صادرات گندم: اگر دولت یارانه صادرات را تمدید کند ، هند تا ماه مارس 3.5 تا 4.4 میلیون تن گندم به کشورهای همسایه صادر خواهد کرد

دهلی نو: اگر دولت یارانه صادرات را تمدید کند ، هند احتمال دارد تا ماه مارس 3.5 تا 4 میلیون تن گندم به کشورهای همسایه آسیای جنوب شرقی و غرب آسیا صادر کند ، در حالی که 0.18 میلیون تن در سال قبل ، در صورت تمدید یارانه صادرات دولت. . سهام فعلی موجود در کشور با دولت و بخش خصوصی بیش از 56 میلیون تن است که دولت مجبور است قبل از ورود محصول جدید در ماه آوریل ، آنها را از بازار خارج کند.

“تخمین زده می شود که صادرکنندگان هندی در این فصل 0.5 میلیون تن گندم با مشتریان در خاورمیانه ، سریلانکا ، بنگلادش و جنوب شرق آسیا قرارداد منعقد کردند. با این حال ، با انتظار می رود استرالیا رکورد 29 میلیون تن محصول گندم ، بازارهای جنوب شرقی را برداشت کند. آسیا و خاورمیانه پوشش مورد نیاز خود را از ژانویه تا مارس 2021 از استرالیا آغاز کرده اند. برای رقابت گندم هندی در سایر بازارهای بزرگ صادراتی ، انگیزه صادرات حدود 7 تا 8٪ برای مقادیر FOB مورد نیاز است. اگر این حمایت به زودی تمدید شود سخنگوی ITC گفت ، هند می تواند طی 4 تا 5 ماه آینده 2 تا 3 میلیون تن اضافی صادر کند.

وی افزود كه این شركت از میلیون ها كشاورز از طریق زنجیره ارزش گندم خود كه به ایجاد مارك های قوی هند و همچنین صادرات كمك می كند ، حمایت می كند.

بازرگانان و صادرکنندگان گندم گفتند که در چند ماه گذشته هند به دلیل محصول کمتر در اوکراین و روسیه ، افزایش خرید توسط چین و قیمت ذرت در بازار جهانی فرصت خوبی برای صادرات داشته است.

راجو خاندلوال ، تاجر گندم ، از شرکت بین المللی جاگدیش ، گفت: “تعداد زیادی درخواست صادرات در حال انجام است ، قراردادهایی در حال امضا هستند و شرکت ها در تلاشند سهام گندم با کیفیت جمع کنند.”

“بنگلادش یکی از بزرگترین خریدارانی است که صادرات آن با حمل و نقل ریلی انجام می شود و در حال حاضر بیش از پنج لک تن منعقد شده است. همچنین ، کانتینرهای کوچک به امارات متحده عربی ، اندونزی ، ویتنام و مالزی ارسال می شود و صادرات کلی آن به 1 میلیون تن کاهش یافته است. ”

پررانا دسای ، رئیس تحقیقات خدمات روستایی و شرکتی در ادلوایس ، گفت که صادرات از اینجا به بعد به دلیل اوضاع ناخوشایند در بازار هند باید تهاجمی باشد. وی گفت: “ما 56 میلیون تن گندم داریم كه شامل 38 میلیون تن توسط دولت و مابقی توسط بازار است.”

دسایی گفت که در چند سال گذشته ، صادرات گندم از کشور بین 0.2 تا 0.7 میلیون تن بوده است ، دولت تمرکز خود را بر دسترس بودن داخلی گذاشته است.

با این حال ، این صنعت گفت که با ورود محصولات جدید از بازارهای دیگر ، قیمت های بین المللی در حال کاهش است و انتظار می رود با کمک دولت برابری صادراتی انجام شود.

سانجای پوری ، رئیس شرکت Roller ، گفت: “در حال حاضر ، گندم هند به ازای هر یک کیلوگرم (100 کیلوگرم) 1960 روپیه است در حالی که قیمت های بین المللی در هر کیلوگرم آن 1750 روپیه است. دولت باید قیمت سهام دانه موجود را کاهش دهد.” انجمن کارخانه های تولید آرد.