عجله برای تغییر اسکناس های 2000 روپیه ای به بسیاری از مسیرها سرازیر می شود

بمبئی: برخی در پاسخ پاولویی برای خرید طلا هجوم آوردند. دیگران آخر هفته را صرف فکر کردن در مورد کار در دست انجام دادند. کسانی که وحشت زده بودند هرگز آن را نشان ندادند و تقریباً همه قبول داشتند که بازدید از بانک ایده بدی است.

اینها افرادی هستند که اسکناس های 2000 روپیه ای فاش نشده دارند – پول نقدی که باید ظرف چهار ماه آینده بشویید و پنهان کنند.

در بازار طلای بمبئی، برخی از جواهر فروشان برای پذیرش اسکناس ارزی که به زودی از چرخه خارج می شود، از فلز گرانبها حق بیمه دریافت می کردند. بعدازظهر شنبه، طلا در بازار غیر رسمی حدود 67000 روپیه (در هر 10 گرم) با اسکناس 2000 روپیه فروخته شد، در حالی که نرخ رسمی 63800 روپیه (با احتساب GST) بود.

یک منبع در این نشریه گفت: “این یک واکنش تند تند است. حق بیمه از عصر جمعه که اعلام شد افزایش یافته است، اما من فکر می کنم در چند روز آینده کاهش خواهد یافت. مردم راه های دیگری را امتحان خواهند کرد. زمان وجود دارد.” بازار.

بدون عنوان

« بازگشت به داستان های توصیه

با این حال، با سخت‌تر شدن قوانین از زمان پول‌زدایی در سال 2016 و بازارهایی مانند املاک و مستغلات که انتظار می‌رود با برداشت اسکناس 2000 روپیه تحت تأثیر قرار گیرند، احتکارکنندگان پول نقد ممکن است گزینه‌های بسیار کمی داشته باشند.

سپرده گذاری در بانک و ارائه آن برای مالیات راه حلی نیست. کسانی که در سال 2016 آن را امتحان کردند، با مطالبات مالیاتی و اخطارهایی برای بازگشایی ارزیابی تا اواخر سال 2021 مواجه شدند.

شخص دیگری گفت که برخی سعی می کنند پول نقد را از طریق معابد و مؤسسات مذهبی – که مجاز به دریافت کمک های مالی ناشناس هستند – به گردش درآورند تا اسکناس های ارزهای کوچکتر را پس بگیرند.

در سال 2016، بسیاری از جواهرسازان که به صورت شبانه روزی کار می کردند، راه آسانی برای منظم کردن پشته های مخفی اسکناس های 500 روپیه و 1000 روپیه غیرقانونی ارائه کردند.

در نتیجه، بسیاری وسوسه می شوند که دوباره این کار را انجام دهند. حتی با وجود اینکه در سال 2016 برای طلایی که با اسکناس های ممنوعه به فروش می رسید حق بیمه سنگینی دریافت می شد، اما خریداران هیچ ضرری نداشتند و قیمت طلا بعداً افزایش یافت.

عواقب پیش رو
اما اکنون شرایط سخت تر شده است.

سیدهارت بانوات، یک حسابدار رسمی با یک شرکت پیشرو در بمبئی، گفت: “افرادی که روی طرح های مختلف برای استفاده از مقادیر زیادی پول نقد با اسکناس های 2000 روپیه کار می کنند، باید به عواقب آن فکر کنند. ممکن است در برخی معاملات فرصت های تجاری کوتاه مدت مشاهده شود، اما طبق قوانین مختلف محدودیت های کافی وجود دارد.”

وی گفت: “تجار باید مراقب مقررات مختلفی باشند که در قوانین مالیاتی برای جلوگیری از ورود اقامتگاه ها به کار گرفته شده است.” به عنوان مثال، چندین تراکنش وجود دارد که در آنها نقل قول PAN اجباری است، که شامل پرداخت نقدی مبلغ بیش از 50000 روپیه به هتل یا رستوران در مقابل قبض در هر زمان، در رابطه با سفر به خارج از کشور یا پرداخت برای خرید هر یک از آنها است. ارز خارجی در هر زمان. به طور مشابه، هر خرید یا فروش کالا یا خدمات به مبلغ بیش از 2 لک روپیه در هر تراکنش نیاز به PAN دارد.”

واکنش های فوری
بانوات همچنین خاطرنشان کرد که طبق بند 269 قانون مالیات بر درآمد، هیچ شخصی نمی تواند در یک روز لک روپیه یا بیشتر به صورت نقدی از شخصی دریافت کند، یا در مورد یک تراکنش واحد یا در رابطه با معاملات مربوط به یک رویداد یا مناسبت. او گفت: «اوایل ماه جاری، آستانه تولید اجباری صورتحساب الکترونیکی به 5 میلیارد روپیه کاهش یافت. با این حال، باور عمومی بر این است که با باقی ماندن اسکناس ارز تا پایان ماه سپتامبر، کسانی که به دنبال پولشویی هستند، راه های جدیدی را کشف خواهند کرد.

مردم روز شنبه واکنش متفاوتی نشان دادند. Angadiyas – پیک های غیررسمی نقدی که توسط بسیاری از بازرگانان استفاده می شود – از پذیرش اسکناس های 2000 روپیه ای خودداری کردند. خانواده‌هایی که این اسکناس‌ها را در قفسه‌های بانکی پنهان کرده بودند، آنها را پاک کردند. برخی تلاش کردند تا دریابند که آیا می‌توان پول نقد را برای خرید دلار و یورو در بازار سیاه ارز خرج کرد یا خیر – معامله‌ای که اسکناس‌ها را مصرف می‌کند و همچنین آنها را از مالیات بر هزینه‌های کارت اعتباری بین‌المللی معاف می‌کند. بانک مرکزی هند طی یک تماس، به بانک‌ها در مورد راه‌هایی برای ذخیره مجدد دستگاه‌های خودپرداز و پر کردن اسکناس‌های خروجی توصیه کرد – احتمالاً برای جلوگیری از هرج و مرج سال 2016.

“کسانی که پول نقد سپرده گذاری کرده بودند اخطارهای مالیات بر درآمد دریافت کرده بودند. پس از آن دولت اطمینان داده بود که پس انداز تا 2.50 میلیون روپیه مورد سوال مقامات قرار نخواهد گرفت. با این حال، این بار، هنوز چنین دستورالعملی وجود ندارد. خانواده هایی که پس انداز دارند در پریانک غیا، شریک Chokshi & Chokshi LLP، گفت: پول نقد ممکن است برای جلوگیری از استعلام مقامات مالیاتی از سپرده گذاری خودداری کند.

در سال 2016، بسیاری از پول نقد نامعلوم برای خرید کالاهای سفید، عضویت در باشگاه‌ها، اسپا و سالن‌های ورزشی استفاده کردند، در حالی که شرکت‌ها از آن برای تسویه بدهی به تامین‌کنندگان و بازپرداخت وام‌های قدیمی استفاده کردند. برخی از این داستان ها ممکن است خود را تکرار کنند، البته در جیب و در مقیاس کوچکتر. اما آیا مقامات مالیاتی و مجریان قادر خواهند بود پول های آلوده را زمانی که دست به دست می شوند، بگیرند؟ داستان بزرگتر هنوز پخش نشده است.