مخابرات: شرکت های مخابراتی با تشکیل پانل پارلمان ، طیف 5G را در باند های مختلف ترغیب می کنند

KOLKATA: شرکت های مخابراتی روز سه شنبه در جلسه مشترک با کمیته دائمی پارلمان در مورد فناوری اطلاعات تأکید کردند که دولت باید طیف 5G را در چندین باند از جمله امواج میلی متر برتر با قیمت های مقرون به صرفه برای افزایش آمادگی هند برای استقرار نسل بعدی فناوری باند پهن تلفن همراه در دسترس قرار دهد. .

به طور جداگانه ، هیئت پارلمانی ، به سرپرستی ششی تارور ، نماینده کنگره ، از وزارت مخابرات (DoT) درمورد اینکه آیا دولت واقعاً فروشندگان مخابرات چینی ، Huawei و ZTE را از شرکت در قراردادهای شبکه 5G منع کرده است ، از وزارت مخابرات (DoT) توضیحاتی را جویا شد.

از مقامات ارشد DoT مطلع شده است که به هیئت مدیره گفته اند که هیچگونه ممنوعیتی از نظر تئوری برای هیچ سازنده دنده چینی وجود ندارد و آنها را از فروش دنده 5G متوقف می کند ، اما مانند سایر شرکتهای کشورهای همسایه ، آنها نیز مجوزهای اضافی را می گیرند.

هیئت مدیره Tharoor در ابتدا با مدیران ارشد Reliance Jio ، Bharti Airtel و Vodafone Idea n سه شنبه ملاقات کرد تا آمادگی هند برای استفاده از 5G را ارزیابی کند. بعداً عصر ، این جلسه یک جلسه بررسی جداگانه با DoT و تنظیم کننده بخش داشت.

ماه گذشته ، DoT به پارلمان گفته بود كه تصمیم نهایی در مورد مشاركت فروشندگان چینی در 5G پس از در نظر گرفتن نگرانی های امنیت ملی توسط وزارت داخله اتخاذ می شود.

سرمایه گذاری های موجود چینی در هند پس از افزایش تنش ها در مرز چین و هند در ماه آگوست تحت نظارت دقیق دولت قرار گرفته است.

دولت تاکنون تولیدکنندگان چرخ دنده چینی را از تهیه دنده 4G به شرکت های دولتی بهارات سانچار نیگام با مسئولیت محدود و Mahanagar Telephone Nigam Ltd. منع کرده است اما هیچ بخشنامه رسمی در مورد همین موضوع صادر نکرده است. ET قبلاً گزارش داده بود كه دولت همچنین از تأمین تجهیزات فروشندگان چینی دلسرد می شود.

در مورد مسئله در دسترس بودن طیف ، یک مدیر ارشد صنعت که از بحث ها آگاه بود ، گفت: “موضوع حراج طیف بیکار ، که در حال حاضر در وزارتخانه های مختلف مرکزی قفل شده است ، برای خدمات 5G تجاری در حین گفتگوها مطرح شد.

این مرکز قصد دارد امواج هوایی 4G را در اوایل سال 2021 حراج کند ، که ممکن است در اواخر سال با فروش طیف 5G به فروش برسد. اما هنوز هیچ جدول زمانی فروش طیف 5G را برطرف نکرده و یا باندهای ارائه شده را فاش ننموده است. تنظیم کننده تاکنون موج های هوایی را در باند های 3.3-3.6 گیگاهرتز برای 5G در هند تعیین کرده است.

جلسات روز سه شنبه اندکی پس از آن برگزار می شود که یک هیئت منشی دبیر وزارت فضا (DoS) و وزارت دفاع را مورد انتقاد قرار دادند تا به درخواست وزارت دفاع برای تقسیم با طیف 5G بلااستفاده توجه کنند – هم در باند 26 گیگاهرتز و هم در فرکانسهای 3.3-3.6 گیگاهرتز – برای استفاده تجاری توسط telcos. وزارت دفاع از دولت می خواهد 3000 واحد طیف موج میلی متر 26 گیگاهرتز و 300 واحد در 3.3-3.6 گیگاهرتز را برای 5G آزاد کند. امواج با وزارت دفاع و وزارت دفاع است.

برخی از تلفن های موبایل همچنین نگرانی در مورد اتخاذ هرگونه استاندارد 5G صرفاً هند محور را پرچم گذاری کردند و گفتند که مردم از این موضوع آگاه هستند و این باعث افزایش هزینه های دستگاه و هزینه های دستگاه می شود. در حال تبدیل شدن به یک نقطه اشتعال بین Reliance Jio در یک طرف و شرکت های مخابراتی قدیمی Bharti Airtel و Vi در طرف دیگر.

جیو از فناوری 5G با استانداردهای هند برای تولید حقوق مالکیت معنوی بومی (IPR) پشتیبانی می کند ، در حالی که رقبای فعلی آن می گویند اینها از نظر قابلیت همکاری با استانداردهای جهانی کوتاه مدت هستند و از این رو از نظر تجاری قابل استفاده نخواهند بود.

مدیر اجرایی دیگری که گفت: “به هیئت پارلمانی اشاره شد كه هند می تواند در فضای جهانی 5G جزایر خود را انجام دهد اگر از استاندارد محلی پشتیبانی نكند كه با استاندارد جهانی 5G كه قبلاً در حدود 100 بازار مستقر شده است.” همچنین به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد.

Telcos همچنین با ناسازگاری از قوانین نابرابر حق تقدم ، خواستار هنجارهای یکنواخت برای سرعت بخشیدن به شبکه های مخابراتی در سراسر کشور شد ، که به گفته آنها برای پشتیبانی از سرعت داده های 5G و برنامه هایی مانند ویدئو درخواستی ، اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند کاملاً مهم است.

درخواست های ET از Jio ، Airtel و Vi تا زمان مطبوعات بی پاسخ مانده است.