مدیر عامل شرکت Airtel Vittal از Govt می خواهد که قیمت طیف 5G را مقرون به صرفه نگه دارد

KOLKATA: گوپال ویتال ، مدیر اجرایی بهارتی ایرتل از دولت خواسته است قیمت های طیف را مقرون به صرفه نگه دارد تا تلفن های بزرگ فضای مالی لازم برای سرمایه گذاری معنادار در شبکه های 5G را فراهم کنند.

وی همچنین بر لزوم همکاری قوی بین دولت ، بخش خصوصی و دانشگاهی برای استفاده از قدرت فن آوری باند پهن سریع نسل بعدی و ساخت یک اکوسیستم پر جنب و جوش 5G ، وسایل پوششی ، شبکه ها ، برنامه ها و خدمات تأکید کرد.

ویتال روز پنجشنبه در یک رویداد Ficci گفت: “یکی از مهمترین عوامل تقویت کننده دیجیتال هند ، طیف مقرون به صرفه است ، بنابراین ما می توانیم در ساخت شبکه سرمایه گذاری کنیم و نه صرف هزینه صرف در موج های هوایی.”

اظهارات وی در حالی است که دولت قصد دارد در اوایل سال 2021 فروش موج های 4G را برگزار کند ، که ممکن است در اواخر سال آینده با فروش امواج 5G همراه شود. در حقیقت ، ویتال اخیراً گفته بود که شرکت مخابراتی به رهبری Sunil Mittal در صورت حراج با قیمت های ذخیره شده توسط تنظیم کننده بخش ، موج های 5G را از دست خواهد داد که احساس می کند غیرقابل تحمل است.

به گفته وی ، نسل پنجم فناوری باند پهن بی سیم ، همه چیز در مورد ساخت اکوسیستم است و برای این اتفاق نیاز به همکاری بسیار قوی بین دانشگاه ، دولت و بخش خصوصی است که نه تنها شامل مخابرات است ، بلکه بازیکنان دیجیتال ، بازیکنان تولید ، بانک ها و شرکت های فناوری اطلاعات.

ویتال گفت: “هرچه به دنیای 5G می رسیم ، اهرم واقعی این فناوری از ظرفیت ایجاد اكوسیستم در وسایل ، شبكه ها ، برنامه ها و سرویس ها ناشی می شود و این واقعاً همان چیزی است كه در این باره وجود دارد.”

وی صنعت مخابرات را ستون فقرات اتصال کشور خواند و بر اهمیت ترکیبی از زیرساخت ها ، طیف مقرون به صرفه و سیاست های پایدار و بلند مدت تأکید کرد و آنها را از توانمندکننده های مهم برای دیجیتال هند نامید.

مدیر عامل Airtel همچنین بر اهمیت ترخیص کالا از گمرک سریع (RoW) برای سرعت بخشیدن به فیبر شدن شبکه های برج به عنوان هند برای 5G اشاره کرد.

در یک توسعه مرتبط ، سونیل کومار گوپتا ، دبیر سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) پرونده ای محکم برای تلاش های مشترک و شروع آزمایشات میدانی برای توسعه موارد استفاده مربوط به هند به منظور استقرار معنادار فناوری 5G در هند ایجاد کرد. مقام ارشد Trai گفت: “نیاز به تشویق آزمایشات برای موارد استفاده برای هند برای موفقیت 5G وجود دارد.”

در آستانه فروش طیف بعدی ، شناخته شده است که Big 3 telcos ، Reliance Jio ، Airtel و Vodafone Idea (Vi) در حال کار بر روی توسعه موارد استفاده محلی 5G هستند ، فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) ، واقعیت مجازی ( VR) و اینترنت اشیا (اینترنت اشیا).