هند به دلیل عدم تطابق صادرات و واردات با کمبود کانتینر مواجه است

کارشناسان صنعت و مدیران شرکت گفتند ، بهبود ناگهانی صادرات و کسادی واردات ، به ویژه از چین ، باعث کمبود کانتینر برای صادرات شده است.

مدیران صنعت گفتند که زمان انتظار برای دسترسی به کانتینر برای صادرکنندگان اکنون دو سه هفته است ، در حالی که حداکثر چهار روز قبل از آن است. مدیران صنایع گفتند ، با آغاز فصل جشن هند و تعطیلات سال نو چینی ، بعید است که این چرخه تا فوریه منظم شود.

طی ماه های ژوئیه تا سپتامبر ، صادرات هند از نظر حجم 24 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد ، حتی با کاهش 28 درصدی واردات. در ماه اکتبر ، صادرات 5.4٪ و واردات 11.26٪ کاهش یافته است.

معمولاً همان بسته کانتینرهایی که هنگام واردات وارد می شوند ، برای صادرات حمل می شوند. در زمان اوج قفل زمانی که تمام معاملات پایین بود ، خطوط حمل و نقل ظرفیت را کاهش داده بودند و سیستم های حمل و نقل متحد مانند کامیون ها تا حد زیادی در دسترس نبودند. همچنین ، به دلیل بدتر شدن روابط تجاری بین کشورها ، ترخیص کالا به ویژه محموله های چینی بیشتر طول کشید. وقتی صادرات دوباره برگشت و واردات کاهش یافت ، منجر به انباشت کانتینر در برخی از بنادر و کمبود در برخی دیگر شد.

خطوط حمل و نقل سونیل واسوانی ، مدیر اجرایی انجمن (CSLA) به ET گفت.

“در حالی که هند نسبت تعادل واردات و صادرات کانتینر نسبتاً متعادلی دارد ، در دسترس بودن و موقعیت یابی کانتینرهای خالی برای صادرات بر اساس تجزیه و تحلیل روندهای تاریخی و پیش بینی های آینده در بین بنادر و حوضه های مشتری است. فلج ناشی از قفل شدن منجر به انبوهی از عملیات کانتینر صادرات و واردات می شود که با ایجاد اختلال در برنامه های حمل و نقل و برنامه های تولید و توزیع داخلی ایجاد می شود. ”گفت پرهلاد تانوار ، شریک شرکت مشاوره KPMG.

واسوانی و Dhruv Kotak ، مدیر عامل JM Baxi ، یکی از قدیمی ترین ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل هند ، گفتند که تأثیر ناگهانی اختلال جهانی در خطوط حمل و نقل وجود دارد.

وی افزود: “نسبت دادن آن به یك طرف یا بخش یا درمان این مسئله مانند مشكلی كه مختص هند است كاملاً اشتباه است. کانتینرها بخشی از یک شبکه جهانی گسترده تر هستند. ”

ازدحام در بنادر حمل و نقل مانند کلمبو به عنوان مثال بیشتر به زمان منجر می شود. سیستم راه آهن در ایالات متحده نیز در حال حاضر ازدحام است و باعث تاخیر حداکثر دو روز در هر کانتینر می شود. تأثیر بر چرخش در دسترس بودن نهایی جعبه ها در سایر کشورها از جمله هند تأثیر می گذارد.

“همه گیری منجر به ترس گسترده ای شد که ظرفیت را دستگیر کرد. خطوط حمل و نقل حدود 25٪ ظرفیت را کاهش می دهند. کانتینرهایی که آمدند پاک شدند و زمان بردند. تقریباً هیچ ترخیصی بین 23 مارس و 15 آوریل اتفاق نیفتاده است. هر دو در دسترس بودن کانتینرها تأثیرگذار بوده است. ”

“کل موضوع به یک مسئله بزرگ تبدیل شد. صادرات از ماه مه بهبود یافت اما عدم دسترسی کانتینرها بعداً بر تعداد آنها تأثیر گذاشت. ”

ممنوعیت واردات برخی کالاهای چینی ، بررسی های اضافی در مورد محموله های چینی ، قرنطینه 14 روزه در کشتی هایی که از چین وارد می شوند ، احساس کلی منفی در میان بازرگانان در مورد تجارت با چین و قوانین جدید مانند اجرای “Carotar” از دیگر عوامل است. قوانین “، که به گمرک اجازه می دهد تا پیشینیان واردکنندگان را بررسی کند ، باعث تاخیر 7-10 روزه در ارزیابی صورتحساب های ورودی و اشکالات فنی در مراحل ترخیص شده توسط مقامات گمرک شده است.

CSLA چندین پیشنهاد به دولت برای حل این مسئله ارائه داده است.

“در حال حاضر حدود 50،000 کانتینر طولانی ایستاده است که منتظر پاکسازی در سراسر کشور هستند ، بعضی از آنها سالها با هم هستند. اینها باید با اولویت از گمرک ترخیص شوند تا بتوانند توسط خطوط حمل و نقل برای صادرات در دسترس قرار بگیرند. ”

وی گفت: این محموله باید در ایستگاه های حمل و نقل کانتینر / انبارها تخلیه و پس از آن به حراج گذاشته شود ، افزود: در همین حال ، جعبه ها باید به خطوط حمل و نقل تحویل داده شوند تا بتوانند برای محموله های صادراتی در دسترس قرار بگیرند. این محرک باید یک حرکت ثابت باشد و فقط یک واکنش تند و سریع زانو نیست. ”

CSLA پیشنهاد کرده است که قرنطینه 14 روزه حمل و نقل چینی به هفت روز کاهش یابد و راه آهن کانتینرها را از بندرها به انبارهای کانتینر داخلی منتقل کند تا هزینه صادر کنندگان برای جابجایی مجدد آنها کاهش یابد. پیشنهاد شده است که در دراز مدت ، دولت تولید محلی ظروف را تشویق کند.

در همین حال ، وضعیت به تدریج در حال بهبود است.

تولسیانی گفت: قایقرانی خالی یا لغو شده ، قایقرانی که در ماه مه به 2-3 بار در هفته افزایش یافته بود ، سه بار برای تمام ماه سپتامبر بود. چرخه صادرات و واردات بهبود یافته است و بنادر و ایستگاه های حمل و نقل کانتینر از بین می روند. کوتاک گفت ، همچنین تغییر اولویت ها از سوی بازیگران بزرگ جهانی می تواند اوضاع را با سرعت بیشتری تغییر دهد

وی گفت: “اگر بازیكنی مانند مركس 50000 كانتینر را از مراكز دیگر به هند هدایت كند ، وضعیت خیلی سریعتر بهبود می یابد.”