم را با بالاترین نرخ در بیش از یک قرن گذشته کنار بگذارند و معاملات را سودآور کند.

میروسلاو مارسینیاک، تحلیلگر بازار در InfoGrain در ورشو گفت: «این یک مسیر تجاری غیرعادی است، اما منطقی است زیرا گندم ایالات متحده گران است. برای پردازنده های ایالات متحده در سواحل شرقی ارسال غلات از اروپا ارزان تر از حمل آنها از کانزاس است.

398419888بلومبرگ

گندم زمستانی قرمز سخت آمریکایی – گونه‌ای که در نان همه منظوره استفاده می‌شود – با قیمت بالایی نسبت به محصولات دیگر تامین‌کنندگان بزرگ جهانی معامله می‌شود. در همین حال، برخی از کشورهای اروپای شرقی با مازاد عرضه مواجه هستند که اخیراً باعث محدودیت واردات از اوکراین جنگ زده شده است.

یکی از این افراد گفت، شکاف قیمتی زیاد باعث شده است تا معاملاتی برای عرضه گندم از برخی کشورهای اروپایی به ایالات متحده انجام شود تا حداقل تا ماه اکتبر ارسال شود. این شخص گفت، این معاملات همچنین اجازه می دهد تا غلات به یکی دیگر از تأسیسات Ardent Mills در آلبانی، نیویورک تحویل داده شود.

پت بوو، مدیر اجرایی Andersons گفت واردات از اروپا با توجه به تفاوت قیمت منطقی است، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این شرکت چنین معاملاتی انجام داده است یا خیر، خودداری کرد. Ardent به یک درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

داده های تجاری اتحادیه اروپا نشان می دهد که لهستان در فصل 2022-2023 تاکنون حدود 79000 تن گندم به ایالات متحده ارسال کرده است. مارکینیاک گفت که محموله های بیشتری از حوزه بالتیک به ایالات متحده احتمالاً با توجه به افزایش قیمت ممکن است.

سال‌ها شرایط خشک در دشت‌های ایالات متحده تأثیر خود را بر مزارع معروف گندم آمریکا گذاشته است. برخی از گیاهان در این فصل به دلیل کمبود رطوبت به قدری کوتاه بودند که به اصطلاح کله غلات تولید نمی کنند و دلیل کمی برای برداشت آنها باقی می ماند.

طبق برآورد وزارت کشاورزی ایالات متحده، کشاورزان ایالات متحده ممکن است امسال تنها 67 درصد از هکتارهای زیر کشت گندم زمستانه خود را برداشت کنند که پایین ترین نسبت از سال 1917 است.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.