هیئت تاتا کپیتال طرح تجمیع تسلیحات را تصویب کرد

تاتا کپیتال، شرکت هلدینگ کسب و کار خدمات مالی گروه تاتا، شرکت های تابعه گروه خود را پس از تصویب اخیر هیئت مدیره، پیش از نهایی کردن برنامه های فهرست بندی خود برای رعایت مقررات بازنگری شده مبتنی بر مقیاس (SBR) بانک رزرو هند، ادغام می کند.

مدیران ارشد نزدیک به این گروه گفتند که شرکت های تابعه، تاتا کپیتال خدمات مالی و تاتا کلین تک با تاتا کپیتال ادغام خواهند شد. تاتا هاوسینگ فاینانس به طور جداگانه تحت این هلدینگ مستقر خواهد شد.

تاتا کپیتال نظری نداد.

هیئت تاتا کپیتال طرح یکپارچه سازی تسلیحات را تصویب کرد

به گفته مدیران، کسب‌وکارهای تامین مالی مسکن به دلیل تسهیلات عملیاتی مانند دسترسی به وجوه کم‌هزینه از سوی بانک ملی مسکن و نیاز سرمایه کمتر، معمولاً جدا از سایر شرکت‌های مالی غیربانکی مستقر می‌شوند. همچنین، سرمایه‌گذاران در NBFCها معمولاً دارای مشخصات متفاوتی در مقایسه با سرمایه‌گذاران در واحدهای مالی مسکن هستند.

گروه تاتا در حال ساختاردهی واحد در راستای خطوط مالی باجاج است که واحد مسکونی خود را از NBFC جدا نگه داشته است. افراد نزدیک به توسعه به ET گفتند که هیئت مدیره تاتا کپیتال رسماً در جلسه اخیر پیشنهاد تلفیق را تأیید کرده است.

در سپتامبر 2022، بانک مرکزی خدمات مالی تاتا کپیتال را به فهرست وام دهندگان غیربانکی خود در لایه بالایی تحت SBR اضافه کرد. این شرکت اکنون باید یک خط مشی تایید شده توسط هیئت مدیره را برای اتخاذ چارچوب نظارتی پیشرفته اعمال کند و به طور اجباری ظرف سه سال پس از طبقه بندی خود به عنوان وام دهنده غیربانکی “لایه بالایی” فهرست کند.

تاتا کپیتال شرکت هلدینگ برای سه کسب و کار وام دهی گروه – خدمات مالی تاتا کپیتال، تامین مالی مسکن تاتا کپیتال و تاتا کلین تک کپیتال – و سه کسب و کار سرمایه گذاری و مشاوره است: اوراق بهادار تاتا، تاتا کپیتال سنگاپور و سهام خصوصی. خدمات مالی سرمایه تاتا به عنوان یک شرکت مالی غیربانکی غیر پذیرنده سپرده مهم سیستمی در بانک مرکزی ثبت شده است.

بر اساس گزارش آژانس رتبه بندی Crisil، تاتا کپیتال به عنوان وسیله وام دهی غیر محبوس گروه تاتا، بازوی اصلی خدمات مالی است و با توجه به فرصت های رشد در این بخش در میان مدت و بلندمدت، همچنان برای گروه حیاتی است. گروه تاتا کپیتال همچنین از نظر استراتژیک برای گروه تاتا مهم است زیرا نیازهای مالی نهادهای مختلف مرتبط با این مجموعه مانند تامین کنندگان، فروشندگان و فروشندگان آن را تامین می کند.

مجموع ارزش خالص سرمایه تاتا در 30 سپتامبر 2022، 14194 کرور روپیه بود. در مارس 2023 از طریق انتشار سهام حقوقی، 593.8 کرور روپیه افزایش یافت.

پسران تاتا 94.55 درصد از تاتا کپیتال را در اختیار دارد و سایر شرکت ها و تراست های گروه تاتا بیشتر سهام باقی مانده را در اختیار دارند. تاتا کپیتال 100 درصد سهام دو شرکت تابعه اصلی خود – تاتا کپیتال خدمات مالی و تاتا کپیتال تامین مالی مسکن را در اختیار دارد.

پسران تاتا از زمان آغاز به کار خود 6300 کرور روپیه در تاتا کپیتال تزریق کرده است که از این میزان 1000 کرور در سال مالی 2020 و 2500 کرور در سال مالی 2019 تزریق شده است که نشان دهنده قصد گروه برای افزایش تمرکز بر تجارت است. بحرانی.

تاتا کپیتال دارای دفتر تلفیقی 1.04 لک کرور تا 30 سپتامبر 2022 است که از 94,349 کرور تا 31 مارس 2022 افزایش یافته است. از آوریل تا سپتامبر 2022، تاتا کپیتال 22 درصد رشد سالانه در درآمد را ثبت کرده است. 2924 کرور روپیه.