مصرف کنندگان India Post به دلیل کمبود svcs آنلاین در میان شیوع Covid ، عرق می کنند

کلکته: میلیون ها مشتری ، به ویژه افراد مسن ، که در طرح های پس انداز کوچک پس انداز از طریق دفاتر پستی سرمایه گذاری کرده اند ، در این روزهای Covid-19 زمان سختی را پشت سر می گذارند.

بخش عمده ای از این طرح ها برای انجام معاملات به مشتری نیاز دارد تا از دفاتر پستی پر ازدحام بازدید کند ، زیرا فقط عملیات محدودی به صورت آنلاین انجام می شود. در حالی که بانک ها کارت های خودپرداز را برای بیشتر مشتریان خود صادر کرده اند ، فقط 10-15٪ از دارندگان حساب پس انداز هند پست کارت خودپرداز دارند.

مقامات ارشد اداره پست می گویند ، برای سهولت کار برای مصرف کنندگان ، باید کاملاً دیجیتالی شود ، در حالی که همچنین تأیید می کنند که با توجه به شبکه گسترده و نیاز به پشتیبانی زیرساخت ها و پرسنل در سراسر کشور ، این کار آسان نخواهد بود.

بیش از 71.4 میلیون مشترک در گواهی پس انداز ملی (NSC) و 80.2 میلیون مشترک در Kisan Vikas Patra (KVP) وجود دارند. حدود 16.7 میلیون حساب سوکانیا سامریدی (SSA) از طریق دفاتر پستی اداره می شوند که دارای تقریباً 2.7 میلیون صاحب حساب صندوق تأمین عمومی (PPF) هستند. حدود 15 میلیون مشتری در طرح درآمد ماهانه (MIS) ثبت نام کرده اند و حدود 2.2 میلیون نفر از افراد مسن در طرح پس انداز شهروندان سالخورده (SCSS) سرمایه گذاری کرده اند.

در غیاب ابزارها و برنامه های انبوه دیجیتال ، بخش عمده ای از سرمایه گذاران عادی در این طرح ها باید خود را در دفاتر پستی معرفی کنند و از خطرات سلامتی استفاده کنند.

مروین الكساندر ، مدیر كل ارشد اداره پست هند پست گفت: “برای افتتاح حساب PPF ، MIS ، NSC یا KVP یا حتی جمع آوری سود بابت این برنامه های پس انداز كوچك ، مشتریان پستی باید شخصاً به نزدیك ترین دفتر پست خود مراجعه كنند.” دایره بنگال غربی).

فقط دارندگان حساب پس انداز در دفاتر پستی با راه حل های اصلی بانکی (CBS) می توانند به صورت آنلاین نسبت به طرح های PPF ، SSA ، سپرده های معین و معوق سپرده گذاری کنند یا اظهارات خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

اما حتی آنها باید آن را به نزدیکترین اداره پست شجاع کنند تا وام سپرده های PPF را بگیرند.

در حالی که بیش از 90٪ دفاتر پستی با استقرار CBS تا حدودی دیجیتال شده اند ، کمتر از 10٪ از نزدیک به 170 میلیون دارنده حساب پس انداز پستی در سطح کشور از خدمات بانکداری الکترونیکی بهره مند شده اند ، زیرا اکثر آنها از آنها مطلع نیستند زیرا ارتباطات از طریق پست هند انجام شده است کارشناسان می گویند که با شروع بانکداری اینترنتی فقط از دو سال پیش ضعیف است.

الكساندر گفت ، برای دیجیتالی شدن كاملا “فقط به صورت مرحله ای اتفاق می افتد و هند پست نیز باید از ابزارهای دیجیتالی لازم برای جلوگیری از جعل هویت به عنوان شرط لازم برای دیجیتالی شدن كاملاً برخوردار باشد.

مقامات ارشد هند پست گفتند که یک راه حل احتمالی برای دور نگه داشتن مشتری از دفاتر پستی شلوغ در طی یک بیماری همه گیر می تواند تقویت پذیرش و استفاده از امکانات خودپرداز آن باشد.

الكساندر گفت: “تعداد خودپردازهای ما متوسط ​​است و اداره پست در تلاش است تا كارت های خودپرداز را برای برداشت پول نقد رواج دهد تا دارندگان حساب پس انداز مجبور نباشند در طول دوره Covid به دفاتر پست مراجعه كنند.

یکی دیگر از مقامات اظهار داشت: برای مشتریان مسن و سایر افراد در مناطق روستایی ، که از استفاده از دستگاه های خودپرداز خیلی راحت نیستند ، اداره پست اخیراً اردوگاه های ویژه ای را در تمام دفاتر اصلی پست ترتیب داده است ، و این امر بر سهولت و ایمنی برداشت وجه نقد از طریق دستگاه های خودپرداز در طی یک بیماری همه گیر تأکید کرده است.