واردات روغن نخل هند به دلیل کاهش مالیات پالایشگاه ها ، افزایش می یابد

بمبئی | کوالالامپور: مقامات این صنعت روز جمعه گفتند که واردات روغن پالم در هند از ماه دسامبر پس از کاهش مالیات واردات نفت گرمسیری توسط دولت به 100000 تن در ماه افزایش می یابد و آن را ارزان تر از روغن های خوراکی رقیب می کند.

واردات بیشتر توسط هند ، بزرگترین خریدار روغن نخل در جهان ، از قیمت معیار روغن نخل مالزی پشتیبانی می کند که در این ماه به بالاترین سطح در هشت سال گذشته رسیده است ، اما می تواند به آتیه های سویای آمریکا سنگین باشد.

هند در روز پنجشنبه با تلاش برای جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی ، مالیات بر واردات روغن نخل خام (CPO) را به 27.5٪ از 37.5٪ کاهش داد.

سوداکار دسایی ، رئیس انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی هند (IVPA) ، گفت: “این کاهش باعث شده روغن پالم از رقابت بیشتری برخوردار شود زیرا تصفیه کنندگان مجبورند 7.5 درصد مالیات کمتری بر واردات روغن نخل در مقایسه با روغن سویا و روغن آفتابگردان بپردازند.”

هند ساختار وظیفه روغن خام سویا و روغن آفتابگردان خام را در 35٪ حفظ کرد.

سانديپ باجوريا ، مدير عامل Sunvin Group ، واسطه روغن نباتی ، گفت كه انتظار می رود واردات روغن پالم از دسامبر هر ماه حدود 100000 تن افزایش یابد ، در حالی كه واردات سویا می تواند از ژانویه تعدیل شود.

وی گفت: “قرارداد واردات سویا برای محموله های دسامبر منعقد شده است. از ژانویه به بعد ، واردات سویا برای ایجاد فضای روغن نخل کاهش می یابد.”

باجوریا گفت ، پس از کاهش عوارض ، CPO 225 دلار در هر تن ارزان تر از سویو در مقایسه با 175 دلار قبل از کاهش است.

این کشور آسیای جنوبی روغن نخل را عمدتا از اندونزی و مالزی و روغن های دیگر مانند سویا و روغن آفتابگردان از آرژانتین ، برزیل ، اوکراین و روسیه وارد می کند.

جوزف تک Choon Yee ، مدیر اجرایی کارخانه های IJM مالزی گفت: “در برابر تولید CPO پایین تر ، موجودی CPO پایین تر و پیش بینی های آب و هوا در پایان سال جاری ، این (کاهش وظیفه) ممکن است منجر به قیمت های بهتر CPO شود.”

واردات روغن نخل هند با کاهش 23 درصدی به 7.2 میلیون تن در سال بازاریابی 2019/20 در 31 اکتبر پایان یافت ، کمترین میزان در 9 سال گذشته ، زیرا بحران ویروس کرونا باعث کاهش تقاضا از هتل ها و رستوران ها شد.

دسایی گفت ، در سال 2020/21 ، واردات می تواند 25٪ جهش کرده و به 9 میلیون تن برسد.