صادرات: 21٪ صادرات به ایالات متحده تحت “کالاهای اساسی” قرار دارد و این خبر خوبی برای هند است: پوشکار موکوار از شرکت Drip Capital

تجارت جهانی به دلیل قفل شدن ناشی از Covid-19 در سراسر جهان سقوط کرده است. با صادرات هند در شرایط سخت ،
پوشکار موکوار، از بنیانگذاران ، قطره سرمایه صحبت می کند تا
ET در مورد چگونگی تغییر تقاضا و عرضه برای هند به دلیل COVID-19 ، جدول زمانی بهبودی پیش بینی شده و تکه امید برای هند.

اقتصادی تایمز (ET): صادرات هند در این سال تقویم چگونه بوده است؟
پوشکار موکوار (PM):
از ابتدای سال 2020 ، صادرات هند دچار تلاطم شدیدی شده است. پس از شروع ثبات در ژانویه ، در ماه فوریه رشد خوبی در ارقام صادراتی مشاهده شد ، اما مارس و آوریل با توجه به همه گیر جهانی COVID-19 و قفل قفل های تحمیل شده در کشورهای مختلف از جمله هند ، برای کاهش گسترش آن

وزارت بازرگانی اخیراً داده های صادرات آوریل را منتشر کرده است ، که تصویر کاملاً تاریکی از صادرات هند ارائه می دهد. هند صادرات خود را به ارزش 27.96 میلیارد دلار در آوریل 2020 گزارش کرد که در مقایسه با آوریل 2019 کاهش 36.65 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد. دلیل عمده نگرانی ، افت شدید صادرات کالاهای هند به 10.36 میلیارد دلار در سال است. شیب 60.28٪

هند به طور سنتی در بخشهایی مانند سوختهای معدنی ، سنگهای قیمتی و جواهرات ، داروها ، مواد شیمیایی ، منسوجات ، کالاهای مهندسی و کالاهای غذایی در بازار جهانی یکی از بازیگران اصلی است. با تأثیر کامل اقتصادی همه گیر COVID-19 ، هنوز نمی توان تعجب کرد که بقیه سال تقویم چه چیزی ارائه می دهد. با این حال ، عوامل مختلفی از جمله بازگشایی اقتصاد در سراسر جهان و بازگشت تدریجی به شرایط عادی صنعت هند ، احتمال بهبود تا Q3 2020 را نشان می دهد.

ET: ماهیت / ترکیب صادرات ما چگونه است و در سال 2019 چگونه بود؟
PM:
هند در صادرات بخشهای خاصی مانند سوختهای معدنی ، سنگهای قیمتی و جواهرات ، داروها ، مواد شیمیایی ، منسوجات ، کالاهای مهندسی و کالاهای غذایی یک رهبر جهانی بوده و یک بازیگر اصلی در زنجیره ارزش جهانی است. طبق یکی از سری مقاله های کاری ، این کشور 324 میلیارد دلار صادرات در سال 2019 در این بخشها و سایر بخشها صادر کرده است. تمرکز صادرات هند در بخشهای غیر ضروری و لوکس یک مشکل را ایجاد می کند. بعلاوه ، علاوه بر این ، صادرات کالاهای اساسی هند مانند کالاهای غذایی و دارویی با افزایش ثابتی روبرو شده و احتمالاً در ماه های آینده نیز عامل اصلی تجارت خواهد بود.

ET: ارزیابی شما از تأثیر Covid-19 بر صادرات در سراسر جهان چیست؟
PM:
در حالی که تمرکز کنونی دولتها در سراسر جهان بر مهار شیوع ویروس باقی مانده است ، لرزشهای اقتصادی احتمالاً در ماههای آینده نیز احساس خواهند شد. بسته به اقدامات پیشگیرانه دولتهای مربوطه ، تأثیرات اقتصادی همه گیر برای صنایع و بخشهای مختلف متغیر خواهد بود.

تجارت جهانی – با احتمال ایجاد ضرب وشتم گسترده اقتصادی در سراسر زنجیره های تأمین بین المللی – قربانی اصلی این شیوع است – و احتمالاً نیز ادامه خواهد داشت. عواملی مانند ایجاد اختلال در زنجیره تأمین ، شوک تقاضا و رکود اقتصادی که در حال ظهور است ، تأثیر منفی بر فعالیت های صادرات و واردات خواهد داشت که هنوز از جنگ های تجاری اخیر بهبود نیافته اند.

ET: صادرات هند ماه به ماه کاهش یافته است. تأثیر قفل در سراسر کشور چه خواهد بود؟
PM:
با توجه به شرایط کنونی که اقتصاد جهانی با آن روبرو هستند ، حال و هوای بازار کاهش یافته و تقاضا کاهش یافته است. قفل شدن در چندین بازار اصلی تامین کننده ، زنجیره های تأمین را مختل کرده و لغو سفارشات باعث کاهش بیشتر صادرات هند شده است.

