“مسئولیت احیای سیستم تجارت چند جانبه با رهبران و جامعه تجارت است”

دهلی نو: یک سیستم تجارت چند جانبه مبتنی بر قوانین برای زنده ماندن از هجوم مداوم علیه آن و همچنین ایجاد “عادی جدید” چند جانبه گرایی به روشی متعادل و عادلانه یک ضرورت مطلق است.

پرادیپ مهتا ، دبیر کل CUTS بین الملل ، یک اتاق فکر و سیاست در زمینه سیاست های جهانی در مورد تجارت ، گفت که این واقعیت را انکار نمی کند که این صلح ، امنیت ، ثبات و رفاه در جهان پس از جنگ است. مقررات و حاکمیت.

او در حال راه اندازی مجله مقاله بحث درباره “جهانی بدون WTO” بود که توسط CUTS بر اساس مجموعه ای از وبینارهای سازمان یافته در سراسر جهان از آوریل تا سپتامبر سال 2020 تهیه شده است. دفتر ژنو

پاسکال لامی ، مدیرکل سابق سازمان تجارت جهانی ، که به او در گفتگو پیوست ، استدلال کرد که هیچ راهی برای پیشبرد WTO در سازماندهی روابط تجاری بین ملت ها به روشی عادلانه و عادلانه وجود ندارد.

در عین حال ، لازم است اذعان کنیم که در سیستم تجارت چندجانبه فعلی مواردی وجود دارد که می تواند از طریق لنز مسائل نرم افزاری و مسائل سخت افزاری مورد بررسی قرار گیرد.

در حالی که اولی بیانگر چارچوب مفهومی قوانین تجارت است ، دومی به معنای واقعی عملکرد WTO است که در صورت پیگیری دستور کار اصلاح WTO نیاز به تشخیص مناسب دارد.

وی در پاسخ به نگرانی های مطرح شده در مورد احتمال تأثیر دولت بایدن در ایالات متحده برای تأثیرگذاری در چشم انداز اصلاح شده سازمان تجارت جهانی ، وی تأكید كرد كه تحولات سیاسی-جغرافیایی تأثیر مهمی در پیشبرد چند جانبه گرایی دارد ، به ویژه با توجه به نقش مخرب دولت ترامپ بازی کرد

سایر مواردی که مورد بحث قرار گرفت ، نیاز به افزایش شفافیت در روندهای دادرسی و تصمیم گیری سازمان تجارت جهانی است که در آن فناوری می تواند کمک کننده بزرگی باشد.

علاوه بر این ، مهار عدم تقارن اطلاعاتی و امکان دسترسی برابر کشورهای عضو به معیارهای اطلاعات مهم از مواردی بود که توسط شرکت کنندگان برجسته برجسته شد.

بیپل چاترجی ، مدیر اجرایی ، CUTS International بر لزوم تقویت گفتمان جهانی پیرامون یک سیستم تجارت چند جانبه عادلانه و عادلانه تأکید کرد.

به همین منظور ، وی پیشنهاد ایجاد گروهی از اشخاص برجسته متشكل از مدیركل سابق سازمان تجارت جهانی را برای تهیه یك چارچوب مفهومی برای اصلاحات سازمان تجارت جهانی و یك گروه دیگر از رهبران برجسته سیاسی داد.