مراکز داده هند در سال 2020 396 میلیون دلار سرمایه گذاری کردند که 9.5 میلیارد دلار در انتظار سرمایه گذاری است:

جدید دهلی: صنعت مرکز داده هند در سال 2020 396 میلیون دلار سرمایه گذاری جلب کرده است و نزدیک به 9.5 میلیارد دلار سرمایه در مراحل مختلف اعلام ، تعهد یا انتظار برای تعهد در مراکز داده هند است ، یک مطالعه جدید نشان داد.

بر اساس گزارشی از شرکت مشاور املاک Anarock مستقر در بمبئی ، مراکز داده هند از سال 2008 977 میلیون دلار سهام خصوصی و سرمایه گذاری استراتژیک دریافت کرده اند که تقریباً 40٪ یا تقریبا 396 میلیون دلار آن فقط بین دوره ژانویه تا سپتامبر 2020 تزریق شده است.

بر اساس گزارش های مختلف ، هند در سال جاری نزدیک به 14 سرمایه گذاری بزرگ بلیط در فضای مرکز داده از Bharti Airtel (NXTRA DATA) ، Bridge Data Centers ، Colt Data Center Services (Colt DCS) ، CtrlS ، GPX Global Systems ، NTT Global Data مشاهده کرده است. مراکز ، Pi DATACENTERS ، Rack Bank ، Reliance Communications ، Sify Technology ، ST Telemedia Global Data Centers (STT GDC) ، Streamcast Group ، Web Werks و Yotta Infrastructure Solutions.

آنوج پوری ، رئیس – گروه اناروک ، گفت: “در حالی که هند از سال 2014 شاهد یک تحرک عظیم دیجیتالی است ، اما سیاست محلی سازی داده های دولت فعلی زمینه را برای مراکز داده فوق مقیاس فراهم کرده است تا میزان مصرف روزافزون داده ها را کنترل کنند.”

انتظار می رود سرانه مصرف داده هند تا سال 2025 به 25 گیگابایت در ماه برسد در حالی که کل ترافیک داده در این کشور ممکن است 21 EB (اگزابایت) در ماه را لمس کند.

گزارش اناروک نشان داد که هند در حال حاضر دارای 126 مرکز داده شخص ثالث (همبستگی یا ابر مقیاس) با مساحت 7.5+ میلیون فوت مربع و ظرفیت انباشت فناوری اطلاعات 590+ مگا وات است.

اناروک گفت در حالی که 53 بازیکن این 126 مرکز داده شخص ثالث را در اختیار دارند / اداره می کنند ، ظرفیت در بین 12 بازیکن برتر که 95٪ از کل ظرفیت برق IT را در کشور کار می کنند ، بسیار متمرکز است.

این شرکت تخمین می زند که به دلیل داشتن مزیت فرود کابل در زیر دریا ، انتظار می رود عرضه آتی در میان بمبئی و چنای متمرکز شود و به دنبال آن NCR و حیدرآباد نیز سهم مناسبی از علاقه را دارند.

در این گزارش آمده است: “بمبئی و چنای با هم 60٪ از ظرفیت كل آینده را شاهد خواهند بود ، با NCR و حیدرآباد 33٪ دیگر.”