مشوق های محدود به کار ممکن است حدود 700 صادر کننده را تحت تأثیر قرار دهد

دهلی نو: حدود 700 صادرکننده اقلام مهندسی ، اتومبیل ، مواد شیمیایی ، دارویی ، نفت و گاز و منسوجات احتمالاً تحت تأثیر اقدام دولت برای محدود کردن مشوق های تحت طرح صادرات کالا از هند (MEIS) با 2 کرور روپیه برای هر صادر کننده ، تحت تأثیر قرار می گیرند. به مدت چهار ماه تا 31 دسامبر.

علاوه بر این صنایع ، محصولات دریایی ، لبنیات و غذاهای فرآوری شده و میوه ها ، سبزیجات ، ادویه ها و غلات بزرگترین ذینفعان این طرح هستند. 50 صادر کننده برتر این بخش ها حدود 20٪ از مزایای این طرح را به خود اختصاص می دهند ، هزینه ای که تحت مالیات آن 45000 کرور روپیه در سال مالی 2020 بود.

یک مقام گفت: “حدود 700-750 صادرکننده وجود دارد که تحت تأثیر سقف مشوق ها قرار می گیرند.” بیش از 35000 صادرکننده ادعا می کنند که تحت MEIS بهره مند می شوند.

این سقف در حالی معرفی شد که دولت متوجه شد MEIS نتوانسته نتیجه مطلوبی را در افزایش صادرات به دست آورد ، این در حالی است که در پنج سال گذشته با وجود کاربرد لیبرال آن در بخشهای مختلف ، 300 میلیارد دلار معامله کرده است.

دولت گفته است که 98 درصد از صادرکنندگانی که ادعا می کنند MEIS تحت تأثیر ادعاها در مدت مشابه 2018-19 تحت تأثیر تغییرات قرار نمی گیرند.

همچنین گفته شد که کد جدید صادرات واردات که از اول سپتامبر یا پس از آن به دست آمده است ، صلاحیت ارائه هرگونه ادعای MEIS برای صادرات را ندارد ، و سقف مورد بازنگری قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که کل ادعا بیش از 5000 کرور اختصاص یافته نیست برای دوره

سود-شکستن

یک مقام دیگر گفت: “صادرکنندگان بی پیرایه که قبلاً در قیمت گذاری محصولات خود در MEIS کار کرده اند ، با هیچ تغییری یا عدم اطمینان روبرو نخواهند شد ، زیرا نه پوشش محصولات و نه نرخ MEIS تغییر نخواهد کرد.”

با این حال ، صنعت گفت اگرچه این تخصیص ممکن است 98٪ از صادرکنندگان ذی نفع را از نظر ارزش پوشش دهد ، اما از نظر ارزش صادرات بسیار کمتر است.

“صادرکنندگان بزرگی که صادرات ارزش بالایی دارند تحت تأثیر منفی قرار می گیرند. ما همچنین می ترسیم که این امر به عنوان یک عامل بازدارنده برای بزرگ شدن صادر کنندگان عمل کند. “کنفدراسیون صنعت هند (CII) در نامه ای به وزارت دارایی ، تجارت و صنعت گفت.

این شرکت می گوید ، شرکت هایی که فقط از یک اندازه و توانایی خاص برخوردارند می توانند از غول های جهانی که شرایط سختگیرانه ای برای صلاحیت فروشنده دارند ، تأمین کنند.

طبق نامه ، تخصیص 5000 کرور روپیه با توجه به پوشش گسترده محصولات تحت این طرح ، ناکافی است.

در این گزارش آمده است: “در محاسبه ما تقریباً 60٪ در تخصیص اختصاص یافته برای این دوره کمبود وجود دارد” و افزود که اگر هیچ MEIS در میان فضای رقابتی جهانی وجود نداشته باشد ، صادرات هند آسیب بیشتری می دید. صادرات هند در سال FY20 314.3 میلیارد دلار بوده است.

اتاق پیشنهاد کرده است که مزایای MEIS تا 31 دسامبر با استفاده از سوارکار تمدید شود که 60٪ بودجه بعداً در یک بازه زمانی مشخص با بهبود وضعیت مالی دولت و همچنین صادر کنندگان مجاز به استفاده از این موارد به تعویق افتاده است. پرداخت MEIS به عنوان وثیقه برای وام از بانک های تجاری برای رسیدگی به مشکل نقدینگی کوتاه مدت.