طبق مجموعه مقاله های کاری ما ، با وجود شکاف های سرسام آور در تدارکات بین المللی و زنجیره های تأمین ، بعید است تجارت جهانی بتواند به این زودی ها به سطح قبل از COVID برگردد. مسدود شدن مداوم و مسائل ناشی از آن در مورد نیروی کار ، زنجیره های تأمین داخلی و تقاضای مصرف کننده به این معنی است که صادرات هند احتمالاً مدتی طول می کشد تا بهبود یابد. گزارش های اخیر نشان می دهد که سفارشات از بازارهای اصلی مانند ایالات متحده و اروپا در حال شروع هستند ، اما بیشتر تخمین های کارشناسان نشان می دهد که یک بازه زمانی حداکثر شش ماهه یا بیشتر برای بازگشت صادرات به مسیر درست است.

ET: در مقیاس جهانی ، چندین کشور در حصر بودند ، اما اکنون برخی شاهد رفع تدریجی هستند. کشورها در بیشتر اروپا و چندین ایالت در ایالات متحده اکنون در حال باز شدن هستند. صادرات هند در چنین سناریویی چگونه انجام می شود؟
PM:
همانطور که قبلا ذکر شد ، به نظر می رسد احیای کند سفارشات برخی از این بازارهای مهم احیا شده است. همزمان با بازگشایی اقتصاد در سراسر جهان ، فرصت مشخصی برای صادرکنندگان هند وجود دارد که از افزایش تقاضا برای رشد استفاده کنند ، به ویژه که خریداران بیشتری به دنبال گزینه های جایگزین برای چین هستند. با حمایت صحیح از طرف دولت هند ، صادرات ما می تواند منتظر بهبود باشد – مشروط بر اینکه مشکلات فوق در رابطه با تأمین نیروی کار و زنجیره های تأمین برطرف شود.

بعلاوه ، بسیاری از صادرکنندگان اظهار داشتند که پس از رفع محدودیتهای اعمال شده توسط قفل ، موجودی کافی برای راه اندازی مجدد مشاغل خود دارند. خریداران اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حال حاضر به دنبال تأمین کنندگان هستند و با توجه به اینکه هند به این بازارها دسترسی دارد ، بهبود صادرات به دلیل تقاضا ممکن است در صادرات هند باشد.

ET: ایالات متحده بزرگترین بازار صادراتی هند است و با ادامه تلاش برای مقابله با تأثیر COVID-19 ، واردات چگونه افزایش می یابد؟
PM:
بله ، ایالات متحده یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی هند است و ما سالانه تقریباً 50 میلیارد دلار محموله به آنها صادر می کنیم. طبق تجزیه و تحلیل داخلی Drip Capital از داده های اخیر واردات ایالات متحده ، بین ژانویه و آوریل 2020 ، ورود کالاهای اساسی به روال معمول بوده است. با این وجود ، در جبهه کالاهای غیرضروری و لوکس ، واردات به ترتیب 18 و 35 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این ، در ماه آوریل ، صنایع و بنادر چین دوباره شروع به کار کرده و صادرات سفارشات با تأخیر را از سر گرفتند. از سوی دیگر ، سایر شرکای تجاری ایالات متحده ، از جمله هند ، همچنان در حصر هستند ، حتی در حالی که دولت ایالات متحده به طور فزاینده ای درگیر جنگ لفظی با رهبری چین است. این ترکیب برای ارائه یک سناریو مختلط ، با عدم اطمینان زیادی در مورد نتایج احتمالی است.

با گفتن این موضوع ، از صادرات 50 میلیارد دلاری هند به ایالات متحده ، تقریباً 21٪ در طبقه بندی “کالاهای اساسی” قرار دارد. این می تواند خبر خوبی برای صادرکنندگان هندی باشد که به دنبال از سرگیری تجارت با خریداران آمریکایی خود پس از این بیماری همه گیر هستند.

ET: فکر می کنید چه موقع صادرات هند می تواند بهبود قابل توجهی پیدا کند؟
PM:
با مقایسه موازی بحران مالی جهانی سال 2008 ، صادرات هند به دلیل تقاضای تحت فشار خارج از کشور ، از نظر تاریخی بسیار متضرر شده است. پس از بحران 2008 ، بازار صادرات هند حدود یک سال طول کشید تا سطح قبل از بحران را لمس کند و تقریباً یک سال و نیم برای از سرگیری رشد با نرخ قبل از بحران. این بار نیز ممکن است به راحتی بتوان انتظار داشت که حجم کالاهای تجاری مانند مواد غذایی ، محصولات دریایی و غیره سریعتر بهبود یابند (حتی در پایان این سه ماه) ، در حالی که کالاهای دوره ای مانند منسوجات به احتمال زیاد بیشتر طول می کشد.

با ادامه ثبات اقتصاد جهانی ، تحقیقات ما نشان می دهد که صادرات دوره ای مانند پارچه ممکن است در اواخر سال شاهد بهبود باشد. فصل آینده کریسمس / تعطیلات در ایالات متحده و اتحادیه اروپا و همچنین رویدادهایی مانند سال نو چینی ، معمولاً تقاضای مصرف کننده برای این کالاها را ایجاد می کند ، که می تواند باعث افزایش صادرات در بلند مدت شود. علاوه بر این ، هند یکی از بازیگران اصلی در تجارت جهانی است. این کشور صادرکننده اصلی محصولات کشاورزی و سایر کالاهای اساسی مانند داروسازی است که همچنان مورد تقاضا است. این امر می تواند به بخش صادرات هند در مسیر بهبود قابل توجه کمک کند.