صادرات پنبه هند با افزایش قیمت ها می تواند 40٪ به بالاترین سطح هفت ساله برسد

بمبئی: صادرات پنبه هند می تواند 40٪ در سال 2020/21 از 7 سال قبل به 7 میلیون عدد برسد که بالاترین میزان در 7 سال گذشته است ، زیرا استهلاک روپیه و افزایش قیمت های جهانی به صادرکنندگان اجازه می دهد قراردادهای صادراتی را منعقد کنند ، نهاد پیشرو تجاری به رویترز گفت.

صادرات بیشتر توسط بزرگترین تولید کننده پنبه جهان در فصل 2020/21 که از اول اکتبر آغاز شده است ، می تواند بر قیمت های جهانی تأثیر بگذارد و حمل و نقل از رقبا مانند ایالات متحده و برزیل را به خریداران اصلی آسیایی مانند چین ، بنگلادش و ویتنام محدود کند.

آتول گاناترا ، رئیس اتحادیه پنبه هند ، روز پنجشنبه گفت: “تقاضای صادرات خوب است زیرا پنبه ما ارزان ترین در بازار جهانی است.”

گاناترا گفت ، بهبود در قیمت های جهانی می تواند صادرات هند را در فصل جدید از 5 میلیون عدد در سال گذشته به 7 میلیون عدد برساند.

قیمت جهانی پنبه نزدیک به 17 ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است ، در حالی که روپیه هند در این هفته به پایین ترین سطح دو ماهه خود رسید و حاشیه سوداگران از فروش خارج از کشور را افزایش داد.

پنبه هندی برای حمل در ماه نوامبر در حدود 74 سنت در هر پوند ، هزینه و پایه بار به خریداران در چین ، بنگلادش و ویتنام ارائه می شود ، در مقابل بیش از 77 سنت از برزیل و ایالات متحده ، فروشندگان شرکت های تجارت جهانی گفتند.

آرون سخساریا ، مدیر عامل صادر کننده DD Cotton ، گفت: بیشتر محموله ها به سمت چین و بنگلادش در حال حرکت هستند.

سخساریا گفت ، هند مازاد صادراتی زیادی خواهد داشت زیرا این کشور قرار است امسال پنبه بیشتری نسبت به 35.45 میلیون عدد پارسال تولید کند.

در ماه اکتبر معامله گران 700000 عدد صادر کردند و قراردادهای 1 میلیون عددی دیگر برای حمل در ماه نوامبر منعقد شده است ، یک فروشنده مستقر در بمبئی با یک شرکت تجارت جهانی گفت.

گاناترا گفت ، در دسترس بودن محدود کانتینرها صادرات را چند روز به تأخیر انداخته است و صادرکنندگان پنبه از وزارت بازرگانی تقاضا کرده اند که ظروف بیشتری تهیه کند.