فروش اوراق قرضه sbi: SBI به دنبال افزایش 2 میلیارد دلاری در سال مالی 24 از طریق فروش اوراق قرضه خارج از کشور است.

بانک دولتی هند (SBI)، بزرگ‌ترین نهاد دولتی کشور از نظر سرمایه‌گذاری بازار، دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا 2 میلیارد دلار در سال مالی 24 از طریق فروش اوراق قرضه خارج از کشور به دست آورد، که احتمالاً سه تن از نزدیک‌ترین خصوصی‌های خود را از جذب سرمایه خارجی در سال گذشته کم می‌کند. رقبای بخش از جمله بانک HDFC.

هیئت مدیره SBI مستقر در بمبئی در 18 آوریل تشکیل جلسه خواهد داد تا جمع آوری سرمایه از طریق فروش اسکناس های ارشد غیرقانونی را بررسی کند. انتظار می رود SBI این اوراق را در چند بخش برای سرمایه گذاران خارج از کشور منتشر کند.

این ابزارها ممکن است به هر ارزی، از جمله دلار، برگردانده شوند، حتی با تشدید بحث‌ها در سطح جهانی بر سر مسیر آینده نرخ بهره در ایالات متحده و روند احتمالی ارز ذخیره جهان در یک سال رشد متوسط ​​جهانی در بهترین حالت.

SBI که تقریباً یک پنجم کل وام های بانکی معوق در کشور را به خود اختصاص می دهد، اواخر روز دوشنبه به بورس ها گفت که وضعیت را بررسی می کند و روش جمع آوری سرمایه بلندمدت را تعیین می کند که می تواند از طریق عرضه عمومی یا قرار دادن خصوصی باشد. اسکناس های بدون ضمان اصلی به دلار آمریکا یا سایر ارزهای خارجی قابل تبدیل، تحت Reg-S/144A.

Reg-S/144A به شرکت‌های غیرآمریکایی اجازه می‌دهد بدون نیاز به ثبت نام در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) برای سرمایه‌گذاران در بازارهای ایالات متحده و سایر بازارها اوراق بهادار منتشر کنند.

تحلیلگران بازار بدهی گفتند که انتشار اوراق قرضه خارج از کشور توسط بزرگترین وام دهندگان بخش خصوصی، مانند بانک HDFC، بانک ICICI و بانک Axis، معمولاً برای یک سال مالی معین حدود 1 میلیارد دلار یا کمتر است. به عنوان مثال، آنها گفتند که در سال مالی 23، چنین صدور اوراق قرضه برای هیچ وام دهنده بخش خصوصی از یک میلیارد دلار تجاوز نمی کرد.

ETB-1-11042023

فروش اوراق قرضه به دلار آمریکا
در ماه فوریه، SBI یکی از بزرگترین وام های اجتماعی سندیکایی در آسیا-اقیانوسیه را با حدود 1 میلیارد دلار جمع آوری کرده بود. این فروش شامل 500 میلیون دلار در انتشار اولیه و 500 میلیون دلار اضافی از طریق گزینه کفش سبز بود. این اولین باری بود که SBI یک وام اجتماعی برای وام دادن به راه حل های سبز جمع آوری کرد و دفترچه وام در 24 فوریه بسته شد.

مطمئناً، فروش اوراق قرضه به دلار آمریکا پس از افزایش شاخص خزانه داری ایالات متحده که باعث خشک شدن انتشار در سطح جهانی شده بود شروع به از سرگیری می کند.

اواخر ماه گذشته، REC متعلق به وزارت نیرو 750 میلیون دلار با نرخ 5.659٪ یا T+212.5 واحد پایه جمع آوری کرد، که نشان می دهد SBI ممکن است بتواند قیمت بهتری را علیرغم افزایش نرخ ها در خارج از کشور به دست آورد، زیرا SBI نیز شبه حاکمیتی دارد. وضعیت یک نقطه پایه 0.01 واحد درصد است.

بازده اوراق قرضه 2 ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر تقریباً 4٪ است در حالی که بازدهی 10 ساله 3.426٪ است. علیرغم ابهام در بازار اوراق قرضه جهانی، SBI احتمالاً از منافع سرمایه گذاران برای اوراق قرضه شرکت های دولتی قوی که از منظر سرمایه گذاری شبه مستقل در نظر گرفته می شوند، استفاده خواهد کرد.