صادرات هند در دوره مالی آوریل – نوامبر 18 درصد کاهش می یابد: وزیر تجارت

دهلی نو: صادرات این کشور در ماه آوریل تا نوامبر در سال مالی 17.84 درصد کاهش یافت در حالیکه واردات در مدت مشابه 33.56 درصد کاهش داشت ، وزیر تجارت آنوپ ودهاوان روز چهارشنبه گفت. وی گفت که کسری تجارت کاهش یافته است.

“در سالهای 2020-21 ، آوریل تا نوامبر ، صادرات ما 17.84 درصد کاهش داشته است … اگر سنگهای قیمتی و جواهرات و نفت را حذف نکنیم ، این کاهش کمتر است … در بخشهایی که فعالیت اقتصادی آنها وجود دارد از نظر ارزش افزوده معنی دارتر است ، در آنجا کاهش بسیار کمتر است ، “او در جلسه هیئت تجارت گفت.

وزیر امور خارجه گفت: بخش های صادراتی که در طی هشت ماه خوب عمل کرده اند شامل دارو ، 15 درصد رشد ، برنج (39 درصد) و سنگ آهن (62 درصد) است.

“با پیشرفت ، امکان دستیابی به هدف صادراتی یک تریلیون دلاری تا سال 2025 وجود دارد.”

– پیوش گویل ، وزیر بازرگانی

پيوش گويال ، وزير بازرگاني و صنعت در سخنراني به اين مناسبت گفت كه با پيشرفت ، همه امكان رسيدن به هدف صادراتي يك تريليون دلاري تا سال 2025 وجود دارد.

وی گفت: “این کشور در یک مرحله بسیار سریع بهبود می یابد. صنعت از انعطاف بیشتری برخوردار شده است ، زنجیره های تأمین جهانی بین المللی به دنبال هند هستند تا لنگرگاه اقتصادی شفاف و بازتر را برای تعامل فراهم کنند.”

وی گفت که سلاح های مختلف دولت برای شناسایی و پشتیبانی بخشهای خاصی که هند دارای مزیت است تلاش کرده اند.

وی افزود: “ما 24 بخش صنعت را شناسایی كرده ایم كه به اعتقاد ما می توانند 20 میلیارد روپیه تولید سالانه در هند اضافه كنند … من می خواهم از دولتها درخواست كنم كه تلاشهای دولت مركز را انجام دهند.”