پرونده مالیاتی وودافون: وزارت دارایی به دنبال نظرات سایر وزارتخانه ها در مورد اینکه آیا هند باید از رای داوری در پرونده مالیات وودافون تجدید نظر کند

دهلی نو: وزارت دارایی نظرات سایر وزارتخانه ها ، از جمله امور خارجی را در مورد نظر وزارت قانون در مورد اینکه آیا هند باید از رای داوری در پرونده مالیات وودافون تجدید نظر کند ، جویا خواهد شد. یک مقام گفت که این موارد در اختیار دادستان کل قرار می گیرد تا وی در این باره صحبت کند. وی گفت ، با این وجود ، درخواست تجدیدنظر خواهی یا عدم درخواست در بالاترین سطح سیاسی صورت خواهد گرفت.

هند این گزینه را دارد که علیه تصمیم دادگاه داوری دائمی مستقر در لاهه (PCA) در دادگاه تجدیدنظر مستقر در سنگاپور اقامه دعوی کند. گزارش شده است که وکیل دادگستری توشار مهتا درخواست تجدیدنظر در مورد این جایزه را ترجیح داده است.

4

کارشناسان مالیاتی و صنعت بر این عقیده اند که دولت باید این جایزه را بپذیرد زیرا این اقدام باعث اطمینان خاطر سرمایه گذاران خارجی می شود.

یکی دیگر از مقامات دولتی گفت که این جایزه مربوط به معاهده سرمایه گذاری دو جانبه (BIT) بین هند و هلند است و سوال این بود که آیا این موضوعات مربوط به سیاست مالیاتی را پوشش می دهد؟ هند معتقد است که مالیات یک حق حاکمیتی است که تحت BIT قابل اعتراض نیست.

دادگاه داوری حکم داده بود که اداره مالیات “BY” را تضمین “تضمین رفتار عادلانه و عادلانه” را نقض کرده و طبق این توافق نامه ، این شرکت از حق حمایت برخوردار است.