طرح پس انداز کوچک: شهروندان سالخورده در طرح پس انداز کوچک اقدام می کنند

دهلی نو: یک مقام ارشد وزارت دارایی گفت که وصول‌ها تحت طرح پس‌اندازهای کوچک دولت برای سالمندان در ماه آوریل بیش از سه برابر شد، زیرا واجدین شرایط تلاش کردند تا از حرکت بودجه‌ای که سقف سپرده را دو برابر کرد، استفاده کنند.

این مقام به ET گفت، 10000 کرور روپیه در آوریل، اولین ماه زمانی که محدودیت افزایش یافته آغاز شد، در مقایسه با سپرده معمول حدود 3000 کرور برای این ماه، در ماه آوریل نقض شد. او انتظار داشت که این جریان‌ها در ماه‌های آینده نیز قوی باقی بماند.

بودجه برای سال مالی 24، سقف سپرده تحت طرح پس انداز شهروندان سالمند را از 15 لک به 30 لک افزایش داد. این طرح سود جذاب 8.2 درصدی را در سه ماهه ژوئن در مقابل 8 درصد در سه ماه گذشته به دست آورده است. سود هر سه ماهه قابل پرداخت است. این مقام گفت: “ما گزارش بسیار خوبی در مورد اولین ماه از طرح پس انداز شهروندان سالمند (با محدودیت بازنگری شده) دریافت کرده ایم. پاسخ بسیار قوی بوده است.”

ضبط 1

افزایش برداشت تحت این طرح، مجموعه های زیر صندوق پس انداز کوچک ملی را تقویت می کند و فشار بر دولت برای استقراض از بازار برای رسیدن به هدف کسری مالی را کاهش می دهد.

بسته شدن زودرس مشروط
دولت 4.71 میلیون روپیه از NSSF در سال مالی 24 در مقابل بودجه سال مالی 23 RE 4.39 لک کرور بودجه اختصاص داده است. این طرح به طور معمول دارای دوره تصدی پنج ساله است، با تسهیلات برای تمدید سه ساله در سررسید. بسته شدن پیش از موعد مجاز است، مشروط به مجازات. وزارت دارایی از بانک ها خواسته است که طرح گواهی پس انداز ماهیلا سامان را به سرعت عملیاتی کنند. این مقام مسئول گفت: این طرح قبلاً توسط ادارات پست اجرایی شده است و بانک ها نیز در حال تصویب آن هستند.

در بودجه سال مالی 24، FM گواهی پس انداز ماهیلا سامان را اعلام کرده بود، یک طرح پس انداز کوچک یکبار مصرف که تا مارس 2025 در دسترس خواهد بود. این طرح دارای سقف سپرده حداکثر 2 میلیون روپیه با نرخ بهره ثابت 7.5٪ است. با گزینه برداشت جزئی