عوارض پرداخت نشده از ماه های گذشته برای نگه داشتن NPA در سطح بالا برای MFIs

کلکته: حتی همانطور که اکثر وام دهندگان سرمایه های خرد گفتند که بازپرداخت بازپرداخت در ماه اکتبر از 90٪ فراتر رفته است ، بازهم حقوق های پرداخت نشده از چهار-پنج ماه گذشته همچنان نگران کننده است و احتمالاً هزینه های اعتباری را در وام دهندگان افزایش می دهد.

بازرساني تجمعي در محدوده 60-70٪ همچنان پايين است ، سازمان صنعتي Sa-Dhan گفت. یکی دیگر از موارد مورد نگرانی بخش این است که 4-5٪ از مشتریان هنوز شروع به بازپرداخت نمی کنند.

Sa -han گفت: این موارد خطر NPA زیاد را تشکیل می دهند و حداقل در کوتاه مدت تأمین بالاتر را می طلبند.

فقط حدود 0.69٪ از کل وام های MFIs با مبلغ 1.02 لور کرور در پایان مارس 2020 کارایی نداشت.

“این هنوز یک سناریو انتظار و تماشا است. تا کنون خوب است ، اما بخش هنوز باید مسافت زیادی را طی کند … توانایی صندوق های بین المللی پول برای تشویق بازپرداخت این مجموعه از مشتریان ، بدون اقدامات قهری ، آزمایشی در زمینه مدیریت نمونه کارها و مدیریت مشتری خواهد بود. ” گزارش سرمایه گذاری خرد سالانه.

داده های بازپرداخت تجمعی نشان می دهد که هنوز وام هایی که پس از پایان مهلت قانونی شروع به پرداخت کرده اند ، از ماه های گذشته عوارض حمل می کنند و سهامداران را در لبه خود نگه می دارد.

صندوق های سرمایه گذاری مالی در طول مهلت قانونی از سود حساب های وام از همه حساب های وام استفاده کرده اند و احتمالاً برگشت آن در حساب های معوق تا پایان سال مالی باعث فشار بر کل درآمد آنها خواهد شد.

این باعث نگرانی سرمایه گذاران می شود. بیشتر نهادها برنامه های خود را برای افزایش حقوق صاحبان سهام در نیمه اول مالی در میان فشارهای ناشی از همه گیری متوقف کردند. شرکت رتبه بندی ICRA انتظار دارد تزریق سهام در صنعت در نیمه دوم نیز محدود باشد و احتمالاً فقط به نهادهای بزرگ و باسابقه منتقل می شود.

حدود 12٪ از وام گیرندگان نمونه 21 موجودی ICRA با دارایی های جمعی تحت مدیریت 54،213 کرور متوقف شده اند که از مهلت قانونی ارائه شده در طی آوریل تا آگوست سال 2020 استفاده کرده است. از این قبیل وام گیرندگان برای پاک کردن حقوق خود. با این حال ، افزایش در هزینه های اعتباری می تواند در 6-7 lower کمتر از آنچه پیش بینی شده بود باشد و طی دو سال FY2021-FY2022 گسترش یابد.

اکثر صندوق های سرمایه گذاری مالی مدت تصدی وام ها را تمدید کردند و مقدار EMI را طبق قرارداد وام بدون تغییر حفظ کردند ، در حالی که دیگران یا EMI را برای همان مدت وام افزایش داده اند یا سود انباشته شده در دوره توقف را به چند EMI گذشته اضافه کرده اند ، با توجه به تحقیقات Dvara ، که گفت که دو گزینه بعدی ممکن است در نظریه بازپرداخت وام گیرنده تأثیر بگذارد اگر آنها قادر به بازپرداخت مبلغ نباشند.

طبق تخمین های ICRA ، این بخش به سرمایه خارجی 8،500-10،000 کرور (30-35٪ ارزش خالص بسته شدن در 31 مارس 2020) برای رشد با نرخ 15-20٪ سالانه نسبت به سال آینده نیاز دارد. سه سال و جذب هزینه های اعتباری بالاتر در طی این همه گیر.

در طی سال مالی 2020 ، صندوق های سرمایه گذاری بین المللی جمعاً ارزش سهام خود را با مبلغ 1690 کرور روپیه جمع آوری کردند که حدود 78 درصد آن توسط صندوق های سرمایه گذاری با کارنامه بیش از 2000 کرور روپیه جذب شد. در پایان ماه مارس ، صندوق های سرمایه گذاری مالی دارای یک صندوق خالص متعلق به 14972 کرور روپیه بودند که مجموعاً ارزش سهام آنها 4449 کرور روپیه بود ، اطلاعات Sa-Dhan نشان داد.