وام های مسکن آرامش پنج ماهه را پشت سر گذاشته و رشد دو رقمی را بین سپتامبر و اکتبر مشاهده می کنند

KOLKATA: وام های مسکن تازه در هند طی دو ماه گذشته ، مطابق با عدم کنترل مرحله ای اقتصاد ، افزایش یافت ، که نشان می دهد با وجود اختلالات ناشی از Covid و کاهش درآمد ، تقاضا همچنان قوی است.

ارائه دهندگان برجسته وام مسکن ، مانند بانک دولتی هند ، بانک ICICI و شرکت سرمایه گذاری توسعه مسکن گفتند که تقاضا برای وام مسکن افزایش یافته است. همه این وام دهندگان با وجود توقف بین آوریل و آگوست ، شاهد رشد دو رقمی در پیشبرد وام مسکن بوده اند.

داده های بانک ذخیره هند (RBI) نشان داد که وام های مسکن از سوی بانک ها 0.8٪ بین آوریل و آگوست افزایش یافته است ، که نشان دهنده احتمال تقاضای پنهان رشد وام در سپتامبر و اکتبر است. به عنوان مثال ، به گفته مشاور املاک نایت فرانک ، بمبئی به تنهایی فروش 7 هزار و 929 واحد مسکونی را در ماه اکتبر ثبت کرد که 42 درصد بیشتر از ماه قبل بود که با کاهش شهریه در ماهاراشترا و دوره جشن Navratri و Dussehra افزایش یافت.

بانک ICICI ، که بیش از نیمی از وام های خرده فروشی خود را در رهن دارد ، در ماه اکتبر شاهد رکورد ماهانه در پرداخت وام بوده است – بیشتر در شهرهای رده های دوم و سوم. سبد وام مسکن ICICI سالانه 11 درصد رشد کرد و در پایان سپتامبر به 2.11 لور کرور رسید. SBI گفت که وام مسکن آن سالانه با رشد 10.34٪ به 4.68 کرور روپیه در مقایسه با رشد 10٪ HDFC به 5.4 کرور سالانه رسیده است.

LIC Housing Finance روز چهارشنبه گفت که پرداخت وام آن در اکتبر 38 درصد بیشتر از اکتبر سال گذشته است.

آنوپ باغچی ، مدیر اجرایی ICICI گفت: “پیش بینی رشد سریع تقاضا در شهرهای آینده برای املاک و مستغلات ، به ویژه در بخش های مقرون به صرفه ، ما رد پای خود را بسیار گسترده تر کرده ایم.” این بانک در 1100 مکان از جمله ردیف 2 ، 3 و 4 شهر و حومه شهرهای مترو که دارای رشد سریع هستند حضور دارد.

باگچی گفت این رشد به دلیل وام های جدید است در حالی که وام های دریافتی از طریق انتقال مانده از وام دهندگان دیگر قابل توجه نبوده است.

صنعت املاک و مستغلات هند سرمایه های خصوصی 2.3 میلیارد دلاری را بین ژانویه و سپتامبر جذب کرد. نایت فرانک در گزارش اخیر خود گفت: از کل سرمایه گذاری PE در املاک و مستغلات ، بخش اداری بیشترین سهم 1.87 میلیارد دلاری را به خود اختصاص داده است که 81٪ سهم را به خود اختصاص داده است و پس از آن انبارداری با 10٪ و مسکونی 9٪ است.

راوی نارایانان ، رئیس ICICI برای دارایی های مطمئن ، گفت که ماه اکتبر بالاترین میزان پرداخت وام برای بانک را شاهد بوده است. “ما می بینیم مصرف كنندگانی كه می خواهند برای مصرف خود خانه بخرند ، از چند ماه گذشته دوباره به بازار آمده اند. ما معتقدیم كه با توجه به نرخ سود پایین وام مسكن ، زمان خوبی برای یك فرد برای خرید خانه است. ، حق تمبر ثبت نام املاک را در برخی از ایالت ها مانند ماهاراشترا کاهش داد و پیشنهادهای جذاب توسعه دهندگان برای خرید خانه “.