پرونده 2G: HC روند تصمیم گیری مرکز راجع به درخواست تجدیدنظر CBI را به چالش کشید

دهلی نو: دادگاه عالی دهلی روز دوشنبه درخواست های مختلفی را به چالش کشید که فرایند تصمیم گیری در مورد تأیید مرکز به CBI برای طرح اعتراض علیه برائت از متهم کلاهبرداری 2G ، از جمله وزیر ارتباطات سابق A Raja ، را رد کرد. دادگستری بریش ستی گفت که درخواست تجدیدنظر به طور مناسب توسط CBI ارائه شده است.

قاضی ، که در 30 نوامبر از دفتر منصرف می شود ، فرجام خواهی را از دادگاه خود آزاد کرد و گفت که با توجه به دستورات رئیس دادگستری ، آنها در اول دسامبر در جلوی یک میز دیگر قرار می گیرند.

دادگاه عالی همچنین دعای برخی از افراد تبرئه شده را که می خواستند دولت را به ثبت اسناد و مدارک حاوی روند پیگیری قبل از تصمیم گیری در مورد تجدیدنظر در خواست تجدیدنظر ، رد کند ، رد کرد.

این حکم اعلام کرد که دولت هیچ تعهدی در ثبت پرونده تأیید نامه ها برای ثبت درخواست تجدید نظر ندارد.

دادگاه عالی در ماه اکتبر دادرسی روزمره در مورد “اجازه تجدید نظر” CBI را علیه برائت همه افراد و شرکت ها آغاز کرد.

پس از اتمام موارد ارسالی در پرونده CBI ، دادگاه عالی به پرونده پولشویی اداره اجرای احکام رسیدگی می کرد که در آن همه متهمان توسط دادگاه ویژه تبرئه شدند.

با این حال ، افراد و م acquسسات تبرئه شده مداوم تقاضاها و دادخواست های مختلف را در این بین مطرح می کردند.

مرخصی برای تجدیدنظر یک اجازه رسمی است که توسط دادگاه به یک طرف داده می شود تا تصمیم خود را در دادگاه بالاتری به چالش بکشد.

دادگاه ویژه ای در 21 دسامبر 2017 ، راجا ، کانیموژی ، نماینده DMK و دیگران را در پرونده های CBI و ED در رابطه با کلاهبرداری تخصیص طیف 2G ، تبرئه کرد.