قوانین جدید حواله، هندی های ثروتمند را در یک مشکل قرار داده است

بمبئی: هندی‌های مرفه، که به‌طور مشروع بخشی از ثروت خود را برای یک دهه در خارج از کشور پارک کرده‌اند، در وضعیت 22-22 قرار دارند.

این ساکنان ثروتمند که پول خود را در ارزها و بازارها پخش می کنند، اکنون مطمئن نیستند که چگونه پس انداز خود را متنوع کنند، زیرا بانک مرکزی هند (RBI) هنوز مشخص نکرده است که آیا می توانند سپرده های ثابت (FD) را در بانک های خارج از کشور نگه دارند یا خیر.

یک قانون جدید آنها را از نگهداری پول بیش از شش ماه در حساب های بانکی خارج از کشور باز می دارد. این قانون آنها را ملزم می‌کند که پول استفاده‌نشده از هند را در اوراق بهادار خارجی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، املاک و سایر دارایی‌های مجاز «سرمایه‌گذاری» کنند.

گرفتن

اکثراً تفسیر می‌کنند که «FDs» به‌عنوان سرمایه‌گذاری‌های مجاز تحت طرح بازنگری شده حواله آزاد (LRS) گنجانده نمی‌شود که به یک هندی مقیم اجازه می‌دهد سالانه 250000 دلار به خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری یا وام انتقال دهد.

سوال بدهی های فهرست نشده
“این سؤالات خاصی را بدون پاسخ باقی می گذارد. یک ساکن هند مجاز است یک حساب بانکی خارجی برای اهداف سرمایه گذاری یا تحقق داشته باشد. به طور معمول، یک بانک خارجی الزامی برای حفظ حداقل موجودی دارد اما چارچوب جدید LRS انعطاف پذیری برای حفظ مازاد ارائه نمی دهد. وجوه در حساب بانکی بیش از یک دوره 180 روزه است. بنابراین، چگونه می توان حداقل موجودی را حفظ کرد و در بانک حساب داشت؟ پارول جین، رئیس بخش مالیات بین المللی در شرکت حقوقی Nishith Desai Associates گفت.

تحت چارچوب LRS، یک مقیم هند می‌تواند درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های خود را که تحت این طرح به دست می‌آورد، حفظ و دوباره سرمایه‌گذاری کند. با این حال، ارز خارجی استفاده نشده – مگر اینکه دوباره سرمایه گذاری شود – باید ظرف 180 روز از تاریخ دریافت چنین دریافتی، به هند بازگردانده شود. “همچنین، بر اساس یک قرائت تحت اللفظی، حتی FD های خارجی ممکن است مجاز به انجام نباشند، زیرا این سرمایه گذاری ها به عنوان سرمایه گذاری های انجام شده در “بدهی فهرست نشده” قابل ارزیابی هستند. بنابراین، برنامه ریزی تحقق و حواله های ارسالی به هند در حالی که با یک چرخه 180 روزه سروکار دارد، می تواند انجام شود. جین گفت: RBI باید برای ساکنان هند انعطاف‌پذیری ایجاد کند تا آنها را قادر به حفظ حداقل موجودی در حساب‌های بانکی خارجی خود کند.

عدم وضوح
علاوه بر کارشناسان ارشد مالیاتی و حقوقی، بانک‌های بزرگ به نمایندگی از مشتریان خود، برای شفاف‌سازی به RBI مراجعه کرده بودند. وقتی پرسش‌های متداول منتشر شده توسط RBI در دو هفته پیش، هوا را روشن نکرد، بسیاری متعجب شدند.

در میان این تصور مشترک که بانک مرکزی و دولت قوانینی را برای جلوگیری از انتقال پول به خارج از کشور توسط افراد مقیم وضع می‌کنند، به طور فزاینده‌ای احساس می‌شود که LRS از سال 2004 که به‌عنوان عملاً «بدون سؤال» معرفی شد، به‌طور چشمگیری تغییر کرده است. پنجره

اصلاحات آگوست 2022 در طرح LRS نشان‌دهنده چرخش در سیاست RBI است. این حواله‌کنندگان را مجبور می‌کند که وجوه استفاده‌نشده را در دارایی‌های پرخطرتر پارک کنند تا از نقض قانون 180 روزه جلوگیری کنند. از آنجایی که هیچ آستانه‌ای تجویز نشده است، باید مراقب دقیق باشند. روتویک سنگوی گفت: برای اطمینان از اینکه حتی حداقل وجوه بیش از 180 روز بیکار نمی مانند. اگر RBI در پرسش های متداول LRS اخیر خود در آوریل 2023 توضیح دهد که وجوه در FD های بانکی به عنوان “استفاده” از وجوه در نظر گرفته می شود مفید خواهد بود.” ، شریک در شرکت CA Rashmin Sanghvi & Associates.

مهار حواله ها؟
سنگوی گفت که همراه با تغییر در قوانین LRS، افزایش اخیر در نرخ مالیات جمع آوری شده در مبدا (TCS) بر حواله های LRS به نظر می رسد نشان می دهد که مقامات می خواهند چنین نقل و انتقالاتی را مهار کنند.

برخی از بانک ها به مشتریان ثروتمند خود هشدار می دهند که نگهداری وجوه در حساب های جاری یا FD در خارج از کشور نقض قانون مدیریت ارز (FEMA) است. در واقع، حتی قبل از تغییر قوانین در سال گذشته، بسیاری از هندی‌ها، برخی ناخواسته، به سمت اشتباه این قانون پیچیده رفتند. نارش آجوانی، حسابداران رسمی گفت: “سازندگان خارجی طرح هایی را ارائه می دهند که در آن فرد می تواند یک خانه تکمیل شده دریافت کند، اما پرداخت می تواند طی چند سال آینده پس از اتمام انجام شود. این به وضوح یک تخلف است زیرا گزینه پرداخت چند ساله وام است.” و بهاویا گاندی در مقاله اخیر در این زمینه.

حواله LRS باید از وجوه شخصی باشد – شخص نمی تواند از غیر مقیم برای سرمایه گذاری وام بگیرد. همچنین، یک ساکن نمی تواند پولی را که در قرعه کشی یا قمار به دست آورده است، تحت LRS انتقال دهد.

در حالی که مقررات جدید به یک فرد اجازه می‌دهد در سهام شرکت‌های خارج از بورس اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کند (تا زمانی که واحد تجاری در خدمات مالی نباشد و مشروط به سایر شرایط کنترل و مالکیت باشد)، سرمایه‌گذاری در اوراق بدهی غیر بورسی مجاز نیست. اکنون، اگر FD ها به عنوان «ابزار بدهی فهرست نشده» تعبیر شوند، تحت LRS خارج از محدوده خواهند بود. بانک‌های MNC همچنین از RBI پرسیده‌اند که آیا مشتریانشان در هند می‌توانند در صندوق‌های «غیرقانونی» که در مراکزی مانند دلاور و سنگاپور گنجانده شده‌اند سرمایه‌گذاری کنند – رژیم‌هایی که «مدیر صندوق» به جای صندوق تنظیم می‌شود.