مرسک آخرین دارایی اصلی انرژی را به دلیل تمرکز بر لجستیک می فروشد

AP Moller-Maersk A/S سرانجام پس از هفت سال پیش فروش آخرین دارایی اصلی خود در بخش انرژی، خریدار پیدا کرد و به آن اجازه داد تحولی تاریخی را به یک اپراتور حمل و نقل خالص تکمیل کند.
این شرکت مستقر در کپنهاگ به بلومبرگ نیوز گفت، این شرکت خدمات تامین مرسک را به قیمت 685 میلیون دلار، بر اساس ارزش شرکت، به AP Moller Holding A/S، شرکت سرمایه گذاری متعلق به خانواده میلیاردر مرسک و یک نهاد نزدیک به مرسک می فروشد.

این شرکت با ناوگانی متشکل از 36 کشتی، خدماتی را برای بخش انرژی فراساحلی ارائه می‌کند، از جابجایی لنگر گرفته تا تغییر مسیر کوه‌های یخ از سکوهای نفتی. توربین‌های بادی دریایی را نصب می‌کند و به از کار انداختن تأسیسات انرژی زیر دریا که به پایان عمرشان می‌رسد کمک می‌کند.

بزرگترین شرکت دانمارکی در سال 2016 یک تغییر استراتژیک تاریخی را برای شکستن ساختار کنگلومرای صد ساله خود و فروش هر چهار دارایی بزرگ انرژی خود که در آن زمان یک چهارم درآمد گروه و بیش از سه چهارم سود اساسی را تشکیل می دادند، ترسیم کرد. در عوض، مرسک بر حمل و نقل کانتینری هم در دریا و هم در زمین تمرکز می کند.

396425866بلومبرگ

از آنجایی که APMH سهامدار عمده مرسک است، طرفین نظر عادلانه مستقلی در مورد قیمت از DNB Bank ASA دریافت کرده اند، این شرکت در پاسخ ایمیلی به سوالات گفت. این فروش به مرسک امکان می‌دهد تا به طور کامل بر روی لجستیک یکپارچه تمرکز کند.

مرسک قبلاً به فروش خدمات تامین مرسک نزدیک شده بود. در سال 2018 انتظار داشت با استناد به تخمین های ارزش گذاری 600 میلیون دلاری، واگذاری را تکمیل کند، اما در نهایت نتوانست خریدار پیدا کند.

Maersk Supply Service درآمد 390 میلیون دلاری داشت و 16 میلیون دلار قبل از بهره و مالیات در سال 2022 به دست آورد. این واحد ارزش ناوگان خود را حدود 300 میلیون دلار در سال 2021 به عنوان بخشی از یک استراتژی جدید برای تمرکز بر دارایی هایی که مناسب تر با انتقال سبز

این دومین واحد از چهار واحد انرژی بزرگ مرسک است که توسط APMH خریداری می شود، پس از اینکه سرمایه گذار در سال 2017 1.17 میلیارد دلار برای Maersk Tankers پرداخت کرد. TotalEnergies SE نفت Maersk را به مبلغ 7.45 میلیارد دلار به عنوان سهام و پرداخت بدهی در سال 2018 خریداری کرد در حالی که Maersk Drilling در یک سال منحل شد. عرضه در بورس اوراق بهادار به مبلغ 3.6 میلیارد دلار در سال 2019. APMH با 88 میلیارد دلار دارایی توسط رابرت مرسک اوگلا، نوه بنیانگذار مرسک اداره می شود. سال گذشته اوگلا نیز رئیس مرسک شد.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.