طرح PLI به موقع ، برای تولید سوخت اکوسیستم تولید مخابرات ، محصولات شبکه: کوالکام

NEW DELHI: پیش بینی می شود که طرح تشویقی مرتبط با تولید به اکوسیستم تولید کلی هند برای تجهیزات مخابراتی و شبکه ، قطعات و همچنین محصولات فن آوری دامن بزند و زمان بندی استراتژیک آن کشور را در “موقعیت عالی” برای آینده ، یک مقام ارشد کوالکام گفته است.

راجن واگادیا ، معاون رئیس جمهور و رئیس جمهور ، کوالکام هند و SAARC ، گفت که طرح PLI برای مخابرات که اخیراً توسط دولت اعلام شده است ، نه تنها صنعت تولید چرخ دنده شبکه محلی را تقویت می کند بلکه به ساخت یک اکوسیستم قوی نیز کمک می کند.

وی به PTI گفت: “زمان بندی استراتژیک طرح PLI هند را در موقعیت خوبی برای آینده قرار داده است.”

وی گفت: هند یک بازار مصرف “عظیم” است و دارای پایگاه سازنده باور نکردنی فن آوری و گرسنه فناوری است ، افزود که این کشور در حال ظهور به عنوان یک بستر فناوری برای شرکت های جهانی برای ایجاد نوآوری ها است.

ویگادیا گفت: “طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) توسط دولت یک کاتالیزور بزرگ است زیرا به شرکت های جهانی کمک خواهد کرد تا تولید و بخشهای زیادی از زنجیره تأمین خود را به هند و شرکتهای محلی انتقال دهند تا نه تنها به هند خدمت کنند بلکه محصولات خود را نیز صادر کنند.” گفت: در یک مصاحبه ایمیل

این طرح تشویقی به اکوسیستم تولید کلی هند ، برای محصولات مخابراتی و شبکه ای ، اجزا و همچنین محصولات فن آوری دامن می زند. علاوه بر این ، صنعت تولید چرخ دنده شبکه محلی را تقویت می کند ، در حالی که به ساخت یک اکوسیستم قوی کمک می کند.

واگادیا اضافه کرد: “با توجه به اینکه کوالکام در هر یک از این بخش ها نقش دارد ، این امر باعث تداوم پذیرش فناوری های ما در این بخش ها از طریق شرکای اکوسیستم ما خواهد شد.”

تیتر فنی کوالکام یک مبتکر جهانی فناوری بی سیم است.

ماه گذشته ، دولت طرح PLI را به ارزش 12195 کرور روپیه برای تجهیزات مخابراتی و شبکه ای اعلام کرد که باعث افزایش تولید ، جذب بخشهای مختلف و صنایع ، صادرات و ایجاد اشتغال در زمانی می شود که هند در حال آماده سازی 5G است.

در حقیقت ، دولت یک طرح تشویقی مرتبط با تولید را برای 10 بخش کلیدی ، از جمله مخابرات ، خودرو و داروسازی تصویب کرد و هزینه کل این مشوق ها را برای یک دوره 5 ساله به تقریباً 2 لور کرور در نظر گرفت.

از این میزان ، هزینه برای محصولات مخابراتی و شبکه در 12195 کرور روپیه ثابت شده است ، در حالی که هزینه برای محصولات الکترونیکی و فناوری 5،000 کرور روپیه است.

تجهیزات مخابراتی یک عنصر مهم و استراتژیک در ایجاد زیرساخت مخابراتی امن را تشکیل می دهد و هند آرزو دارد که به یک تولید کننده اصلی تجهیزات مخابراتی و محصولات شبکه تبدیل شود.

طرح PLI در بخش ساخت تلفن های همراه از قبل اجرا شده است. دولت پیش از این 16 پیشنهاد از شرکت های داخلی و بین المللی را که شامل سرمایه گذاری 11000 کرور روپیه ای در قالب طرح تولید تلفن های همراه به ارزش 10.5 لور کرور طی 5 سال آینده بود ، پاک کرده است.