فصل قوی است، عجله کنید تا مالیات‌های مالیاتی را جمع‌آوری کنید تا بیمه‌های عمر را در سه ماهه چهارم بالا ببرید

تغییرات فصلی و قوانین مالیاتی مطلوب مربوط به محصولات پس‌انداز با بلیت بالا و غیر مرتبط با واحد از اول آوریل، فروش قوی را برای بیمه‌گران هندی در سه ماهه مارس تضمین می‌کرد.

تصمیم دولت برای برداشتن معافیت‌های مالیاتی از درآمدهای سررسید بیمه‌نامه‌های غیر مرتبط با واحد (غیر ULIP) با حق بیمه سالانه بیش از 5 میلیون روپیه منجر به افزایش پیش رزرو بیمه‌نامه‌های غیرمرتبط با ارزش قبل از 31 مارس شد. منجر به افزایش کلی در اندازه متوسط ​​بلیط برای سیاست های حق بیمه معمولی خرده فروشی در سراسر صنعت بیمه می شود.

در حالی که انتظار می‌رود بخش‌هایی مانند سالیانه، غیر PAR (غیر مشارکت‌کننده) و عمر اعتباری عملکرد خوبی داشته باشند، انتظار می‌رود بخش حفاظت بهبود یابد، در حالی که بخش ULIP (طرح بیمه مرتبط با واحد) ممکن است به دلیل نوسانات با روندهای خاموش مواجه شود. بازارها در سه ماهه گذشته

فصل قوی، عجله به کیسه های مالیاتی برای بالا بردن بیمه های زندگی در Q4

از نظر رشد حق بیمه، خدمات سرمایه گذاری Motilal Oswal انتظار دارد HDFC Life، ICICI Prudential Life و Max Financial Life Insurance معادل حق بیمه سالانه (APE) به ترتیب رشد 35٪، 35٪ و 30٪ داشته باشند، در حالی که انتظار می رود SBI Life رشد کند. شاهد رشد متوسط ​​11 درصدی سال به سال (سالانه) باشید.

پیش‌بینی می‌شود که رشد ارزش کسب‌وکار جدید (VNB) تقریباً 58 درصد سالانه برای بیمه عمر SBI و 34 درصد سالانه برای بیمه عمر HDFC باشد، در حالی که انتظار می‌رود حاشیه‌های VNB برای همه بازیکنان سالم بماند.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود صنعت بیمه عمومی با ادامه حرکت در سه ماهه چهارم سال مالی 23، با رشد انباشته 20 درصدی سالانه در حق بیمه‌های مکتوب ناخالص (GWP) برای ژانویه و فوریه 2023، رشد قوی داشته باشد.

انتظار می‌رود ICICI Lombard به دلیل بهبود فروش خودرو، رشد در بخش بیمه خودرو خود را تجربه کند. طبق اعلام سهام نهادی Nuvama، انتظار می‌رود PB Fintech رشد پریمیوم 67.5 درصدی و رشد درآمدی 63.3 درصدی را در سال داشته باشد.

با این حال، تغییرات نظارتی اخیر در صنعت بیمه، از جمله کمیسیون ها، قوانین هزینه مدیریت (EoM) و معرفی بالقوه مجوز بیمه مرکب، انتظار می رود بر رشد صنعت در سال مالی جدید تأثیر بگذارد.