وزارت غذا مهلت صادرات شکر را 3 ماه تا دسامبر تمدید کرد

دهلی نو: روز دوشنبه یک مقام ارشد وزارت غذا گفت: دولت سه ماه وقت دیگر تا ماه دسامبر به آسیابان داده است تا صادرات اجباری سهمیه قند خود را برای امسال صادر کنند.

برای سال بازاریابی 2019-2020 که در سپتامبر به پایان می رسد ، دولت اجازه داده است 6 میلیون تن شکر تحت سهمیه برای مقابله با مازاد شکر کمک کند.

سوبوده کومار سینگ ، دبیر مشترک در وزارت غذا ، به PTI گفت: “از 6 میلیون تن ، 5.7 میلیون تن شکر منعقد شده است. و حدود 5.6 میلیون تن از کارخانه ها منتقل شده است.”

وی گفت ، برخی از کارخانه ها در طی بیماری همه گیر COVID-19 در صادرات با مشکل روبرو شدند زیرا به دلیل محدودیت های حرکتی در بعضی از نقاط ، نمی توانستند سهام خود را جابجا کنند.

سینگ گفت: “چندین کارخانه در طول همه گیری با مشکلات لجستیکی روبرو شدند. بنابراین ، ما تصمیم گرفته ایم تا دسامبر زمان بیشتری برای صادرات سهمیه خود اختصاص دهیم.”

میلزها به کشورهایی مانند ایران ، اندونزی ، نپال ، سریلانکا و بنگلادش قند صادر کرده اند.

این مقام مسئول افزود: موارد كیفیتی برای صادرات شكر به اندونزی وجود داشت كه هم اكنون آرام شده است و این امر به صادرات هند كمك كرده است.

دولت 6،268 کرور یارانه برای صادرات 6 میلیون تن شکر در طی بازاریابی 2019-20-20 در نظر گرفته است ، به منظور انحلال سهام مازاد داخلی و کمک به کارخانه ها در پاکسازی بدهی های عظیم نیشکر به کشاورزان.

تولید شکر در هند ، دومین تولید کننده شیرین کننده در جهان پس از برزیل ، در سال بازاریابی 2019-20-20 (اکتبر-سپتامبر) با 27.3 میلیون تن کاهش نسبت به سال گذشته به دلیل خشکسالی در ایالات بزرگ در حال رشد ، کمتر از 27.3 میلیون تن است. ماهاراشترا و کارناتاکا.

اما تولید قند داخلی بیش از نیاز سالانه 25-26 میلیون تن است.