مدیر منصوب شده توسط RBI می گوید: مهلت قانونی اعتماد به نفس LVB ظرف یک ماه برداشته می شود

RBI به عنوان مدیر منصوب شده برای بانک Lakshmi Vilas (LVB) TN Manoharan اطمینان دارد که بانک قبل از مهلت مقرر در 16 دسامبر از محدودیت های مهلت قانونی خارج خواهد شد. منوهاران همچنین به سپرده گذاران این بانک اطمینان داد که پول آنها بی خطر است و ادغام با بانک DBS هند سرمایه و ثبات کافی برای بانک را در آینده تضمین می کند.

LVB مستقر در تامیل نادو عصر سه شنبه از طریق ابلاغیه دولت تحت مهلت قانونی قرار گرفت. چند دقیقه بعد RBI پیش نویس طرح ادغام با DBS Bank India ، شرکت تابعه کاملاً متعلق به DBS Bank Ltd ، بزرگترین وام دهنده سنگاپور را صادر کرد.

به عنوان مدیر Manoharan بانک را در طول دوره موراتوم چوپان می کند و اطمینان حاصل می کند که ادغام روان است.

“منوهارانی که گفت:” این طرح به نفع همه سهامداران و به ویژه سپرده گذاران است. ما اطمینان داریم که این قطعنامه قبل از 16 دسامبر تکمیل خواهد شد. مشتریان بانک هیچ جای نگرانی ندارند. اقدامات لازم برای اطمینان از عدم مزاحمت مشتریان انجام شده است. ” بازنشسته شد به عنوان رئیس بانک Canara در اوایل سال جاری گفت.

مشتریان برای سقوط با این محدودیت باید 25000 روپیه سقف برداشت داشته باشند و دستگاه های خودپرداز بانک غیرفعال شده اند. مانوهارن اظهار داشت كه انتظار دارد تراز خودپردازها تا صبح روز پنجشنبه به پایان برسد.

RBI تاکنون اجازه داده است 5 دلار روپیه برای هر مشتری در موارد اضطراری مانند تحصیلات عالی ، ازدواج یا نیازهای پزشکی برداشت کند.

منوهاران گفت که این بانک نقدینگی و پول نقد کافی در اختیار دارد و از RBI برای اطمینان از افزایش برداشت ها اطمینان حاصل کرده است. وی گفت ، LVB به دنبال هیچ گونه بودجه اضطراری از RBI نبوده است.

وی گفت: “اولویت اصلی اطمینان از انعطاف پذیری تلفیق است. همه كارمندان همچنین از DBS اخراج می شوند و از امنیت شغلی آنها مراقبت می شود. حقوق و دستمزد در دوره توقف پرداخت می شود.”

DBS قصد دارد 2500 کرور روپیه را به عنوان سرمایه در LVB پس از ادغام تزریق کند. مانوهاران گفت: نسبت کافی کفایت سرمایه DBS و مشخصات نقدینگی بهتر به بیرون کشیدن LVB از بحرانی که در آن قرار دارد کمک می کند.

“نسبت کفایت سرمایه DBS در 15.99٪ بالاتر از هنجار 9٪ است در حالی که نسبت Tier I آن در مقایسه با 5.5٪ مورد نیاز 12.84٪ است. در مقایسه با این میزان کفایت سرمایه LVB در -0.194 است در حالی که نسبت Tier I در -1.83٪ است. حتی بدون تزریق سرمایه ، نهاد ادغام شده کفایت سرمایه 12.51٪ و ردیف I 9.61٪ را خواهد داشت بنابراین تمام این 2500 کرور روپیه برای تزریق در LVB برای رشد استفاده خواهد شد. هدف این ادغام فقط بقا نیست بلکه به سطح بعدی از رشد حمایت می کند. ”

LVB از اواخر ماه سپتامبر برخی از سپرده های خود را از دست داده بود ، هرچند منوهاران منکر این امر شد که در بانک فرار کرده است. سپرده های این بانک در پایان ماه سپتامبر از 20 هزار و 975 کرور به 20 هزار و 50 کرور کاهش یافت.

وی گفت: از زمان اعلام مهلت قانونی عصر گذشته ، حدود 10 کرور از بانک خارج شده است.

وی گفت: “این کوتاهترین جدول زمانی ممکن برای مهلت قانونی است. اکنون تنظیم کننده پس از در نظر گرفتن پیشنهادات و نظرات ، یک نظر را می گیرد.”