صادرکنندگان می گویند که کتاب سفارش صادرات هند در حال بهبود است اما کمبود نیروی کار هنوز مسئله ای است

دهلی نو: صادرات کالاهای این کشور در ماه های آینده بیشتر احیا خواهد شد زیرا کتاب سفارشات نشانه هایی از بهبود را نشان می دهد ، حتی به گفته صادرکنندگان این صنعت هنوز با کمبود نیروی کار روبرو است. Ajay Sahai ، مدیرکل سازمان های صادراتی هند (FIEO) گفت که مشکلی برای سفارشات در کوتاه مدت وجود ندارد ، اما صادرکنندگان هنوز سفارش های طولانی مدت دریافت نمی کنند.

سهائی گفت: “ما انتظار داریم كه با بهبود اوضاع كتاب سفارشات ، اوضاع بهتر بهبود یابد. سفارشات عمدتا از كشورهای ایالات متحده و اروپا در حال انجام است.”

وی در مورد کمبود نیروی کار گفت که کارخانه ها هنوز با ظرفیت کامل کار نمی کنند ، اما در چند ماه آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

عقیل احمد ، رئیس شورای صادرات چرم ، گفت که این بخش در حالی که “کتاب های سفارش ما در حال بهبود است” عملکرد خوبی دارد.

A Sakthivel ، رئیس شورای حمایت از صادرات پوشاک (AEPC) ، با اشتراک نظر مشابه ، گفت که احساسات مثبتی برای کالاهای هندی وجود دارد و این به فشار دادن محموله های خروجی کمک می کند.

ساکتیول گفت: “سفارشات در حال آمدن است. امسال امیدواریم که بتوانیم صادرات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم. کارخانه ها با حدود 60 درصد ظرفیت کار می کنند. تا ماه نوامبر ، ما می توانیم به سطح قبل از Covid برسیم.”

رئیس اتحادیه ابزارهای دستی مستقر در لودیانا ، SC Ralhan نیز گفت كه كتاب سفارش با صادركنندگان مهندسی خوب است.

وی گفت: “اما ما به دلیل كمبود نیرو با مشكل روبرو هستیم. هنوز هم تنها 50 درصد از كارگران به كارخانه ها می آیند و به همین دلیل ، ما قادر به افزایش تولید نیستیم.”

رولهان امیدوار بود که پس از کاهش آب سیل در ایالت هایی مانند بهار ، جنبش کارگری آغاز شود.

راكش كومار ، مدیر اجرایی شورای ارتقا صادرات صنایع دستی (EPCH) گفت كه سفارشات می آیند ، اما به دلیل كمبود نیرو ، مشكلی در تقویت تولید وجود دارد.

وی گفت: “کارگران به طور کامل تغییر نمی کنند.”

کومار همچنین از دولت خواست تا مسائل مربوط به صادرات کالا از طرح هند (MEIS) را برطرف کند زیرا صادرکنندگان قادر به تعیین قیمت محصولات خود نیستند.

وی افزود: “MEIS به افزایش رقابت قیمت صادركنندگان كمك می كند ، اما به دلیل عدم اطمینان در مورد این طرح ، صادركنندگان در تعیین قیمت سفارشات جدید دچار سردرگمی شده اند.”

صادرات هند برای چهارمین ماه متوالی در ماه ژوئن کاهش یافت ، زیرا حمل و نقل بخشهای اصلی مانند نفت و منسوجات کاهش یافت اما تجارت کالاهای این کشور برای اولین بار در 18 سال گذشته مازاد درآمد زیرا واردات با شیب تیز 47.59 درصدی کاهش یافت.

بخشهای صادراتی که در ماه ژوئن رشد منفی داشته اند شامل سنگهای قیمتی و جواهرات (-50 درصد) ، چرم (5/40 درصد) ، فرآورده های نفتی (65/3 درصد) ، کالاهای مهندسی (7/7 درصد) ، لباس های آماده ( RMG) از همه منسوجات (34.84- درصد) و بادام هندی (27- درصد).

بخشهای وارداتی که رشد منفی را ثبت کرده اند شامل طلا ، نقره ، تجهیزات حمل و نقل ، ذغال سنگ ، کود ، ماشین آلات و ابزارآلات هستند. با این حال ، صادرات دانه های روغنی ، قهوه ، برنج ، تنباکو ، ادویه جات ، دارو و مواد شیمیایی رشد مثبت در ماه ژوئن را گزارش کرد.

خوشوانت جین رئیس شورای توسعه صادرات دانه های روغنی و تولید روغن هند (IOPEPC) گفت که صادرات دانه های روغنی با توجه به تولید سالم و اقدامات دولت برای ارتقا to محموله ها در حال رشد است.

در طی آوریل-ژوئن سال 2020 ، صادرات 36.71 درصد کاهش یافته و به 51.32 میلیارد دلار رسیده است در حالی که واردات 52.43 درصد کاهش یافته و به 60.44 میلیارد دلار رسیده است. کسری تجاری در ماه های آوریل-ژوئن به 9.12 میلیارد دلار رسید.