قطع خدمات بانکی HDFC: RBI HDFC را به دلیل قطع خدمات افزایش می دهد ، به بانک می گوید که تمام راه اندازی های دیجیتالی ، کارت های اعتباری جدید را متوقف کند

وام دهنده خصوصی بانک HDFC روز پنجشنبه گفت که بانک رزرو هند به این بانک توصیه کرده است که به طور موقت همه راه اندازی های دیجیتالی و تأمین منابع مشتریان جدید کارت اعتباری را متوقف کند. این پس از آن است که این بانک طی دو سال سومین خسارت بزرگ خود را متحمل شده است. در دستور RBI همچنین آمده است که هیئت وام دهنده باید این خلاصی ها را بررسی کرده و پاسخگویی را برطرف کند.

این بانک در بورس گفت: “RBI توصیه کرده است که تمام فعالیت های تولید تجارت دیجیتال را که تحت برنامه خود برنامه ریزی شده است متوقف کند – دیجیتال 2.0 (برای راه اندازی) و سایر برنامه های کاربردی تولید کننده فناوری اطلاعات و (تأمین منابع مشتریان جدید کارت اعتباری)” “اقدامات فوق برای لغو در صورت انطباق مطلوب با مشاهدات مهم مهم که توسط RBI شناسایی شده اند ، در نظر گرفته خواهد شد.”

ET در نسخه خود در 23 نوامبر گزارش داده بود كه تنظیم كننده توضیحاتی را در مورد قطع خدمات دیجیتال در 21 نوامبر از HDFC بانك درخواست كرده است. این سومین اختلال در خدمات دیجیتال است كه مشتریان HDFC در دو سال گذشته با آن روبرو شده اند. بسیاری از آنها در شبکه های اجتماعی تخلیه می کنند. این قطعی به دلیل قطع برق در مرکز داده اولیه بانک رخ داده است.

تنظیم کننده به دنبال جزئیاتی در مورد قطع مرکز داده بود که به این معنی بود که خدمات در رابط پرداخت واحد (UPI) ، دستگاههای خودپرداز و کانالهای کارت برای چندین ساعت در دسترس نبودند.

وام دهنده گفت: “این بانک طی دو سال گذشته اقدامات مختلفی را برای تقویت سیستم های فناوری اطلاعات خود انجام داده است و به سرعت به كار می رود تا تعادل خود را حفظ كند و در این زمینه با تنظیم كننده ارتباط برقرار خواهد كرد.”

“این بانک همیشه تلاش کرده است تا خدمات بانکی دیجیتال را به طور یکپارچه به مشتریان خود ارائه دهد. این بانک اقدامات آگاهانه و مشخصی را برای رفع خسارات اخیر در کانال های دیجیتال بانکی خود انجام داده و به مشتریان خود اطمینان می دهد که انتظار دارد اقدامات نظارتی فعلی تاثیری بر کارت های اعتباری موجود ، کانال های دیجیتال بانکی و عملیات موجود نداشته باشد. ”

در دسامبر سال گذشته ، RBI گفته بود که تیمی از کارشناسان در حال بررسی خرابی کانال های بانکداری دیجیتال بانک HDFC هستند که در اوایل آن ماه رخ داد و باعث شد میلیون ها مشتری بیش از 48 ساعت از حساب های بانکی خالص و تلفن همراه خود قفل شوند.

این بانک در حالی که نسخه جدید خود را راه اندازی کرده بود ، در برنامه تلفن همراه خود در سال 2018 با قطع مشابهی روبرو شده بود. از تاریخ 30 سپتامبر ، این بانک دارای 15292 دستگاه خودپرداز در 2،848 شهر بود. طبق اطلاعات RBI ، مشتریان آن 14.9 میلیون کارت اعتباری و 33.8 میلیون کارت نقدی دارند که این امر را به یکی از بزرگترین بانک های معاملاتی کشور تبدیل کرده است.

بر اساس داده های شرکت ملی پرداخت های هند (NPCI) ، وام دهنده بخش خصوصی سومین بانک بزرگ حواله کننده در ماه اکتبر در شبکه UPI پشت بانک های دولتی هند و Axis Bank با 179.5 میلیون تراکنش و نرخ خرابی فنی 0.81٪ بود.

سرورهای این بانک به دلیل “افزایش فعالیت های معاملاتی روز پرداخت” سه روز در دسامبر سال گذشته از کار افتادند ، که بانک مرکزی را وادار به شروع یک تحقیق مشابه کرده بود. در حالی که یافته های این تحقیقات به اطلاع عموم نرسید ، مدیر عامل و مدیر عامل فعلی ساشیدار جاگدیشان علناً احتمال هرگونه حمله خارجی را رد کرد.

همانطور که برای اولین بار توسط ET گزارش شد ، افزایش رکورد پرداخت آنلاین از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، قدرت زیرساخت های پرداخت کشور را آزمایش کرده است. معاملات از طریق UPI در پایان ماه اکتبر از 999 میلیون معامله به ارزش 1.51 لور کرور در آوریل به 2.07 میلیارد معامله به ارزش 3.86 لور کرور افزایش یافت.