مرکز در مذاکرات با بانک ها در مورد انتقال دارایی های پیوست

این مرکز در حال مذاکره با بانک‌ها برای ایجاد یک مکانیسم نظارتی برای انتقال دارایی‌های ضمیمه شده توسط آژانس‌های تحقیقاتی مختلف به خریدار یا متقاضی حل‌وفصل موفق تحت قانون ورشکستگی و ورشکستگی (IBC) است.

در حال حاضر، اگر آژانس‌های تحقیقی مانند اداره اجرا، دارایی‌های یک وام گیرنده ورشکسته متقلب را ضمیمه کرده باشند، وام دهندگان نمی‌توانند آن دارایی را در فرآیند حل و فصل ورشکستگی شرکتی تحت IBC لحاظ کنند.

به عنوان مثال، در مورد نیراو مودی، که گفته می شود در یک کلاهبرداری چند کروری دست داشته است، اداره اجرا در مارس امسال به دادگاه عالی بمبئی منتقل شد و حکم 19 اکتبر دادگاه ویژه PMLA (قانون پیشگیری از پولشویی) را به چالش کشید. بانک ملی پنجاب 9 ملک رهن شده نیرو مودی را به ارزش 424 کرور روپیه ضمیمه می کند.

یک مقام ارشد تایید کرد که دولت در این زمینه با وام دهندگان تعامل دارد.

دیدگاه اجماع این است که مکانیسم باید از منافع همه سهامداران – وام دهندگان، دولت و سازمان ها محافظت کند.

مقامات گفتند: «در حالی که وام دهندگان درخواست اصلاحات مناسب در PMLA کرده‌اند، ما با در نظر گرفتن احکام اخیر دادگاه‌ها، مایلیم همه احتمالات را بررسی کنیم.»

این مقام گفت که بحث ها در مراحل اولیه است و حاشیه های چنین مکانیزمی هنوز در حال بحث است. کارشناسان می گویند هرچه این موضوع زودتر حل شود، نتیجه مورد انتظار تحت IBC بهتر خواهد بود – هم از نظر زمان بندی و هم از نظر ارزش گذاری.

مرکز گفتگو با بانک ها در مورد انتقال دارایی های پیوست

آشیش چاوچاریا، رئیس خدمات بازسازی، گرانت تورنتون بهارات، گفت: “در این نبرد، که مدت زیادی است تسویه نشده است، شفافیت لازم است. اگر بدهی های بانکی در برابر چنین دارایی هایی تضمین شود، آنها مطمئناً حقوق آنها را در اختیار خواهند داشت.”

در حکمی در نوامبر 2022، در مورد دادخواستی که توسط متخصص تصمیم گیری Era Infra Engineering Ltd ارائه شده است، دادگاه عالی دهلی خاطرنشان کرد که ضمیمه شدن تحت PMLA منجر به خاموش شدن یا از بین رفتن حقوق مالکیت نمی شود.

در این بیانیه آمده است: «این اساساً قیودی است که بر صاحب آن اموال گذاشته می‌شود که تا زمانی که رسیدگی‌های طبق مصوبه فوق‌الذکر در مورد مصادره به نتیجه قطعی برسد، با آن برخورد کند».

در سال 2022، اداره اجرای احکام به دیوان عالی کشور گفت که ضمیمه به موقع عواید حاصل از جرم منجر به ضمیمه دارایی هایی به ارزش 19111.20 کرور از مجموع کلاهبرداری 22585.83 کرور روپیه توسط سه مجرم فراری – ویجی مولوی، و نی مولیا، شده است. چوکی.